شش ماسک خانگی موثر و مفید برای موهای خشک و وز

0

یکی از انواع معضلات و مشکلات اصلی و رایج مو خشکی و وز شدن آن می باشد که در نتیجه عدم مراقبت صحیح و لازم از موها بوجود می آید. روش ها و راهکارهای زیادی برای رفع و درمان این مشکل وجود دارد که در این میان استفاده از ماسک مو گزینه بسیار مناسب و تاثیر گذاری می باشد که در همین زمینه در ادامه این مطلب به منظور آشنایی و یادگیری شما عزیزان به آموزش نحوه ساخت شش ماسک برای موهای خشک پرداخته ایم.

آموزش ساخت ماسک برای موهای خشک و وز

بسیاری از افراد با دیدن موهای خشک و آسیب دیده به دنبال راه حلی برای رفع آن می باشند که استفاده از ماسک مو روشی کاربردی و موثر برای تقویت موها می باشد. عوامل زیادی باعث آسیب دیدگی مو می شود که می توان به تغییر آب و هوا، تغییر فصول، وسایل حرارتی، عناصر خارجی و … اشاره کرد. خشک شدن و وز شدن مو نیز به خاطر عدم رسیدن آب کافی به موها می باشد.

آموزش ساخت ماسک برای موهای خشک

با توجه به نیاز همیشگی موها به آب و رطوبت باید مراقب بود که تا جایی که امکان دارد این نیاز را تامین نموده چرا که اگر این عمل به موقع انجام نگیرد کوتیکول های مو که در واقع قسمت بیرونی ساقه مو را تشکیل می دهند به تدریج از بین رفته و در نهایت موها حالت خشک و وز به خود می گیرند.

بنابراین اگر تمایل دارید با استفاده از روش های طبیعی و با صرف کمترین هزینه این مشکل را برطرف نمایید و از این طریق باعث آب رسانی به موهای خود شوید می توانید خیلی راحت در منزل با انواع مواد طبیعی که در دسترس دارید به ساخت ماسک های خانگی بپردازید که در ادامه این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به معرفی چند ماسک طبیعی و کاربردی پرداخته ایم.

نحوه ساختن ماسک طبیعی برای موهای وز

ماسک آووکادو

آووکادو از جمله غذاهای عالی و طبیعی بوده که در سر تا سر جهان شناخته شده می باشد. پروتئین ها و روغن های موجود در آن موجب نرم شدن و مرطوب کنندگی مو و در نهایت باعث کاهش خشکی و وز شدن مو خواهد شد.

برای تهیه این نوع ماسک برای موهای خشک به موادی از جمله نصف یک آووکادو و چند قطره روغن نعنا نیاز دارید. نحوه آماده سازی آن به این گونه است که در ابتدا آووکادو را خوب له کرده و بعد چند قطره روغن به آن اضافه نمایید. پس از این که موهای خود را با شامپو شستید، آب اضافه آن را گرفته و ماسک آماده شده را بر روی آن بمالید.

صبر کنید تا حدود ۱۵ دقیقه بر روی سر باقی بماند و بعد آن را بشویید. بعد از استفاده از این نوع ماسک موهایتان به طور فوق العاده ای صاف و بدون چربی خواهد شد. در صورتی که به بوی اضافی حساس نیستید می توانید به منظور رطوبت بیشتر حدود یک الی دو قاشق غذا خوری زرده تخم مرغ یا ماست را به ترکیب موردنظر اضافه نمایید.

ساخت ماسک خانگی برای موهای وز

تهیه ماسک با سس مایونز

این نوع ماسک به طور شگفت آوری باعث تقویت موها و درخشندگی آن ها می شود و در نهایت موجب نرم شدن و افزایش میزان رطوبت موها می گردد. برای آماده سازی این ماسک باید به این گونه عمل نمایید که در ابتدا حدود ۱/۴ فنجان سس مایونز را با ۱/۳ روغن بادام تلخ و همچنین ۱ الی ۲ عدد تخم مرغ ترکیب نمایید. در صورتی که موهای بلندی دارید به ۲ عدد تخم مرغ نیاز دارید. اکنون خمیر را به حدی هم بزنید که مواد به طور کامل یکدست گردند. پس از مالیدن آن سر را با یک پلاستیک یا کلاه حمام به طور کامل پوشش دهید و پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه موها را شستشو دهید. می توانید این ماسک را در طول هقته دو مرتبه استفاده نمایید.

نحوه ساخت ماسک برای موهای خشک

استفاده از ماست :

ماسک در واقع نرم کننده ای کاملا طبیعی برای موهای خشک می باشد و به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی موجب آبرسانی به مو می گردد. برای تهیه این نوع ماسک باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به همراه یک قاشق چای خوری عسل به حدود نصف فنجان ماست اضافه نموده و بعد ترکیب بدست آمده را هم زده و بعد به قسمت ریشه و ساقه موهای خود بمالید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه سر خود را با استفاده از آب گرم خوب بشویید.

نحوه ساخت ماسک برای موهای آسیب دیده

روش دیگری که می توانید در این زمینه بکار گیرید این است که پیش از شامپو کردن موها کمی روغن زیتون یا روغن خردل را به ماست بیفزایید و به موهای خود بمالید. همچنین می توانید ماست را به تنهایی به پوست سر خود مالیده و پس از گذشت ۳۰ دقیقه سر خود را با آب گرم شستشو دهید. باید توجه داشته باشید که از این نوع ماسک ها باید در فصل های گرم سال استفاده نمایید چرا که ماست باعث کاهش دمای بدن می گردد.

نحوه درست کردن ماسک برای موهای آسیب دیده

آماده سازی ماسک با آسپرین :

این نوع قرص حاوی اسید سالیسیلیک می باشد که در واقع موجب از بین رفتن خشکی و وزی مو می شود و در نهایت به موهای شما حالت درخشان و نرمی خواهد داد. به منظور این کار تعدادی قرص آسپرین را برداشته و داخل شامپوی خود حل نمایید و بعد با استفاده از آن موهای خود را بشویید. همچنین می توانید به روش دیگری عمل نمایید که حدود ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک عدد قرص آسپرین مخلوط کرده و بعد درون شامپو خود ریخته و بر روی موهای خود ماساژ بدهید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که جوش شیرین باعث از بین رفتن تیرگی موها می گردد. این نوع ماسک را می توانید هر دو هفته تکرار نمایید.

شش روش ساخت ماسک طبیعی برای موهای وز

ماسک شیر و عسل برای موهای آسیب دیده :

مخلوط شیر و عسل در بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده ای که بافتی بسیار نازک دارند و استفاده از نرم کننده یا روغن های دیگر موجب سنگینی آن ها می گردد بسیار موثر و کاربردی می باشد. برای انجام این کار تنها به دو فنجان شیر و دو قاشق چای خوری عسل احتیاج دارید. در صورتی که از شیر کم چرب استفاده می کنید حدود یک قاشق چای خوری آرد نیز بیفزایید تا ماسک کمی غلیظ تر گردد.

شیوه ساخت ماسک برای موهای وز

نگران این موضوع نباشید که آرد بر روی موهایتان بماند. شیر را به حدی گرم کرده که زمانی که عسل را درون آن ریختید کاملا حل شود. در این لحظه می توانید در صورتی که نیاز دارید مقداری آرد را نیز بیفزایید. زمانی که موهایتان به طور کامل خشک می باشد ماسک را بر روی موهایتان بزنید و تا حد ممکن همه موهای خود را با ماسک ماساژ بدهید. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه موهای خود را شستشو دهید. افرادی که بافت موهایشان ضخیم می باشد بایستی از شیر پرچرب استفاده نمایند و هم چنین افرادی که موهای زبری دارند می توانند برای این کار از خامه استفاده نمایند.

نحوه ساخت ماسک طبیعی برای موهای وز

تهیه ماسک با لیمو و عسل :

لیمو در واقع ماده ای آبرسان بوده و چنانچه با عسل مخلوط گردد تاثیر بسیار زیادی بر روی موها خواهد گذاشت. برای آماده سازی این نوع ماسک حدود ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو را به همراه ۲ قاشق غذا خوری عسل با یک فنجان آب مخلوط نمایید و بعد آن را به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا صاف و یکدست گردند. اکنون آن را بر روی موهای خود که تازه آن ها را شسته اید به آرامی بریزید و بعد پوست سر و موهایتان را به خوبی ماساژ بدهید. حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد موهایتان را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. این ماسک را در طول هفته دو مرتبه استفاده نمایید تا شاهد اثر آن بر روی موهای خشک خود باشید.
انواع ماسک خانگی طبیعی برای موهای وز
در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت ماسک برای موهای خشک و وز شده به چند روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید هر یک از این نوع ماسک ها را که می خواهید در منزل تهیه کرده و بدین وسیله مشکل خشکی موهای خود را رفع نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید