با کدو حلوایی یک کیک خوشمزه و عالی بپز

0

یکی از انواع کیک های پاییزی خوشمزه که بسیار پرخاصیت بوده کیک کدو حلوایی می باشد که بسیار لذیذ و خوش طعم بوده و برای پخت در شب یلدا گزینه بسیار مناسبی می باشد. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کیک کدو حلوایی به روشی ساده و راحت آشنا کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شب یلدا

کدو حلوایی از جمله صیفی جات مقوی بوده که دارای خواص فراوانی می باشد و به همین خاطر در تهیه خوراکی های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع خوراکی هایی که می توان با استفاده از آن درست کرد کیک کدو حلوایی بوده که طرز تهیه راحت و ساده ای دارد و می توان به عنوان یک میان وعده یا عصرانه خوشمزه و عالی در منزل آماده نمود و در کنار خانواده نوش جان کرد. علاوه بر این مدل کیک، می توانید اقدام به تهیه کیک لبو، کیک انار، کیک هندوانه ایی و… نمایید که تمامی این کیک ها برای شب یلدا مناسب می باشند. همچنین می توانید با تهیه دسر خرمالو، دسر کدو حلوایی، دسر انار و… در کنار کیک های معرفی شده، میزبانی فوق العاده ایی در شب یلدا داشته باشید.

شیوه تهیه کیک کدو حلوایی در خانه

کدو حلوایی در واقع یکی از تنقلات خوشمزه و دوست داشتنی مخصوص شب یلدا بوده که می توان به جای استفاده از خود آن در این شب کمی خلاقیت به خرج داد و کیک خوش طعم آن را تهیه کرد و برای پذیرایی از مهمان ها سرو نمود.

بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند با توجه به مهارت و هنری که دارند همیشه در منزل کیک های خانگی خوشمزه ای را تهیه کرده و در مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی برای پذیرایی سرو می کنند. چنانچه تمایل دارید با نحوه پخت این کیک خوشمزه پاییزی آشنایی پیدا کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دستور پخت کیک کدو حلوایی

مواد مورد نیاز :

  • پوره کدو حلوایی ۱ لیوان
  • آرد ۲ لیوان
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ و نیم لیوان
  • گردو خرد شده نصف لیوان
  • دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۱ لیوان
  • ماست ۵ قاشق غذا خوری

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا درون یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و بعد همراه با شکر حدود ۵ دقیقه با استفاده از همزن برقی هم بزنید. پس از آن روغن و ماست را اضافه نموده و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست گردند.

نحوه تهیه کیک کدو حلوایی خوش طعم

در گام بعدی پوره کدو را نیز بیفزایید و به طور کامل ترکیب نمایید. برای درست کردن پوره کدو باید کدو را همراه با ۳ لیوان آب داخل ظرفی بریزید تا خوب بپزد و هنگامی که آب کدو به طور کامل بخار شد آن را به خوبی له کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید