طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر یوفکا یا هزارلا در خانه

0

یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب در بین ایرانیان شیرینی ناپلئونی بوده که حالتی سه لایه دارد و از عطر و طعمی بی نظیر برخوردار است. این شیرینی از جمله شیرینی های پرطرفدار بوده که استفاده از آن برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس مختلف گزینه مناسبی می باشد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه شیرینی ناپلئونی به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با طعمی عالی

شیرینی ناپلئونی یک نوع شیرینی فرانسوی می باشد که از خمیری به نام خمیر یوفکا یا هزارلا به دست می آید و دارای طعمی خوشمزه و دوست داشتنی است. شیرینی ناپلئونی نکات و طرز تهیه مربوط به خود را دارد که چنانچه اگر تمایل دارید آن را در منزل با استفاده از هنردست خود آماده کنید باید تمامی آن نکات را در نظر گرفته تا در این صورت نتیجه کار مطلوب شود و شیرینی فانتزی خوشمزه ای بپزید و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

دستور پخت شیرینی ناپلئونی

به طور معمول بانوان کدبانو و هنرمند با توجه به مهارتی که در این زمینه دارند تمایل دارند با دستور پخت خانگی انواع شیرینی های مختلف آشنا شده و هر نوع از آن را که می خواهند به راحتی در منزل آماده کنند و در کنار خانواده نوش جان نمایند. شیرینی ناپلئونی همچون شیرینی زبان از چندین لایه تشکیل شده است و همچنین همانند باقلوا با خمیر یوفکا تهیه می گردد، این شیرینی طعم و مزه ایی خاص دارد که برای مهمانی های مختلف و همچنین به عنوان شیرینی عید مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در ادامه به جهت یادگیری شما عزیزان به ارائه آموزش پخت شیرینی خوشمزه ناپلئونی پرداخته ایم.

مواد مورد نیاز :

  • خامه ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • خمیر هزارلای آماده ۱ بسته
  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر شکر ۳ قاشق غذا خوری
  • وانیل مایع ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر پسته برای تزیین به مقدار لازم
  • پودر قند یا پودر شکر برای سطح شیرینی

نحوه پخت شیرینی ناپلئونی در خانه

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا پیش از درست کردن خمیر شیرینی فر را روشن کرده تا کمی داغ گردد. در صورتی که خمیر هزارلا را خودتان در منزل آماده کرده اید که دارای دستور تهیه مخصوص به خود می باشد باید با کمک وردنه آن را به میزان طول نیم سانتی متر صاف کرده و بعد با استفاده از کاتر دور اطراف آن را برش بزنید و چنانچه اگر از خمیر آماده بیرونی می خواهید استفاده نمایید نیازی نیست که با استفاده از وردنه آن را صاف نمایید اما دور تا دور آن را با کمک کاتر برش بزنید.

طرز پخت شیرینی ناپلئونی

در گام بعدی خمیر شیرینی را با کمک کاتر از قسمت وسط به دو نیم کرده و هر دو بخش خمیر را همراه با خمیرهایی که از کناره آن برش زدید درون سینی فر با میزان دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت که از پیش گرم شده حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا خمیر به خوبی بالا بیاید و حالت لایه لایه به خود بگیرد.

طریقه پخت شیرینی ناپلئونی

پس از گذشت ۱۰ دقیقه دمای فر را پایین آورده و حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۵ درجه فارنهایت بگذارید تا سطح خمیر کمی طلایی گردد. زمانی که خمیر را از فر بیرون آوردید اجازه دهید تا به طور کامل خنک گردد. نان این شیرینی بسیار ترد و شکننده می باشد. در این مدت خامه قسمت وسط و روی شیرینی را باید آماده نمایید.

سپس خامه را با وانیل و پودر شکر ترکیب نموده و با استفاده از همزن برقی خوب هم بزنید. بهترین کار این است که ظرف و سر همزن را حدود ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار داده تا در زمان هم زدن خامه سرما موجب سریع تر حالت گرفتن خامه گردد.

نحوه تهیه شیرینی ناپلئونی ترد و عالی

در لیست مواد اولیه این شیرینی یک عدد سفیده تخم مرغ نیز عنوان شد که اضافه کردن آن اختیاری می باشد و در صورتی که تمایل دارید از آن استفاده نمایید باید به صورت جداگانه آن را هم زده تا پف کند و در زمان حالت گرفتن خامه به آن بیفزایید.

برای آماده کردن شیرینی هر دو قطعه خمیر پخته شده را به وسیله چاقو به دو لایه تقسیم بندی نمایید. لایه قسمت رویی را که دارای پف بیشتری می باشد با استفاده از فشار ضربه های چاقو پف ایجاده شده در آن را بخوابانید و از خرده خمیرهای درست شده به وسیله ضربه زدن چاقو برای تزیین نمودن خود شیرینی استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه

این نوع شیرینی را می توانید به صورت دو لایه، سه لایه و یا حتی چهار لایه تهیه نمایید. اما بخاطر تردی بیش از حد این شیرینی و خرد نشدنش در زمان میل کردن بهتر است که آن را به شکل دو لایه تهیه نمایید. همچنین می توانید برای قسمت لایه میانی این شیرینی به جای استفاده از خامه، کرم وانیلی را جایگزین نمایید.

اکنون روی اولین لایه نان را به وسیله چاقو با خامه بپوشانید و لایه بعدی را بر روی آن قرار دهید و با مقداری فشار دست محل قرارگیری آن را ثابت نمایید. مجددا خامه را بر روی لایه دوم بپوشانید تا به هر تعدادی که تمایل دارید لایه استفاده نمایید. مراحل گفته شده را به همین صورت تکرار نمایید.

دستور تهیه شیرینی ناپلئونی

در نهایت روی آخرین لایه را با استفاده از خامه بپوشانید و از لایه های خمیری که برش زده بودید و در کنار لایه اصلی نان درون فر پخته شده بودند آن ها را با کمک دست پودر کرده و بر روی سطح خامه ها بریزید و سپس با کمی پودر قند و پودر پسته تزیین نمایید. پیش از این که شیرینی ناپلئونی آماده شده را برش بدهید پیشنهاد می کنیم که شیرینی را حدود ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا نان آن با داشتن خامه رویی اش کمی نرم تر گردد و از فرم شکنندگی در آید و سپس به میزان دلخواه شیرینی را برش بدهید.

روش تهیه شیرینی ناپلئونی لذیذ

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه شیرینی ناپلئونی به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید آن را در منزل آماده کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید