ساخت کاردستی خرگوش بامزه و دوست داشتنی با کاغذ، مقوا و نمد

0

از جمله کاردستی های بامزه و جذاب که مورد علاقه اکثر کودکان می باشد کاردستی خرگوش بوده که می توان به راحتی با استفاده از ساده ترین وسایل آن را به شکل ها و مدل های مختلف درست کرد و برای بازی و سرگرمی در اختیار کودکان قرار داد. از این رو قصد داریم در این زمینه شما عزیزان را با نحوه ساخت این کاردستی زیبا به روش های مختلف با استفاده از وسایل گوناگون آشنا کنیم.

آموزش ساخت کاردستی خرگوش

یکی از انواع حیوانات دوست داشتنی که محبوبیت زیادی در بین کودکان دارد خرگوش بوده که شما می توانید با توجه به علاقه مندی کودکان آن را به شکل کاردستی با قوطی، جوراب، لیوان، پارچه، بشقاب یکبار مصرف و آن چه که در دسترس دارید به راحتی در منزل بسازید و از این طریق باعث افزایش خلاقیت و شکوفایی استعداد در آن ها شوید و صاحب یک کاردستی کودکانه زیبا و جذاب گردید.

نحوه ساخت کاردستی خرگوش

کاردستی را می توان به عنوان یک وسیله آموزشی برای یاد دادن مفاهیم و موضوعات مختلف به کودکان به کار برد. کاردستی در واقع باعث رشد ذهنی و تقویت قوه تخیل در کودکان می شود و به نوعی مهارت های جسمی و حرکتی را در آن ها افزایش می دهد.

در صورتی که تمایل دارید به جای دور ریختن وسایل اضافی و به درد نخوری که در اطرافتان دارید از آن ها استفاده بهینه و مجدد نمایید و با توجه به ذوق هنری و خلاقیتی که دارید کارهای هنری جالبی را بسازید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با نحوه ساخت این نمونه کاردستی زیبا آشنا شوید و از آن ایده بگیرید و عروسک خرگوش زیبایی را مطابق با سلیقه خود بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید. این نوع کاردستی جذاب و دوست داشتنی می تواند به عنوان کاردستی دخترانه یا پسرانه مورد استفاده قرار گیرد.

هنرآفرینی زیبا و بامزه به شکل خرگوش

نحوه ساخت کارهنری به شکل خرگوش با چند روش مختلف

در ادامه به جهت الگوبرداری شما عزیزان به شرح مراحل ساخت چند نمونه کارهنری ساخته شده به شکل خرگوش پرداخته ایم.

هنردستی خرگوش با استفاده از بشقاب کاغذی :

برای درست کردن این خرگوش زیبا به دو بشقاب با اندازه بزرگ و کوچک، دو مهره سیاه، کاغذ رنگی سفید و صورتی و مقداری پنبه احتیاج دارید. برای انجام این کار در ابتدا بشقاب کوچکتر را به حالت پشت بر روی سمت پشت بشقاب بزرگتر چسب بزنید به گونه ای که تقریبا نصف بشقاب را در بر بگیرد. سپس با استفاده از کاغذ رنگی دو عدد گوش خرگوش آماده کنید و در قسمت بالای بشقاب کوچک و در سمت پشت آن چسب بزنید.

اکنون در این مرحله چشم ها و بینی خرگوش را در قسمت وسط بشقاب چسب بزنید و با استفاده از ماژیک سیبیل و دهان خرگوش را بکشید. در پایان کار پنبه را به حالت گرد مانند در آورده و در بخش انتهایی بشقاب بزرگ چسب بزنید.

شیوه ساخت کاردستی خرگوش فانتزی

ساخت خرگوش با پارچه :

برای ساختن این خرگوش بامزه در ابتدا بر روی پارچه موردنظر الگویی همانند تصویر زیر رسم کنید.

نحوه درست کردن کار هنری خرگوش با کاغذ و مقوابعد از آن پارچه را از قسمت وسط به شکل افقی تا زده و آن را از قسمت کنار دوخت بزنید. سپس با استفاده از پنبه یا پشم شیشه بخش پایینی آن را پر کرده و بعد درزهای داخلی آن را دوخت بزنید.

اکنون یک عدد مهره چوبی دایره شکل را برای قسمت صورت خرگوش برداشته و با استفاده از ماژیک صورت خرگوش را بر روی آن بکشید. پس از آن قسمت گوشه های پارچه را از درون مهره عبور داده و آن را تا حدی به طرف پایین هل بدهید که بخش پایینی حالت گرد مانند به خود بگیرد.

ساخت کارهنری به شکل خرگوش

ساختن خرگوش با استفاده از لیوان :

در این روش ابتدا بر روی یک کاغذ سفید و صورتی شکل دو عدد گوش، یک عدد مثلث با گوشه های گرد مانند برای قسمت بینی و دو نوار سفید رنگ برای قسمت سیبیل در آورید. بعد از آن یک لیوان یکبار مصرف با رنگ سفید را بردارید و همانند شکل زیر اجزای مختلف صورت را بر روی آن چسب بزنید. در پایان با استفاده از ماژیک در قسمت پایین بینی خرگوش دهان آن را نقاشی کنید.

ساخت هنردستی فانتزی و جذاب به شکل خرگوش

درست کردن خرگوش فانتزی با کاموا و مقوا :

برای این کار در ابتدا بر روی یک مقوا ۲ الگوی خرگوش را همانند شکل بکشید و بعد آن ها را برش بزنید. سپس با استفاده از ماژیک قسمت صورت یکی از آن ها را رسم کنید. می توانید بر روی هر دو الگو صورت خرگوش را رسم کنید تا خرگوش شما به شکل دو طرفه ساخته شود.

پس از آن دو خرگوش مقوایی را از بخش صورت به همدیگر چسب بزنید. بعد از آن یک نخ کاموایی را دور تا دور اطرف دایره قسمت شکم بپچانید. سپس از قسمت وسط دو الگو همانند مرحله شماره ۳ را با استفاده از یک نخ دیگر دور تا دور آن ها را به طور محکم گره بزنید. اکنون در این مرحله نخ های موجود در دور شکم خرگوش را با کمک قیچی برش بزنید. به همین صورت شبیه ساختن منگوله کاموایی، برای خرگوش زیبای خود یک بدن گرد مانند و پشمی درست کرده اید.

کارهنری بامزه و فانتزی به شکل خرگوش

ساختن خرگوش با جوراب :

این نوع خرگوش فانتزی به روش خیلی ساده ای ساخته می شود. برای این کار یک عدد جوراب ساق بلند بدون استفاده را برداشته و بخش انگشت های آن را برش زنید و بعد جای آن را دوخت بزنید. پس از آن تا اندازه ۵ سانتی متر پشم شیشه را درون جوراب قرار دهید و قسمت بالای آن را دوخت بزنید.

مجددا تا حدود ۲ تا ۳ سانتی متر دیگر پشم شیشه را داخل جوراب قرار دهید و قسمت بالای آن را خیلی محکم با استفاده از نخ ببندید. اکنون بخش باقی مانده ساق جوراب را از بخش وسط برش زده تا بدین ترتیب فرم گوش های خرگوش بدست آید. در پایان با استفاده از چشم عروسک و کاموا برای کاردستی خرگوش خود اجزای صورت یعنی چشم و دهان و بینی بسازید. برای قسمت شکم خرگوش نیز می توانید از یک جوراب یا تکه پارچه ای سفید رنگ یک عدد بیضی ساخته و در قسمت جلوی بدن خرگوش چسب بزنید.

ساخت هنردستی زیبا به شکل خرگوش

ساخت خرگوش با استفاده از بطری نوشابه :

برای درست کردن خرگوش به این روش در ابتدا حدود ۷ سانتی متر از قسمت پایینی بطری نوشابه را جدا نموده و بعد آن را با استفاده از رنگ سفید رنگ آمیزی کنید. اکنون بر روی مقوای سفید رنگ همانند شکل صورت خرگوش را رسم کنید و بعد دور تا دور الگو را ببرید و با استفاده از ماژیک های رنگی روی آن نقاشی بکشید. در گام بعدی صورت خرگوش را بر روی کناره بطری نوشابه چسب بزنید و به این شکل در واقع یک جامدادی یا جای لوازم تزیینی خرگوشی شکل دارید.

درست کردن کار هنری جالب به شکل خرگوش

در مطلب ارائه شده به نحوه ساخت کاردستی خرگوش به چند روش مختلف پرداختیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با ایده گرفتن از هر کدام کارهنری زیبایی را به همراه کودکتان در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید