آموزش بافت پتو با قلاب و کاموا و آشنایی با مدل های متنوع پتو بافتنی

0

یکی از انواع بافتنی های جذاب و کاربردی بافت پتو می باشد که می توان آن را با استفاده از رنگ های مختلف کاموا در طرح های مختلفی درست کرد و مورد استفاده قرار داد. بسیاری از بانوانی که در این هنر سررشته و مهارت دارند می توانند با یادگیری آموزش هایی که در این زمینه وجود دارد از آن ها ایده گرفته و مدل های زیبا و منحصر به فردی از انواع پتو را برای خود و خانواده خود ببافند. از این رو تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه بافت پتو با قلاب و دست به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

آموزش بافت پتو با قلاب و دست

بافتنی هنری لذت بخش و دوست داشتنی بوده که خیلی راحت می توان با استفاده از آن بافتنی های زیبایی را به صورت کاربردی و تزیینی درست کرد. این هنر بسیار مفید و سرگرم کننده بوده که از جمله انواع پرکاربرد آن می توان به بافت کلاه، بافت لباس، بافت شال گردن، بافت اشارپ و انواع السه بافتنی اشاره نمود. اما علاوه بر این موارد می توان اقدام به بافت پتو، رومیزی و… نمود که در منزل می توان مورد استفاده قرار داد.

بافتنی در واقع یک هنر دستی جذاب و ارزشمند است که علاوه بر کارآمد بودن فواید بسیار زیادی از جمله تقویت مهارت های حرکتی، کاهش استرس و افسردگی، جلوگیری از آرتروز و … را شامل می شود. با نزدیک شدن فصل سرما بسیاری از بانوان تمایل دارند در اوقات فراغت خود به انجام بافتنی بپردازند و انواع مختلف بافتنی را ببافند. برای این دسته از عزیزان امروز آموزش متنوعی را در زمینه بافت پتو با قلاب در نظر گرفته ایم که مطمئنا تماشای آن برای شما عزیزان نیز جذاب خواهد بود.

آموزش بافت پتو با قلاب به روشی ساده

بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به این هنر جذاب علاقه مندید و مهارت لازم را در این زمینه دارید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با آموزش یک نمونه پتو بافتنی بسیار زیبا که به شرح مراحل بافت آن پرداخته ایم آشنا شوید.

مراحل درست کردن پتو با استفاده از قلاب

در مرحله اول ابتدا ۵ عدد زنجیره بزنید.

نحوه درست کردن پتو برای افراد مبتدی آن را ادامه دهید تا به صورت گرد درآید.

ظریقه بافتن پتو با کاموا در رج بعدی داخل دایره ای که ایجاد کردید در ابتدا ۴ عدد زنجیره بزنید و پس از آن یک پایه بلند بافته و مجددا یک زنجیره و یک پایه بلند ببافید. در واقع باید حدود ۱۱ عدد پایه بلند ایجاد نمایید.

روش درست کردن پتو با قلاب و کاموا

در رج بعدی باید داخل زنجیره هایی که در رج پایین ایجاد کردید بافت را انجام دهید. سپس ۳ زنجیره بزنید و به سمت بالا حرکت کرده و داخل زنجیره رج پایین یک پایه بلند ببافید. مجددا یک زنجیره بزنید و بعد داخل زنجیره رج پایین دو عدد پایه بلند ایجاد نمایید. به این صورت که دو تا پایه بلند و یک زنجیره ایجاد نمایید.

طریقه درست کردن پتو به دو شیوه راحت

بدین ترتیب ادامه دهید تا تعداد پایه های بلند به ۲۴ عدد برسد و بعد آن ها را دو تا دو تا داخل زنجیره رج پایین قرار دهید.

آموزش درست کردن پتو با قلاب رج بعدی را نیز دقیقا شبیه رج قبلی انجام داده با این اختلاف که داخل زنجیره رج پایین باید ۳ پایه بلند و یک زنجیره بزنید. به این صورت که ابتدا ۳ پایه بلند و بعد یک زنجیره باید ببافید و این عمل را به همین شکل تکرار نمایید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک دایره کامل تشکیل شود.

طریقه بافت پتو با قلاب و میلاین نکته را در نظر داشته باشید که همیشه رج را با ۳ زنجیره شروع نمایید. در رج پایانی نیز مجددا ۳ عدد زنجیره و یک پایه بلند دوبل ایجاد نمایید و بعد دو زنجیره و سپس دو پایه بلند و مجددا یک زنجیره ایجاد نمایید.

شیوه درست کردن پتو با آموزشی آسان

به این صورت که دو عدد پایه بلند دوبل بافته و بعد یک زنجیره، مجددا دو عدد پایه بلند دوبل داخل زنجیره رج پایین ایجاد نمایید. همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید که در ۴ گوشه کار در میان دو پایه بلند تنها باید دو زنجیره بزنید. باقی مانده بافت ها باید به این صورت باشد که یک زنجیره بین دو تا پایه بلند ایجاد نمایید.

آموزش بافتن پتو به روشی آسان

طریقه درست کردن پتو به روشی آسان

به این شکل موتیف شما آماده خواهد شد.

نحوه درست کردن پتو با قلاببه هر تعدادی که تمایل دارید موتیف ببافید و بعد در انتها آن ها را به یکدیگر متصل نمایید.

شیوه بافت پتو با قلاب و دست تا پتوی زیبا شما به این صورت آماده گردد.

نحوه بافتن پتو با کاموا

آموزش درست کردن پتو با دست

برای درست کردن یک پتو با اندازه متوسط با استفاده از این روش باید کاموای بافتنی را حدود ۴ برابر اندازه وسعت بازوها در نظر بگیرید. برای یک پتو با سایز کوچک حدود ۳ برابر و برای پتوی بزرگ ۵ برابر در نظر بگیرید. در گام بعدی برای آغاز کار یک گره همانند شکلی که ارائه شده ایجاد نمایید.

برای پتو با سایز متوسط حدود ۱۶ بخیه، برای پتوی کوچک ۱۱ بخیه و برای پتوی بزرگ ۲۲ بخیه ایجاد نمایید. در مرحله بعدی برای ادامه کار کاموای موردنظر را از میان بافت هایی که بر روی بازو ایجاد کردید عبور دهید. هنگامی که حدود ۱۶ عدد بافت را زدید بافت دومین ردیف را دقیقا همانند اولین ردیف ولی در جهت عکس آغاز نمایید.

به همین صورت به تعداد ردیف ها اضافه نمایید که برای پتوی متوسط ۳۱ ردیف، پتوی کوچک ۲۵ ردیف و برای پتو با سایز بزرگ ۴۱ ردیف باید ایجاد نمایید. زمانی که اندازه بافت به میزان دلخواهتان رسید باید دو حلقه پایانی را از دست خارج نموده و بعد کاموا را از قسمت وسط هر دو رد کنید و یک بخیه جدید ایجاد نمایید و سپس آن را از میان کل بافت هایی که بر روی بازو ایجاد نمودید به صورت دانه دانه عبور دهید. در پایان کار یک گره محکم و سفت بزنید و کاموای اضافی باقی مانده در پایان کار را از میان بافت ها عبور دهید.

نحوه بافتن پتو به روشی ساده

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه بافت پتو با قلاب و با استفاده از دست به طور کامل آشنا شده باشید و این بخش آموزشی مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و همچنین در صورت تمایل بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده این پتوی زیبا را در منزل ببافید و از هنر دست خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید