شیک ترین دسر های لیوانی را برای مهمان ها تدارک ببین ( با ۵ طرز تهیه متفاوت)

0

یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار که در اغلب مهمانی ها و مجالس مختلف برای پذیرایی سرو می گردد انواع دسر می باشد که هر کدام از طعم و مزه خاصی برخوردار است و روش آماده سازی مخصوص به خود را دارد. از این رو در این بخش آموزشی شما عزیزان را با طرز تهیه دسر لیوانی به چند روش مختلف آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه دسر لیوانی با طعم های مختلف

دسرهای لیوانی از انواع دسر های شیک و مجلسی به شمار می آیند که به دلیل نحوه سرو و ابعاد کوچکی که دارند بسیار پرطرفدار می باشند. طرز تهیه دسر لیوانی بسیار راحت و آسان بوده که به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می دهند که در مهمانی های خود از این نوع دسر یا ژله استفاده نمایند.

دستور تهیه دسر لیوانی خوش طعم و عالی

دسرهای لیوانی در طعم های مختلفی وجود دارند که افراد می توانند مطابق با ذائقه و سلیقه ای که دارند هر طعمی از آن را که می پسندند به سادگی در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایند. بدین منظور به جهت آشنایی و یادگیری شما عزیزان در ادامه به آموزش نحوه آماده سازی و تهیه دسر های خوشمزه لیوانی با طعم های متفاوت پرداخته ایم.

روش تهیه دسر لیوانی خوشمزه

دسر لیوانی خوشمزه کاسترد

این نوع دسر بسیار ساده و خوشمزه بوده و برای سرو در دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی گزینه و انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

مواد مورد نیاز :

  • پودر کاسترد ۶ قاشق غذا خوری
  • شیر به مقدار ۱ لیتر
  • کره ۱ قاشق
  • پودر وانیل نصف قاشق چای خوری
  • شکر ۱ لیوان

نحوه آماده سازی :

برای درست کردن این نوع دسر در ابتدا شیر و شکر را با یکدیگر مخلوط نمایید و بر روی حرارت قرار دهید تا مخلوطی کاملا یکدست و یکنواخت بدست آید. بعد از این که ترکیب کمی غلظت گرفت سپس نوبت اضافه کردن کره و پودر وانیل می باشد و بعد آن را حدود ۳ تا ۴ دقیقه با استفاده از همزن هم بزنید تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.
در گام بعدی طرز تهیه این نوع دسر لیوانی ترکیب آماده شده را درون قالب مناسب بریزید و آن را حدود ۳ ساعت درون یخچال بگذارید تا دسرتان آماده گردد. برای تزیین و دیزاین دسر می توانید از شکلات آب شده و ترافل استفاده نمایید. همچنین می توانید مواد دسر را درون قالب های کوچک ریخته و دسر را به شکل لقمه ای سرو کنید.
طرز تهیه دسر لیوانی به چند روش مختلف

دسر پودینگ شکلات و گردو

این نوع دسر برای سرو در جشن تولدها بسیار مناسب می باشد که خیلی ساده بوده و احتیاجی به فر ندارد و این که می توانید آن را به حالت تک نفره برای پذیرایی آماده نمایید.

مواد موردنیاز :

  • شکلات سیاه ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شیر ۵۰۰ میلی لیتر
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • پودر گردو ۱۵۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۴ قاشق غذا خوری
  • نشاسته گندم ۴ قاشق غذا خوری
  • شکر ۲۰۰ گرم

روش درست کردن دسر :

برای آماده سازی این نوع دسر در ابتدا نشاسته ها را با کمی شیر ترکیب نمایید تا کاملا حل گردند. سپس زرده تخم مرغ را به همراه باقی مانده شیر و خامه ترکیب نمایید و به دیگر مواد بیفزایید. مواد آماده شده را بعد از ترکیب شدن از یک صافی رد کنید تا بدین صورت ذرات درشت آن ها کاملا گرفته شود.

روش تهیه دسر لیوانی در خانه

اکنون باید مواد ترکیب شده را درون ظرف مناسبی بریزید و شکلات و شکر را نیز به آن اضافه نمایید و بعد بر روی حرارت ملایم بگذارید. مواد را به طور پی در پی هم بزنید تا به حالت جوش در آیند و به اندازه کافی غلیظ شوند. وقتی که پودینگ به حد کافی غلظت گرفت آن را از روی حرارت برداشته و بعد پودر گردو را به آن اضافه نمایید.

اکنون دسر را داخل ظرف های مناسب بریزید و صبر کنید تا خنک شوند و به مدت ۴ ساعت درون یخچال بگذارید. برای تزیین آن می توانید از خامه فرم گرفته و تکه کیک های شکلاتی استفاده نمایید.

طریقه آماده سازی دسر لیوانی خوشمزه

دسر خوشمزه پودینگ کاراملی

این نوع دسر بسیار خوشمزه و ساده بوده و از انواع دسرهای کاراملی به شمار می آید که بسیار پرطرفدار می باشد.

مواد مورد نیاز :

  • شکر ۱ لیوان
  • شکلات ۱۰۰ گرم
  • شیر ۳ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • خامه نصف لیوان
  • پودر وانیل نصف قاشق چایخوری
  • نشاسته ۲ قاشق غذا خوری

طریقه آماده سازی :

در مرحله اول طرز تهیه این نوع دسر لیوانی ابتدا شکر را درون یک ظرف بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا کمی سفت شود و شکل کاراملی به خود بگیرد. بعد از آن دو لیوان شیر به آن اضافه نمایید و صبر کنید تا شکر درون شیر به طور کامل حل گردد. در گام بعدی نشاسته، پودر وانیل، یک لیوان شیر و تخم مرغ را داخل یک ظرف جداگانه مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

روش درست کردن دسر لیوانی خوشمزه

نصفی از مخلوط را به قالب شکر و شیر افزوده و سپس آن را بر روی حرارت متوسط بگذارید. نصفه دیگر ترکیب را با شکلات مخلوط نمایید و بعد آن را بر روی حرارت بگذارید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. زمانی که هر دو ترکیب به غلظت کافی رسیدند آن ها را از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن نصفی از لیوان را با مخلوط ظرف اول و نصفی دیگر را با مخلوط ظرف دوم پر کنید. پس از آن دسر را درون یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. بعد از گذشت یک ساعت می توانید سطح دسر را با استفاده از خامه، میوه، براده ی شکلات و همچنین شکلات داغ تزیین کنید.

روش آماده سازی دسر لیوانی با طعمی عالی

دسر مجلسی و خوشمزه سان شاین

این نوع دسر در واقع همان دسر ژله بستنی می باشد که دارای تزیینات بیشتری بوده و خیلی سریع و راحت آماده می شود. برای درست کردن این نوع دسر از لیوان های بلند استفاده نمایید، سپس ته لیوان را به میزان دو بند انگشت با استفاده از ژله با هر رنگ و طعمی که دوست دارید پر کرده و بعد لایه ای از بستنی با طعمی دلخواه به همان میزان ضخامت بر روی آن بریزید و به همین شکل لایه ها را تا قسمت بالای لیوان ادامه بدهید.

در پایان مقداری خامه بر روی آن بریزید و بعد چتر تزیینی و شوکو رول را درون آن بگذارید. سپس روی سطح دسر را با استفاده از میوه یا شکلات تزیین نمایید و در پایان روی تمام مواد سس مخصوص بستنی بریزید.

طریقه درست کردن دسر لیوانی خوشمزه

دسر پودینگ تخم شربتی

این نوع دسر به دلیل وجود تخم شربتی بسیار پرخاصیت بوده و به سادگی می توان آن را در منزل تهیه نمود. برای درست کردن یک لیوان از این دسر خوشمزه حدود نصف پیمانه توت فرنگی را درون غذاساز یا مخلوط کن بریزید به حالت پوره در آورید. همچنین می توانید از هر میوه دیگری که تمایل دارید در ساخت دسر این دسر استفاده نمایید.

تخم شربتی را نیز به صورت جداگانه درون آب خیس کرده تا کمی پف کند و دور آن حالت لعاب مانند به خود بگیرد. بعد از آن پوره میوه را با حدود ۱/۴ پیمانه شیر، تخم شربتی، کمی وانیل به همراه مقداری عسل برای خوش طعم کردن دسر ترکیب نمایید. در صورت تمایل می توانید به جای شیر معمولی از شیر نارگیل نیز استفاده نمایید تا بدین صورت دسر شما طعمی خاص و جدید به خود بگیرد.

در صورتی که تمایل دارید دسرتان شکل رقیق تری به خود بگیرد می توانید از مقدار شیر بیشتری استفاده نمایید. پس از آن روی ظرف را به طور کامل پوشش دهید و بعد دسر را حدود ۲ ساعت درون یخچال بگذارید. در انتها روی این دسر را با استفاده از تکه های میوه تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر لیوانی خوشمزه

امیدواریم که در این مطلب با طرز تهیه دسر لیوانی به چند روش مختلف آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده هر کدام از آن ها را که تمایل دارید در منزل تهیه کرده و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید