طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه با روشی متفاوت و نتیجه عالی

0

یکی از انواع سالادهای خوشمزه و معروف که از طعمی بی نظیر و عالی برخوردار می باشد سالاد اندونزی بوده که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این سالاد به خاطر سبزیجات و ترکیب موادی که در تهیه آن بکار رفته ظاهری رنگارنگ و زیبا دارد و در اغلب مهمانی ها به عنوان یک سالاد مجلسی و خوش طعم سرو می گردد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه سالاد اندونزی به روشی ساده آشنا کنیم.

طرز تهیه سالاد اندونزی با طعمی عالی

سالاد اندونزی همچون دیگر سالادها مثل سالاد الویه و سالاد ماکارونی به خاطر طعم فوق العاده ای که دارد بسیار پرطرفدار می باشد. اگر چه این سالاد خوشمزه متعلق به کشور اندونزی می باشد اما به دلیل ترکیبی که دارد با ذائقه ایرانیان سازگار بوده و در اغلب مهمانی ها و دورهمی ها برای پذیرایی سرو می گردد. طرز تهیه سالاد اندونزی همچون سالاد خیار، سالاد انار، سالاد توپی و… که قبلا آموزش آنها را ارائه داده ایم بسیار ساده و راحت می باشد که شما می توانید به آسانی با انواع سبزیجاتی که طعم آن ها را دوست دارید در منزل درست کرده و به عنوان یک پیش غذای خوشمزه در کنار خانواده نوش جان نمایید.

شیوه درست کردن سالاد اندونزی لذیذ

همچنین شما می توانید این نوع سالاد را برای وعده شام به عنوان یک وعده غذایی سبک و رژیمی استفاده نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. از جمله نکاتی که می توان در این زمینه به آن اشاره داشت این است که سبزیجاتی که در تهیه این سالاد استفاده می کنید را می توانید به شکل ها و ابعاد مختلف همچون رشته ای یا نگینی برش بزنید تا سالادتان ظاهری منظم و جذاب داشته باشد.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید از این نوع سالاد به عنوان یک پیش غذای سالم و خوش طعم استفاده نمایید و با نحوه آماده سازی آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با طعمی عالی

مواد مورد نیاز :

  • کلم برگ قرمز ۱ پیمانه
  • کلم برگ سفید ۲ پیمانه
  • هویج ۲ عدد
  • نخود فرنگی نصف پیمانه
  • خیار شور ۴ عدد
  • ذرت نصف پیمانه
  • کالباس نصف پیمانه
  • سس مایونز نصف پیمانه
  • کشمش پلویی به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا هویج ها را بخارپز نمایید که برای این کار باید قابلمه ای را بردارید و یک آبکش فلزی انتخاب نمایید به گونه ای که آبکش به طور کامل درون قابلمه قرار گرفته نشود و لبه های آن دقیقا بر روی لبه های قابلمه قرار بگیرد. بعد از آن درون قابلمه حدود یک الی دو لیوان آب بریزید و منتظر بمانید تا آب به حالت جوش در آید.

نحوه درست کردن سالاد اندونزی خوشمزه

سپس آبکش فلزی را بر روی قابلمه بگذارید. باید به این نکته توجه داشته باشید که آب درون قابلمه به هیچ عنوان با آبکش فلزی تماس نداشته باشد چرا که در این صورت به جای هویج بخارپز هویج آبپز خواهید داشت. پس از آن هویج ها را به صورت سالم و یا از وسط به دو نیم تقسیم کنید و بعد درون آبکش بگذارید و درب قابلمه را قرار دهید تا هویج در اثر بخار آب قابلمه کاملا پخته شود.

دستور تهیه سالاد اندونزی با طعمی لذیذ

در واقع بخار پز کردن هویج ها باعث می شود که فیبر موجود در آن ها کاملا حفظ گردد. در گام بعدی برگ کلم های سفید و قرمز را شسته و بر روی تخته به صورت برش های نازک و رشته ای خرد نمایید و یا این که با استفاده از قسمت درشت یا ریز رنده آن را خرد نمایید. حالت نازک رشته ای خرد کردن کلم ها در واقع موجب زیبا و جذاب شدن ظاهر سالاد شما خواهد شد.

شیوه آماده سازی سالاد اندونزی

سپس نخود فرنگی ها را بعد از این که پاک کردید خوب بشویید و بعد درون قابلمه ای کمی آب به همراه مقدار کمی نمک بریزید و حدود ده دقیقه اجازه دهید تا با حرارت متوسط به خوبی پخته شود. در طی این مدت آن را چک کنید تا نخود فرنگی ها له نشوند. ذرت را نیز همانند نخود فرنگی درون شیر جوش بریزید و همراه با مقداری آب حدود ۵ دقیقه اجازه دهید تا خوب بپزد.

نحوه درست کردن سالاد اندونزی با طعمی خوشمزه

در گام بعدی درون یک کاسه بزرگ کلم سفید و قرمز خرد شده را همراه با نخود فرنگی و ذرت پخته شده بریزید و بعد هویج های بخارپز شده را بر روی مواد رنده کنید. سپس خیار شورها را درون ظرفی قرار دهید و با رنده قسمت متوسط یا بزرگ آن رنده نمایید تا درون سالاد کاملا مشخص باشد و بعد آب اضافی آن را خارج کنید و به مواد داخل کاسه اضافه نمایید.

طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و خوش طعم

پس از آن کالباس را نیز با قسمت درشت رنده نموده و یا این که بر روی تخته با استفاده از چاقو به صورت نازک و رشته ای برش بزنید و همراه با کشمش پلویی به دیگر مواد اضافه نمایید. پس از آن سس مایونز، فلفل سیاه و نمک را نیز با مواد ترکیب کرده تا به طور کامل با سس آغشته گردد.

سپس مواد آماده شده را درون ظرف مناسب بریزید و روی سطح آن را یک سلفون بکشید و حدود یک تا دو ساعت درون یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. از جمله نکاتی که می توان به آن اشاره داشت این است که می توانید در صورت تمایل هر یک از موادی را که می خواهید حذف نموده و مواد دیگری جایگزین آن نمایید و سالاد را کاملا با ذائقه و سلیقه خود هماهنگ نمایید.

نحوه آماده سازی سالاد اندونزی به روشی آسان

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه سالاد اندونزی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی این سالاد خوشمزه را در منزل آماده کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید