چطور با سویا ماکارونی خوشمزه و مجلسی بپزیم؟ ( طرز تهیه کامل)

0

ماکارونی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بوده که روش پخت بسیار سریعی دارد و به سادگی آماده می شود. در ترکیب سس این غذا از موادی همچون گوشت چرخ کرده یا سویا استفاده می شود که افراد مطابق با سلیقه و ذائقه خود یکی از این مواد را انتخاب کرده و در طبخ آن بکار می برند. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه ماکارونی با سویا به روشی ساده آشنا کنیم.

طرز تهیه ماکارونی با سویا با طعمی بی نظیر

ماکارونی در واقع از جمله غذاهایی می باشد که دارای ارزش غذایی بالایی بوده و در بین افراد به ویژه کودکان بسیار محبوب می باشد. سالاد ماکارونی، پاستا و لازانیا نیز از این دسته غذاها محسوب می گردند که هر یک طرفداران خاص خود را دارند و روش و شیوه خاصی برای تهیه آنها وجود دارد. اما دستوری که ما در این مطلب قصد ارائه آن را داریم همان ماکارونی ساده است که با کمک یک سس خوشمزه مزه دار می شود. از جمله موادی که می توان در تهیه سس ماکارونی بکار برد سویا می باشد که بسیار پرخاصیت و سرشار از پروتئین است. طرز تهیه ماکارونی با سویا خیلی راحت و آسان بوده و طعم و مزه آن بسته به نوع موادی که در تهیه سس آن بکار رفته متفاوت می باشد.

نحوه پخت ماکارونی با سویا با طعمی بی نظیر

به طور متداول ماکارونی با ترکیب گوشت چرخ کرده سرو می شود ولی انواع مختلفی از ماکارونی وجود دارد که با استفاده از موادی همچون مرغ، پنیر پیتزا و سویا تهیه می گردد و هر کدام طعم و خوشمزگی مخصوص به خود را دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به این غذا علاقه مندید ولی تاکنون طعم آن را با سویا امتحان نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید و با طرز پخت این غذا و همچنین تزیین ماکارونی آشنا شوید.

مواد لازم :

  • ماکارونی فرمی یک بسته ۴۰۰ گرمی
  • رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
  • نخود فرنگی ۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • سویا ۲۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • روغن به میزان لازم
  • زردچوبه، پاپریکا، رزماری، فلفل قرمز و نمک به مقدار دلخواه
  • فلفل دلمه ای، ذرت، سیر و بنه به صورت کاملا سلیقه ای

طرز تهیه ماکارونی با سویا به روشی ساده

مراحل آماده سازی :

تهیه کردن ماکارونی در واقع شامل دو قسمت درست کردن مایه و پختن خود ماکارونی می باشد که در پایان با یکدیگر ترکیب می گردند. در ابتدا باید سس ماکارونی را آماده کنید که به این منظور باید سویا را به مدت یک ربع درون آب جوش قرار دهید تا کاملا آماده گردد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سویا را داخل آب معمولی بگذارید برای این که بافت نرمی پیدا کند نیاز به زمان بیشتری دارد و یا این که مغز داخلی آن بافت سفت تری در مقایسه با اطراف خود خواهد داشت.

طریقه پخت ماکارونی با سویا با طعمی عالی

پس از نرم شدن سویاها آن ها را داخل یک آبکش بریزید و کمی با دست فشار دهید تا بدین گونه آب اضافی آن ها به طور کامل خارج گردد. در گام بعدی پیازها را به صورت نگینی خرد نمایید و داخل روغن تفت دهید تا تغییر رنگ داده و طلایی شوند. بعد از آن زردچوبه و فلفل قرمز را اضافه نمایید و به مدت چند ثانیه تفت دهید تا رنگ باز کنند.

در مرحله بعدی طرز تهیه ماکارونی با سویا رب گوجه فرنگی را اضافه نمایید و همچنان به تفت دادن ادامه دهید تا زمانی که رب رنگ زیبایی به خود بگیرد. سپس گوجه فرنگی های نگینی شده را به همراه هویج های رنده شده به مواد اضافه نمایید و بعد حرارت را کم کرده و در تابه را بگذارید تا گوجه ها به طور کامل پوره شده و هویج ها به حالت نیم پز در آیند.

دستور پخت ماکارونی با سویا با طعمی عالی

اغلب افراد تمایل دارند ماکارونی آن ها رنگ قرمزی داشته باشد. به این منظور در این مرحله حدود نیم پیمانه رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه نمایید و مایه را پر ملات تر نمایید. حدود چند قاشق رب گوجه نیز داخل کاسه ای از آبجوش بریزید و آن را رقیق کنید و در آخرین مرحله پیش از پختن روی ماکارونی بریزید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سس بیش از اندازه نیز موجب می شود که مزه رب غالب گردد و طعم ماکارونی را به درستی متوجه نخواهید شد. البته این موضوع به صورت دلخواه و کاملا سلیقه ای می باشد.

طریقه پخت ماکارونی با سویا

پس از این که گوجه فرنگی ها و هویچ ها به طور کامل آماده شدند، باید در این مرحله سویا ها را اضافه نمایید و حدود ۵ دقیقه زمان بدهید تا با همان حرارت کم مقداری پخته شوند. پس از آن قارچ خرد شده، نخود فرنگی، ذرت و یا هر نوع سبزیجات دیگری را که تمایل دارید در این مرحله اضافه نمایید. سپس رزماری، نمک و پاپریکا را نیز به دیگر مواد بیفزایید. حدود ۱۰ دقیقه با حرارت کم در تابه را بگذارید و منتظر بمانید تا بوی عطر سس کاملا در فضا پخش شود. در صورتی که احساس کردید سس کمی غلیظ می باشد می توانید حدود یک استکان آب به آن اضافه نمایید تا کمی رقیق گردد.

دستور پخت ماکارونی با سویا

در این مرحله سس به طور کامل آماده شده است. بعد از آن ماکارونی را که حدود ۱۵ دقیقه به همراه روغن و نمک داخل آب جوش نیم پز کردید داخل آبکش بریزید و زیر آب سرد بگیرید. این کار در واقع موجب می شود که ماکارونی ها به یکدیگر نچسبند و شکل ظاهری خود را حفظ نمایند.

در گام بعدی باید از یک پلوپز استفاده نمایید. از ویژگی های پلوپز می توان به این اشاره کرد که سرعت کار را بالا می برد و همچنین می توان با تنظیم حرارت ته دیگ خوش رنگی تهیه کرد. در صورتی که پلوپز در دسترس ندارید می توانید از یک قابلمه استفاده نمایید.

طرز تهیه ماکارونی با سویا

با توجه به فرم ماکارونی ای که دارید می توانید متناسب با سلیقه خود کف قابلمه ای که روغن ریختید لایه ای از آن ها بچینید. سپس خیلی آرام لایه ای نازک از ماکارونی را بر روی سطح آن ها بریزید و در لایه بعدی سس را اضافه نمایید و به همین ترتیب تا آخر ادامه بدهید.

بعد از این که تمامی لایه ها را گذاشتید در صورت تمایل می توانید برای رنگ نمودن ماکارونی یک استکان رب گوجه فرنگی رقیق شده را بر روی کل ماکارونی بریزید. سپس با استفاده از دست یا کفگیر روی سطح ماکارونی را به آهستگی فشار داده تا کاملا منسجم شود و در هنگام برگرداندن داخل ظرف سرو خیلی راحت بتوانید این کار را انجام دهید.

شما می توانید در صورت تمایل ماکارونی آبکش شده را به همراه سس داخل ظرفی جداگانه به طور کامل با یکدیگر ترکیب کنید تا همه مواد طعم دار شده و رنگی شوند و سپس آن را خیلی آرام داخل قابلمه بریزید. بسیاری از افراد دوست دارند که ته دیگ ماکارونی طلایی رنگ تر شده و همچنین خشک تر باشد که برای این کار باید درجه حرارت پخت را بر روی نیم ساعت تنظیم کنید که البته این مقدار زمان با توجه به میزان حرارت و بسته به سلیقه شما می تواند کاملا متغیر و متفاوت باشد.

نحوه تهیه ماکارونی با سویا با طعمی بی نظیر

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه ماکارونی با سویا به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این غذای خوشمزه را تهیه کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید