بافت جوراب نوزاد و بچه با قلاب با روشی آسان و ساده

0

یکی از انواع مدل های بافتنی که با فرا رسیدن فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد انواع پاپوش می باشد که در طرح ها و مدل های زیادی برای دختر و پسر قابل اجرا می باشد و در صورت تمایل می توانید با یادگیری آموزش های مربوط در این زمینه مطابق با سلیقه خود مدل خاص و جذابی از آن را ببافید و مورد استفاده قرار دهید. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه بافت جوراب نوزاد به روشی آسان آشنا کنیم.

آموزش بافت جوراب نوزاد و پاپوش نوزادی

هنر بافتنی هنری جذاب و پرکاربرد می باشد که با استفاده از آن و داشتن کمی خلاقیت می توان به راحتی در منزل اقدام به بافتن انواع بافتنی های مختلف نمود. در مطالب قبلی نحوه بافت شلوار نوزاد و سرهمی بافتنی نوزاد را آموزش دادیم که مورد توجه شما عزیزان واقع شد. حال می خواهی یکی از انواع بافتنی های زیبا که می توان در سایزهای مختلفی آن را درست کرد و مورد استفاده قرار دادرا معرفی کنیم. این بافتنی، بافت جوراب نوزاد می باشد که بسیاری از بانوانی که در این هنر سر رشته و مهارت دارند برای کودک خود با استفاده از رنگ های مختلف کاموا به بافتن آن می پردازند.

نحوه بافتن جوراب کودک به روشی ساده

پاپوش نوزاد بافتنی در مدل های فانتزی و بامزه ای وجود دارند که به دلیل گرمای خوبی که دارند برای فصل زمستان بسیار مناسب می باشند. بانوان هنرمند و خوش سلیقه می توانند با بهره گیری از ایده های مختلف مدل های جالبی از آن را برای نوزاد دختر یا پسر خود ببافند.

شما می توانید به راحتی در منزل با استفاده از وسایل ساده ای همچون قلاب یا میل بافتنی و رنگ های مختلف کاموا پاپوش زیبایی مطابق با سلیقه خود برای کودکتان ببافید. بنابراین اگر تمایل دارید با نحوه بافتن پاپوش نوزادی با روش قلاب بافی آشنا شوید و آن را در منزل با رنگ و مدل دلخواه ببافید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه بافتن جوراب کودک با قلاب

مراحل بافت :

اولین گام برای بافتن این نوع جوراب اندازه گیری بوده که به منظور انجام این کار باید طول و عرض کف پای نوزاد خود را اندازه گیری نموده و پس از آن مقدار عرض را از طول کم کنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که نتیجه بدست آمده تعداد زنجیره های موردنیاز را تعیین خواهد کرد. به عنوان مثال اگر مقدار طول ۱۲ و مقدار عرض ۵ سانتی متر باشد مقدار زنجیره های موردنیاز حدود ۷ سانتی متر می باشد.

طریقه بافتن پاپوش بچگانه

در مرحله اول باید دو زنجیره و یک بافت پایه بلند ایجاد نمایید. پس از آن ۳ پایه بلند دیگر در همان دانه بافت بزنید که در نهایت تعداد دانه ها ۵ عدد خواهد شد. در کل دانه ها به غیر از آخرین دانه در هر کدام یک پایه بلند ایجاد نمایید. در آخرین دانه نیز باید حدود ۷ پایه بلند ایجاد نمایید.

به همین صورت بافت را ادامه داده و آخرین دانه را با استفاده از بافت بخیه یا شلال به زنجیره متصل کنید. برای دومین رج نیز بافت را به همین شکل ادامه بدهید و دو زنجیره ایجاد نمایید. برای رج سوم نیز تمامی مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید به این گونه که در اولین دانه یک پایه بلند و در دانه های دوم و سوم هر کدام دو پایه بلند ببافید. پس از آن در دانه چهارم باید سه عدد پایه بلند و در دانه های پنجم و ششم در هر یک دو پایه بلند و در دانه هفتم نیز یک عدد پایه بلند ببافید تا بدین گونه به انتهای کار برسید. در شکل پایین نقشه بافتن کفی پاپوش را مشاهده می کنید که با کمک آن می توانید به راحتی این نوع بافت را انجام دهید.

آموزش بافت پاپوش نوزاد

برای بخش لبه دار پایین جوراب که در شکل زیر با استفاده از رنگ سفید درست شده است به یک بافت شلال احتیاج دارید. اکنون باید رج چهارم را ببافید و در دو دانه اولی یک پایه بلند ایجاد نمایید و بعد از بافتن هر دو دانه یک عدد را کم کرده به این شکل که دانه سوم و چهارم را با همدیگر ببافید. سپس در پنجمین رج دو عدد پایه بلند ایجاد نمایید و بعد از آن هر دانه ای را که بافتید از آن یکی کم کنید.

به این شکل که بعد از بافتن یک دانه دو دانه بعدی را با همدیگر بافت بزنید. بعد از آن باقی مانده دانه ها را در هر کدام یک عدد پایه بلند ایجاد نمایید و آخرین دانه را به زنجیره ها متصل نمایید. در ششمین رج نیز دو پایه بلند ببافید و هنگامی که به قسمت جلوی جوراب رسیدید دو تا دو تا دانه ها را با همدیگر ببافید. در صورتی که تمایل دارید ساق جوراب کمتر باشد می توانید چهارمین رج را مجددا تکرار کنید.

نحوه بافت جوراب نوزاد

تا اینجا بخش اصلی بافت جوراب نوزاد انجام شده است. اکنون باید بافت قسمت ساق آن را انجام دهید. در اولین رج نخ را کور کرده و دوباره از بخشی که ساق دور پا ایجاد می گردد یک زنجیره ببافید. در دومین و سومین رج دو زنجیره ببافید و در همان دانه یک پایه بلند دیگر نیز ایجاد نمایید. اکنون در کل دانه ها باید یک پایه بلند ببافید به غیر از آخرین دانه که احتیاج به دو عدد پایه بلند دارد.

اکنون که به چهارمین رج رسیدید دو زنجیره ببافید و در هر کدام یک پایه بلند نیز ایجاد نمایید. بعد از آن دور تا دور ساق را یک پایه کوتاه ببافید. باید این نکته را نظر داشته باشید که برای قسمت زبانه پاپوش می توانید داخل دانه هایی که در بخش جلو کفش باقی مانده اند در هر یک، یک پایه بلند ببافید و بعد از آن در اولین و آخرین دانه هر یک دو پایه ببافید به این مفهوم که دانه اضافه نمایید و در دو رج بعدی نیز همین عمل را مجددا تکرار کنید و در رج آخری با استفاده از نخ سفید در کل دانه ها پایه کوتاه ایجاد نمایید و عمل بافتن پاپوش را به پایان برسانید.

شیوه بافت جوراب بچگانه

در این مرحله بافت جوراب به اتمام رسیده است. شما می توانید با بهره گیری از این روش پاپوش های زیبا و جذابی را برای کودک خود در منزل ببافید و از هنر دست خود لذت ببرید.

نحوه بافت جوراب بچگانه با قلاب و کاموا

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه بافت جوراب نوزاد به طور کامل به صورت گام به گام آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی طبق مراحل گفته شده این جوراب زیبا را در منزل ببافید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید