روش های مختلف تمیز کردن و برق انداختن ظروف مسی در منزل

0
یکی از انواع ظروف قدیمی که علاوه بر ظاهر جذاب دارای خاصیت فراوانی برای سلامتی بدن بوده ظروف مسی می باشند که از زمان های گذشته بسیار پرکاربرد می باشند. البته این ظروف پس از مدتی استفاده از آن سیاه و کدر شده و جلای اصلی خود را از دست می دهند به همین دلیل نیاز است که با نکاتی در این زمینه آشنایی داشته باشید تا در صورت بروز چنین مشکلی بتوانید آن ها را به شکل اولیه خود بازگردانید. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با شیوه های کاربردی جهت پاکسازی و برق انداختن ظروف مسی آشنا کنیم.

روش های کاربردی و موثر برق انداختن ظروف مسی

ظروف مسی از جمله ظروف پرکاربرد محیط آشپزخانه می باشند که امروزه با توجه به شناخت و آگاهی مردم نسبت به خواص و تاثیرات مثبت آن ها استفاده فراوانی از آن ها صورت می گیرد. اما با توجه به اهمیت بالایی که این ظروف دارند رنگ و ظاهر آن ها پس از گذشت یک محدوده زمانی تیره و کدر شده و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهند، به همین دلیل لازم است که با روش ها و راهکارهای موثری جهت تمیز کردن و برق انداختن ظروف مسی و پاک کردن لکه های تره از روی آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید در صورت مواجهه با چنین مشکلی آن را برطرف نمایید.

انواع راهکارهای مختلف تمیز کردن ظروف مسی

بنابراین با توجه به ویژگی ها و مزیت های خاصی که این نوع ظروف دارند ظاهر آنها در اثر مجاورت با آتش زیبایی خود را از دست داده و دچار آسیب می شوند و به اصطلاح برخی افراد می سوزند و دیگر درخشش سابق را ندارند، که شما می توانید با رعایت نکاتی در این زمینه و بکارگیری روش های کاربردی و جالبی که وجود دارد آن ها را به حالت اولیه خود برگردانید و اقدام به تمیز کردن ظروف سوخته و تغییر رنگ داده نمایید.

بدین ترتیب در ادامه این مطلب به معرفی چند روش و تکنیک مختلف و موثر برای تمیز کردن و صیقلی نمودن این ظروف زیبا پرداخته ایم تا با بکارگیری آن ها بتوانید ظروف آسیب دیده خود را به حالت اول برگردانید و از آن ها استفاده مجدد داشته باشید.

انواع روش های موثر تمیز کردن ظروف مسی

تکنیک اول :

در ابتدا حدود یک قاشق غذا خوری نمک را درون مقدار کمی سرکه بریزید و بعد کمی آرد به آن بیفزایید تا مایه ای خمیر مانند تشکیل شود. سپس خمیر آماده شده را بر روی ظروف موردنظر بریزید و آن ها را کاملا با خمیر پوشش دهید و صبر کنید تا حدود ۱۵ دقیقه الی یک ساعت بر روی ظروف باقی بماند.

انواع روش های برق انداختن ظروف مسی

تکنیک دوم :

سس گوجه فرنگی از جمله موادی بوده که همیشه در دسترس می باشد و به دلیل ترکیبی که دارد به خوبی می تواند اکسیداسیون ایجاد شده بر روی ظروف را رفع نماید. به منظور این کار کمی از سس را برداشته و بر روی ظروف بمالید و سپس صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر متناسب با مقدار لکه های ایجاد شده بر روی ظروف مسی بماند. بعد از آن با یک دستمال و خیلی محکم بر روی ظروف موردنظر بکشید تا بدین گونه کل لکه های ایجاد شده پاک گردند.

انواع روش های جالب تمیز کردن ظروف مسی

تکنیک سوم :

برای اجرای این روش به موادی مثل نمک دانه درشت، سرکه سفید، پاک کننده ملایم، اسفنج سخت یا پارچه احتیاج دارید. برای شروع کار لازم است کمی از نمک را بردارید که بهتر است از نمک دریا به منظور این کار استفاده نمایید و آن را بر روی سطح بیرونی ظرف بریزید و بعد از آن مقداری سرکه ریخته و حدود چند دقیقه منتظر بمانید.

در گام بعدی با استفاده از یک اسکاچ سخت بر روی سطح قابلمه مسی بکشید تا به خوبی براق گردد. بعد از این که ظرف موردنظر به طور کامل عاری از لکه و زنگار شد باید با کمک کمی آب و مایع ظرفشویی ملایم آن را شستشو دهید تا به طور کامل باقی مانده ها سرکه ها از روی ظرف پاک شوند.

انواع شیوه های جالب جلا دادن ظروف مسی

تکنیک چهارم :

در این روش باید حدود یک قاشق غذا خوری نمک و یک فنجان سرکه سفید را درون یک ظرف بزرگ ریخته و بعد ظرف را از آب پر نمایید. پس از آن صبر کنید تا محلول موردنظر به حالت جوش در آید و سپس ظرف موردنظر را درون محلول جوشیده شده بگذارید و صبر کنید تا هنگامی که لکه ها به طور کامل از بین بروند بر روی حرارت بماند. بعد از آن ظرف را بشویید و خشک نمایید.

انواع راهکارهای جالب جلا دادن ظروف مسی

تکنیک پنجم :

برای انجام این روش برق انداختن ظروف مسی به یک عدد لیمو ترش، کمی نمک و یک تکه پارچه احتیاج دارید. در ابتدا با استفاده از یک چاقو لیمو ترش را از قسمت وسط به دو نیم کنید و بعد بر روی آن مقداری نمک بریزید. سپس لیموی نمکی را به صورت مستقیم بر روی سطح ظرف موردنظر بمالید. برای انجام این کار نیازی نیست که حتما از برس یا دستمال استفاده نمایید چرا که فقط ساییدن لیمو بر روی سطح موردنظر کافی می باشد.

این کار را تا حدی ادامه دهید که سطح ظرف کاملا عاری از هر گونه جرم گردد. در صورت نیاز می توانید در هنگام انجام کار مقدار نمک را کمی بیشتر بریزید تا سطح ظرف تمیزتر گردد. هنگامی که این مرحله را انجام دادید نوبت تمیز کردن قسمت هایی از ظرف می باشد که با استفاده از لیمو نمی توان آن ها را تمیز کرد، به طور مثال کناره دسته ها که برای تمیز نمودن این بخش ها بایستی از خمیر لیمو استفاده نمود.

انواع روش های مختلف تمیز کردن ظروف مسی

برای آماده کردن خمیر لیمو باید آب لیمو را در یک ظرف بریزید و سپس به حدی نمک در آن بریزید که حالتی خمیری مانند به خود بگیرد. بعد از آن خمیر را با استفاده از یک برس، مسواک، اسفنج و یا حتی یک تکه پارچه بر روی قسمت هایی که خارج از دسترس می باشند بمالید و کمی منتظر بمانید تا تاثیر خود را بگذارد.

هنگامی که کل جرم های روی ظرف مسی به طور کامل از بین رفتند ظرف موردنظر را با استفاده از آب گرم شسته و صبر کنید تا کاملا خشک گردد. بعد از این مرحله بایستی ظرف را پولیش بکشید که به منظور انجام این کار باید از یک دستمال تمیز و خشک استفاده نمایید و آن را بر روی ظرف موردنظر بمالید تا به طور کامل برق بیندازد و سطح آن درخشان گردد.

نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که نباید این شیوه را برای ظروف مسی روکش دار بکار ببرید. همچنین می توانید سرکه سفید را جایگزین آبلیمو نمایید. تا جایی که امکان دارد حتما از نمک دانه درشت استفاده نمایید.

انواع روش های سفید کردن ظروف مسی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با انواع روش های تمیز کردن و برق انداختن ظروف مسی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید در صورت نیاز این روش ها را بکار گرفته و از این طریق ظروف مسی کدر شده خود را درخشان نمایید. برای مشاهده دیگر مطالب آموزشی در این زمینه به بخش خانه داری مجله هنر در خانه مراجعه کنید و از آموزنده ترین مطالب ما نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید