دوخت شورت آموزشی کودک به همراه الگوی ساده

0

یکی از دغدغه های اصلی و اساسی مادران با رشد نوزاد و بزرگتر شدن او از پوشک گرفتن کودک می باشد که برای انجام این کار بهتر است که کودک آمادگی لازم را داشته باشد. شورت آموزشی کودک بهترین وسیله ای است که می توانید در راستای این کار از آن بهره بگیرید. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه دوخت شورت آموزشی به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

خیاطی های مربوط به نوزادان و کودکان را می توان از محبوب ترین خیاطی ها دانست. دوخت پرده اتاق نوزاد، دوخت سرویس خواب، دوخت قنداق فرنگی، دوخت شلوار و شورت، دوخت پیشبند، دوخت بلوز؛ دستکش و پاپوش و هر آنچه که به کودک مربوط می شود می تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد که ما در مطالب قبلی برخی از آنها را آموزش داده ایم و حال می خواهیم نحوه دوخت شورت آموزشی برای بچه ها را مطرح نماییم.

آموزش دوخت شورت آموزشی برای کودکان

شورت آموزشی در واقع وسیله ای است که برای از پوشک گرفتن نوزاد کاربردی و کارآمد می باشد چرا که مادران هنگامی که می خواهند کودک خود را از پوشک بگیرند و آمادگی لازم را در او برای کنترل ادرار و مدفوع ایجاد نمایند قطعا به چنین وسیله ای برای آموزش دادن به کودکشان و رفع نگرانی خود نیاز دارند. به همین دلیل فراگیری نحوه دوخت شورت آموزشی کودک می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

نحوه دوخت شورت آموزشی کودک

بنابراین اگر می خواهید در بعضی از مواقع کودک خود را پوشک نکنید و او را آزاد و راحت بگذارید تا پاهایش نسوزد و آسیب نبیند و همچنین برای حذف هزینه اضافی می توانید از این نوع شورت بچه گانه استفاده نمایید. لایه داخلی این نوع شورت ها همانند لایه داخلی پوشک بچه می باشد ولی از نظر ظاهری شبیه به شورت های معمولی می باشد.

اگر تمایل دارید که با روش دوخت این نوع شورت بچه گانه آشنا شوید و با یادگیری مراحل دوخت آن به راحتی آن را در منزل بدوزید و با کمک آن کودک خود را از پوشک بگیرید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

طریقه خیاطی شورت آموزشی کودک

وسایل لازم :

  • پارچه ساده و خال دار
  • لوازم خیاطی
  • الگو
  • نوار اریب
  • کش یک سانت

مراحل دوخت :

در مرحله اول ابتدا الگوی مورد نظر را با سایز های داده شده رسم کنید. الگوی ارائه شده در واقع برای کودک یک الی دو ساله مناسب می باشد. اما بخاطر این که کودکان از لحاظ فرم اندام با یکدیگر متفاوت می باشند بهترین کار این است که قبل از بریدن پارچه الگوی مورد نظر را بر روی بدن کودک امتحان نمایید و یا این که از یک لباس آماده که هم اندازه کودک می باشد استفاده نمایید.

چین های شورت در قسمت پشت آن دوخته می شوند. برای انجام کار می توانید الگو داده شده را به همین صورت بر روی پارچه بگذارید و از هر کدام یک بار برش بزنید.

آموختن دوخت شورت آموزشی کودک همچنین می توانید الگو را از روی خط نقطه چین برش بزنید و نیمی از الگو را بر روی پارچه دو لایه بگذارید و برش دهید. توجه داشته باشید که احتیاجی به پارچه اضافی برای زاپاس ندارید.

شیوه خیاطی شورت بچگانه زیبا

سپس سه نوار با عرض ۱۰ و طول ۶۰ سانتی متر برش بزنید. باید در نظر داشته باشید که این نوارها مطابق با اندازه شورت برش داده می شوند، یعنی در صورتی که سایز کوچکتر باشد نوارها نیز باید کوچکتر باشند.

طریقه دوختن شورت بچگانه

بعد از آن لبه نوارها را از هر دو طرف در طول باریک داخل قرار داده و سپس چرخ نمایید. پس از آن لبه یک طرف را با درجه درشت چرخ دوخت بزنید و حالت چین کش نمایید تا هم اندازه عرض شورت گردد.

یادگیری خیاطی شورت آموزشی

در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید لبه چین ها را با  استفاده از نوار تزیینی دوخت بزنید. بدین ترتیب باید نوارها را باریک تر در نظر بگیرید.

نحوه خیاطی شورت بچگانه

نوارها را از قسمت لبه پایینی شورت شروع به دوختن نمایید. نوار موردنظر را بر روی شورت بگذارید به گونه ای که در قسمت بالای هلال شورت قرار بگیرد، آن را سوزن بزنید و چرخ نمایید.

طریقه خیاطی شورت آموزشی

نوار دوم و سوم را نیز به همین صورت دوخت بزنید به گونه ای که بر روی یکدیگر قرار بگیرند و تا حدودی نیمی از آن بر روی نوار قبلی قرار گرفته شود.

آموزش دوختن شورت بچگانه

پس از آن قسمت لبه پشت و جلوی خشتک شورت را بر روی یکدیگر بگذارید و دوخت بزنید.

روش دوخت شورت آموزشی کودک

لبه ای که دوختید را به خوبی پاکدوزی نمایید و به یک طرف اتو کنید و بعد روی آن را مجددا چرخ نمایید.

نحوه دوختن شورت بچگانه به روشی ساده

در صورتی که می خواهید خشتک شورت بدون درز باشد می توانید در زمان بریدن پارچه دو بخش پشت و جلو لباس را از محل خشتک کنار یکدیگر بگذارید و به صورت یکجا برش بزنید.

یادگیری خیاطی شورت آموزشی کودک

به این شکل قسمت وسط شورت بدون درز خواهد بود.

آموزش دوخت شورت بچگانه

در گام بعدی باید نوار اریب را به قسمت هلال شورت دوخت بزنید.

نحوه خیاطی شورت آموزشی کودک

سپس نوار اریب را به طرف داخل برگردانید و به صورت لب به لب چرخ نمایید به گونه ای که کش از قسمت داخلی آن خیلی راحت بگذرد. همانطور که در تصویر می بینید نوار اریب نباید از طرف رویی شورت قابل دید باشد.

روش خیاطی شورت آموزشی ساده

بعد از آن از قسمت داخل نوار اریب کش را عبور داده و بکشید تا مقداری چین بخورد. مراقب باشید که متناسب با سایز پای کودک باشد یعنی تنگ یا گشاد نباشد. سپس دو سر کش را به پارچه دوخت بزنید.

آموزش دوختن شورت بچگانه

لبه نوارهایی را که قبلا دوخته بودید همانند تصویر تا بزنید و در هر دو طرف سوزن بزنید.

شیوه دوختن شورت آموزشی

قسمت پهلوهای طرف جلو را بر روی طرف پشت بگذارید و سپس چرخ کنید و به طور کامل پاکدوزی نمایید.

شیوه دوخت شورت آموزشی کودک

بعد از آن لبه کمر را به مقداری که یک کش یک سانتی متری از داخل آن بگذرد تا بزنید و سپس بدوزید و بعد آن کش را از قسمت داخل رد کنید. دو سر کش را بر روی هم بگذارید و دوخت بزنید. توجه داشته باشید که هرگز کش را نباید گره بزنید چرا که در این صورت کودک اذیت می شود.

شیوه دوخت شورت بچگانه زیبا

در اینجا دوخت شورت زیبای کودک شما به پایان رسیده است.

روش خیاطی شورت آموزشی کودک

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت شورت آموزشی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات بیان شده این شورت را برای کودک خود بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید