طرز تهیه کالباس خانگی خوشمزه و عالی با مرغ و قارچ

0

یکی از انواع مواد غذایی بسته بندی شده که بسیار مورد علاقه کودکان و بزرگسالان می باشد انواع سوسیس و کالباس بوده که در طعم های مختلفی وجود دارد و بسیاری از افراد به منظور اطمینان بیشتر از سالم بودن آن ترجیح می دهند که آن را به صورت خانگی تهیه کرده و استفاده نمایند. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کالباس خانگی به روشی ساده آشنا کنیم.

طرز تهیه کالباس خانگی آسان و ساده

کالباس در واقع از جمله مواد غذایی بسیار خوشمزه و محبوب در بین افراد می باشد که در تهیه بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که بسیاری از افراد نسبت به سالم و بهداشتی بودن کالباس های تولید شده اطمینان کافی را ندارند سعی می کنند که طرز تهیه کالباس خانگی را فرا گرفته و به راحتی مطابق با دستور ارائه شده آن را در منزل درست کرده و مورد استفاده قرار دهند. همانطور که می دانید تهیه سس مایونز، سس قرمز، کالباس و سوسیس در منزل و با روش های خانگی می تواند نقش مثبتی در سلامت اعضا خانواده داشته باشد، پس از انجام آن غافل نشوید.

نحوه پخت کالباس خانگی

بنابراین اگر تمایل دارید این ماده غذایی را به صورت سالم و مغذی برای خود فراهم نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با نحوه آماده سازی کالباس به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید و با این کالباس های خانگی اقدام به تهیه اسنک، پیتزا های مختلف، پیراشکی و… نمایید.

مواد مورد نیاز :

  • مرغ ۱ عدد متوسط
  • باقالا یا مغز پسته سبز خام ۱ قاشق غذا خوری
  • مغز نان ساندویچی خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
  • سیر درشت ۳ الی ۴ حبه
  • هویج پخته و خرد شده ۱/۵ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه و قرمز، نمک و دیگر ادویه جات به میزان مورد نیاز

طرز تهیه کالباس خانگی به روشی ساده

نحوه آماده سازی :

کالباس

در مرحله اول ابتدا مرغ را تمیز کرده و چربی و استخوان آن را به طور کامل جدا نمایید. پس از آن گوشت آن را به تکه های کوچک تر تقسیم کرده و با استفاده از چرخ گوشت آن را دو مرتبه چرخ کنید.

سپس مغز نان ساندویچی را در مقداری آب خیسانده و همراه با کمی نمک، سیر رنده شده، گوشت مرغ چرخ شده و همچنین ادویه های دلخواه ترکیب کرده و با کمک دست ورز داده تا تمامی مواد به خورد یکدیگر بروند.

طریقه درست کردن کالباس در خانه

در گام بعدی طرز تهیه کالباس خانگی در صورتی که تمایل دارید برش کالباس حالت رنگی و زیباتری به خود بگیرد می توانید از هویج و باقالی یا پسته خام در میان گوشت کالباس استفاده نمایید چرا که وجود هویج و پسته در طعم و مزه کالباس اثری ندارد و تنها برای زیبایی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از آن بر روی سطحی صاف سلفون را باز نموده و ترکیب گوشت و ادویه جات را بر روی آن به طور کامل پهن کنید و بعد هویج پخته شده را همراه با باقالی و یا پسته خام درون گوشت مرغ ریخته و با گوشت روی سطح آن را به طور کامل پر کنید به گونه ای که دیواره کالباس با استفاده از گوشت بسته شود.

طریقه آماده سازی کالباس خانگی

بعد سلفون باز شده را با استفاده از دست بر روی گوشت برگردانده و سپس گوشت را همراه با سلفون رول نمایید. توجه داشته باشید در زمان رول کردن حباب هوا درون آن نماند و با استفاده از فشار دست آن ها را خارج نمایید و به شکلی گوشت را پهن کنید که از دو سمت محل گره زدن داشته باشد.

تا جایی که امکان دارد به میزانی از سلفون استفاده نمایید که حدود ۳ تا ۴ دور بتوانید به دور گوشت رول نمایید. دو سمت آن را نیز می توانید با استفاده از سیم های گلسازی یا بسته بندی و یا با گره زدن به طور کامل محکم کنید. آن را به اندازه ای فشرده نمایید که زمانی که با انگشت بر روی آن فشار می دهید کاملا سفت باشد.

طریقه درست کردن کالباس در خانه

بعد از آن یک ظرف بزرگ را انتخاب نمایید که کل حجم کالباس خیلی راحت درون آن جای بگیرد و به میزان ۲ سانتی متر بیشتر از اندازه کالباس آب اضافه نمایید و آن را بر روی حرارت بگذارید تا آب به حالت جوش در آید. پس از آن کالباس را درون آن بگذارید تا حدود یک و نیم ساعت پخته شود. کالباس پخته شده را پس از کمی سرد شدن درون یخچال بگذارید تا به طور کامل سرد شود چرا که اگر کالباس گرم باشد در زمان برش دادن حالت ریش ریش به خود می گیرد.

طرز پخت کالباس خانگی خوشمزه

نکات کلیدی برای خوشمزه تر شدن طعم کالباس :

  • شما می توانید در صورت تمایل برای زیباتر شدن ظاهر کالباس از مواد و افزودنی های مختلفی همچون قارچ، هویج، پسته، باقالا سبز خام، بادام و … به دلخواه و به صورت اختیاری در مرحله پایانی استفاده نمایید چرا که افزودن این مواد تاثیری بر روی طعم و مزه کالباس ندارد.
  • به منظور این که کالباس انسجام بیشتری داشته باشد رول های آن را خیلی محکم بپیچید و قسمت سر آن را خیلی محکم و سفت ببندید.
  • آب را درون فریزر قرار دهید و زمانی که به مرحله یخ زدن رسید آن را بیرون آورید و سپس هم بزنید و بعد مجددا درون فریزر گذاشته تا همانند یخ در بهشت به صورت آب و یخ شود. همچنین می توانید با استفاده از گوشت کوب برقی آب و یخ پودری درست کنید.

روش پخت کالباس خانگی

  • در زمان ورز دادن خمیر در صورتی که مایه خمیر مقداری شل باشد می توانید به آن مقداری نشاسته یا آرد بیفزایید.
  • به منظور این که بافت کالباس از هم جدا نگردد کمی صبر نمایید تا کالباس به طور کامل سرد گردد و سپس آن را برش بزنید.
  • مقدار استفاده از سیر بستگی به ذائقه شما دارد و همچنین می توانید به جای استفاده از سیر پودر آن را بکار برید.
  • در صورت تمایل می توانید به جای فلفل سیاه از فلفل سفید استفاده نمایید.
  • در زمان استفاده از گوشت قرمز برای آماده سازی کالباس باید گوشت را بخار پز نمایید.
  • در صورت استفاده از پسته در تهیه کالباس باید حتما شب قبل آن را درون آب بخیسانید.

دستور تهیه کالباس خانگی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کالباس خانگی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید طبق توضیحات گفته شده آن را در منزل درست کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید