لیست کامل وسایل ساک بیمارستان نوزاد و مادر چیست؟

0

یکی از نیازهای ضروری و مهم مادران باردار تهیه و فراهم کردن یک ساک مخصوص است که حاوی انواع لوازم مورد نیاز قبل از رفتن به بیمارستان و به دنیا آمدن نوزاد است. بستن این ساک باید قبل از زایمان صورت گرفته و از جمله مواردی است که باید پیش از تولد نوزاد به آن توجه ویژه ای شود. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به منظور آشنایی شما عزیزان فهرستی کامل و جامع از انواع وسایل ساک بیمارستان نوزاد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فهرست کامل وسایل ساک بیمارستان نوزاد

بارداری مراحل خاص خود را دارد که هر هر مادر باردار سعی می کند با برنامه ریزی و توجه به خوبی از عهده هر یک برآید. بعد از اعلام خبر بارداری، اغلب افراد سعی می کنند با جشن تعیین جنسیت نوزاد روزی به یاد ماندنی را در کار دوستان و نزدیکان بسازند. سپس ممکن است اقدام به برگزاری جشن سیسمونی نمایند و بعد از آن به فکر تزیین اتاق بیمارستان هستند. در ان میان تهیه لستی از وسایل مورد نیاز برای بیمارستان نیز اهمیت زیدی دارد. از جمله مسائل ضروری و مهمی که برای مادران باردار اهمیت زیادی دارد آماده نمودن چک لیستی کامل از تمامی وسایل مورد نیاز کودک قبل از تولد است که باید به گونه ای باشد که در هنگام نیاز در دسترس بوده و تمامی نیازهای مادر و کودک را رفع نماید. وسایل ساک بیمارستان نوزاد حاوی فهرستی از انواع اقلام ضروری مادر و نوزاد است که باید در تهیه و چیدمان آن دقت کافی و آگاهی لازم را داشته باشید.

فهرست لوازم ساک بیمارستان نوزاد

مادران باردار در ماه های آخر بارداری سعی در تدارک دیدن و آماده کردن ساکی کامل از مجموعه لوازمی مهم و موردنیاز برای خود و کودک خود هستند تا در هنگام زایمان آن چه را که نیاز دارند در اختیارشان باشد و مشکلی پیدا نکنند. بنابراین لازم است که به منظور آگاهی بیشتر با لیستی کامل از این وسایل آشنایی پیدا کنید تا در هنگام نیاز آن چه را که می خواهید در دسترستان باشد که در ادامه این مطلب به شرح این لیست به طور کامل پرداخته ایم.

اقلام مورد نیاز برای نوزاد

پوشک بچه:

باید این نکته را در نظر داشته باشید که پوشک بچه باید از نام تجاری معتبر برخوردار باشد و آن را از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی خریداری نمایید. باید بدانید که پوست کودک بعد از تولد خیلی حساس بوده، بنابراین باید تا جایی که امکان دارد پوشک را با چندین نام تجاری متفاوت خریداری نمایید تا در صورتی که یک مدل آن برای پوست کودکتان مناسب نبود از نوع دیگرش استفاده نمایید.

لیست لوازم ضروری ساک بیمارستان بچه

وازلین :

این نوع کرم در محافظت از پوست حساس و نرم کودک بسیار مناسب می باشد. بنابراین بهتر است که تمامی مادران در هر موقع که پوشک کودک خود را تعویض می کنند پماد موردنظر را به قسمت پاها و باسن نوزاد بمالند. در صورتی که احساس کردید جنس پوشکی با پوست بدن کودک شما سازگاری دارد سعی نمایید تا به طور مرتب از همان جنس استفاده نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از پوشک های معطر استفاده نکنید.

دستمال مرطوب بچه :

به عنوان یک مادر باردار در وسایل ساک بیمارستان نوزاد خود حتما دستمال مرطوب را بگذارید و مطمئن شوید که پرستاران برای تمیز کردن پاهای نوزادتان از آن استفاده خواهند نمود. همچنین افرادی که برای کمک و همیاری مادر در بیمارستان حضور یافته اند باید حتما برای پاک کردن مناطق حساس پوست نوزاد از دستمال مرطوب استفاه نمایند.

لیست وسایل ساک بیمارستان بچه

لباس مناسب نوزاد :

بهترین نوع لباس نوزادی، لباس هایی از جنس پنبه و نخ می باشد. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که لباس های نوزاد خود را باید مطابق با شرایط آب و هوایی منطقه خود انتخاب نمایید. هر زن بارداری باید چند دست از لباس های نوزاد را داخل کیف نگه داری نماید، چرا که امکان دارد در زمان بستری در بیمارستان به تعداد لباس مختلفی برای عوض کردن احتیاج داشته باشید.

پتوی بچه :

باید حتما یادتان باشد که یک عدد پتو در وسایل ساک بیمارستان نوزاد بگذارید و همچنین مطمئن شوید که پتوی موردنظر از لحاظ جنس کاملا نرم باشد و گرمای لازم را نیز داشته باشد چرا که در این صورت کودک خواب راحتی خواهد داشت. همراه داشتن یک قنداق فرنگی نیز کمک می کند علاوه بر گرم نگه داشتن نوزاد، حمل آن نیز راحت تر شود.

لیست کامل وسایل ساک بیمارستان بچه

ملافه کوچک :

به طور کلی همراه داشتن یک پارچه بزرگ، نازک و از جنس پنبه به منظور پیچیدن به دور کودک در بیمارستان قطعا دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. شما می توانید از این طریق و به این شکل با قرار دادن دست و پای کودک خود در این پارچه نرم و چهار گوش شرایطی شبیه رحم مادر را برای نوزاد به وجود آورید چرا که تمامی نوزادان عاشق چنین احساس و تجربه ای هستند که در رحم مادر خود داشتند.

کلاه و دستکش نوزاد :

در صورتی که محل سکونت مادر باردار دارای شرایط آب و هوایی سرد بوده و محیط بیمارستان و محل بستری مادر از نظر دمایی خنک باشد حتما باید از کلاه و دستکش برای پوشاندن کودک خود استفاده نمایند چرا که تمامی نوزادان به این نوع پوشش احتیاج دارند.

لیست کامل وسایل ساک بیمارستان نوزاد

لوازم شستشو و لوسیون مخصوص کودک :

به طور کلی شما به عنوان یک زن باردار می توانید وسایلی را برای شستن کودک خود بلافاصله پس از تولد همراه داشته باشید. بدین ترتیب اگر تمایل دارید کودک شما اولین بار در بیمارستان حمام کند به منظور این کار بهتر است شامپو و لوسیون را در سایز کوچک انتخاب نموده تا حمل و نقل آن راحت باشد.

حوله کوچک :

حوله ای که برای نوزادان در نظر گرفته می شود باید دارای سایز کوچک و نرم باشد و همچنین از جنس پنبه باشد تا بتواند خیلی خوب آب را جذب کند. به همین علت در انتخاب حوله مناسب باید دقت لازم و کافی را داشته باشید.

لیست لوازم ساک بیمارستان بچه

ناخن گیر مخصوص کودک :

شاید جالب باشد که بدانید بعضی از نوزادان با ناخن های بند متولد می شوند. در صورتی که ناخن نوزاد خیلی بلند باشد در واقع ناخوشایند است به همین دلیل بهتر است که از یک پرستار بخواهید تا ناخن های کودکتان را با استفاده از ناخن گیر مخصوص کوتاه نماید.

اقلام مورد نیاز برای مادر باردار

علاوه بر نوزاد، مادر باردار نیز به یک سری وسایل ضروری و مهم نیاز دارد که در زمان مراجعه به بیمارستان باید به همراه داشته باشد که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

لباس راحتی :

به همراه داشتن لباس راحتی در وسایل ساک بیمارستان مادر موجب می شود تا او بتواند بعد از به دنیا آمدن نوزاد خود خیلی راحت از آن ها استفاده نموده و از لباس بیمارستان استفاده نکند. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به این که نوزاد هر ۲ ساعت یک بار از شیر مادر خود تغذیه می کند بدین ترتیب باید از لباس هایی استفاده نماید که گزینه مناسبی بوده و از قسمت جلو باز می شود.

لیست لوازم ضروری ساک بیمارستان بچه

پد شیردهی، سینه بند و لباس زیر مناسب :

مادران بارداری که صاحب نوزاد جدید شده اند باید به این نکته توجه نمایند که پوشیدن لباس زیر و سینه بندهای راحت و آزاد به آن ها کمک کرده تا در صورت لزوم خیلی سریع سینه خود را بیرون آورده و نوزاد خود را شیر دهند. زمانی که سینه مادر در حال تولید شیر می باشد در صورتی که لباس زیر او راحت و مناسب باشد بدن او می تواند در این شرایط شیر بیشتری تولید نماید و نیاز کودک خود را به خوبی برطرف کند چرا که تمامی نوزادان ۳ الی ۴ ماه اول زندگی خود را فقط با شیر مادر تغذیه می کنند. علاوه بر موارد گفته شده به همراه داشتن پدهای پستان نیز برای مادران ضروری بوده چرا که در این صورت از نشت شیر بر روی لباس های او جلوگیری خواهد شد.

نوار بهداشتی :

به طور کلی خونریزی تمامی مادرانی که نوزاد خود را به روش زایمان طبیعی یا سزارین به دنیا آورده اند در چند روز اول بعد از زایمان امری کاملا طبیعی می باشد. نکته مهم و مثبتی که در رابطه با این نوع خونریزی وجود دارد این است که این دوره شبیه یک دوره منظم قاعدگی نبوده و همراه با درد شکم، کمر درد و یا تغییرات خلقی نمی باشد. به همین منظور به همراه داشتن پد یا نوار بهداشتی برای کنترل نمودن خونریزی دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

فهرست وسایل کیف بیمارستان نوزاد

پماد یا روغن لب :

با توجه به این که اغلب مادارن باردار بعد از زایمان در ناحیه لب دچار خشکی و ترک خوردگی می شوند بنابراین لازم است که در ساک بیمارستان خود تعدادی لوازم بهداشتی و آرایشی داشته باشند تا با استفاده از آن بتوانند مشکل ایجاد شده را رفع نمایند.

دیگر وسایل مورد نیاز :

به طور کلی با توجه به نوع زایمانی که مادر باردار انجام می دهد می تواند بعد از چند ساعت یا پس از یک روز دوش بگیرد. بدین ترتیب باید وسایل ضروری و لازم برای مواظبت از مادر در هنگام حمام کردن نیز داخل ساک بیمارستان قرار داده شود، چرا که در صورت دوش گرفتن مادر باردار احساس آرامش خاصی کرده و از آغوش بردن کودکش لذت خواهد برد.

لیست وسایل ساک بیمارستان نوزاد

در این مطلب شما عزیزان را با فهرست کامل وسایل ساک بیمارستان نوزاد و مادر آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم شما را در این زمینه راهنمایی لازم کرده باشیم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید