طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی خوشمزه و کشدار

0
پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و پرطرفدار است که از  طعمی تند برخوردار بوده و با استفاده از نوعی سوسیس خاص به نام پپرونی پخته می شود. این پیتزا با توجه به مواد اولیه بسیار کمی که دارد روش پخت بسیار آسانی داشته و می توانید به سادگی آن را در منزل تهیه نمایید. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه پیتزا پپرونی با طعمی عالی و بی نظیر آشنا کنیم.

طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه و لذیذ

پیتزای پپرونی از آن دسته غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی به شمار می آید که با توجه به طعم و مزه بی نظیری که دارد در تمام جهان شناخته شده می باشد. این فست فود خوشمزه در عین سادگی بسیار پرطرفدار بوده و با مواد اولیه بسیار کمی پخته می شود. طرز تهیه پیتزا پپرونی بسیار ساده و راحت بوده و شما می توانید در صورت تمایل آن را به روشی آسان در منزل طبخ نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید. در مطالب قبلی نحوه تهیه پیتزا فلفل دلمه ای، پیتزا مرغ، پیتزا استیک، پیتزا مخلوط و… را معرفی نموده ایم که اغلب با سوسیس یا کالباس خانگی تهیه می شد حال قصد داریم شما را با روش پخت پیتزا پپرونی خوشمزه و عالی آشنا کنیم.

طریقه پخت پیتزا پپرونی خانگی

بنابراین اگر شما تمایل دارید با نحوه پخت این فست فود خوشمزه با سوسیس آشنایی پیدا کنید و آن را در منزل بپزید و به عنوان یک وعده غذایی لذیذ و عالی سرو نمایید پیشنهاد می کنیم که در  ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

مواد مورد نیاز :

  • سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
  • آویشن به میزان لازم
  • سس کچاپ ۲ قاشق غذا خوری

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا فلفل دلمه ای را خوب بشویید و کلاهک آن را جدا کنید و بعد محتویات داخلی آن را به طور کامل خالی نمایید. سپس آن را بر روی تخته آشپزخانه به شکل نگینی خرد کرده و در گوشه ای قرار دهید. پس از آن روکش سوسیس پپرونی را جدا نموده و بر روی تخته بگذارید.

طریقه پخت پیتزا پپرونی در خانه

در گام بعدی سوسیس ها را به شکل ورقه ورقه برش بدهید. سپس گوجه فرنگی ها را نیز شستشو دهید و محتویات داخلی آن را خالی کرده چرا که وجود آن ها موجب خیس و خمیر شدن پیتزا می گردد. بعد از آن بخش گوشت دار گوجه فرنگی را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و به شکل مکعب های ریزی آن را خرد نموده و درون بشقابی قرار دهید.

بعد فر را روشن نموده و آن را بر روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا به تدریج و به آرامی گرم گردد. خمیر پیتزا آماده را درون قالب مخصوص پهن کرده و با دست خود روی خمیر را مقداری فشار دهید تا تمامی نقاط قالب به شکل یکسانی دارای حجم باشد.

نحوه پخت پیتزا پپرونی با طعمی عالی

پس از آن سس کچاپ را بر روی خمیر بریزید و به وسیله کف قاشق آن را بر روی خمیر پخش کنید تا تمامی نقاط خمیر به طور کامل با استفاده از سس پوشیده گردد و در ادامه کار نیمی از پنیر پیتزا را بر روی سس بریزید و آن را به شکل یکنواختی بر روی خمیر پیتزا پخش نمایید.

در گام بعدی سوسیس پپرونی خرد شده و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی های خرد شده را به صورت منظم و زیبا بر روی خمیر پیتزا بچینید و در پایان آویشن را به هر مقداری که تمایل دارید بر روی مواد پیتزا پاشیده و بعد باقی مانده پنیر پیتزا را بر روی سطح مواد بریزید. باید در نظر داشته باشید که پنیر پیتزا باید به صورت کامل روی مواد پیتزا را پوشش دهد.

طرز پخت پیتزا پپرونی در منزل

سپس ظرف حاوی پیتزا را درون فر بر روی طبقه دوم قرار داده تا به مدت ۲۰ دقیقه پنیر آن به طور کامل ذوب شود. البته برای طلایی رنگ شدن سطح پنیر باید حتما از گریل درون فر استفاده نمایید. در صورتی که تمایل دارید سطح رویی پنیر پیتزا حالت برشته داشته باشد بهتر است که بعد از تمام شدن زمان پخت پیتزا ظرف را در طبقه اول قرار داده و بعد گریل را روشن نمایید تا حدود ۵ دقیقه به طور کامل سطح رویی پیتزا برشته شده و خوش رنگ گردد. در پایان پیتزا پپرونی آماده شده را از درون فر بیرون آورده و با استفاده از سس کچاپ آن را میل کنید.

نحوه پخت پیتزا پپرونی در خانه

نکات مهم و کلیدی :

  • برای درست کردن این نوع پیتزا به روش ایتالیایی و آمریکایی تنها از سوسیس پپرونی استفاده می گردد. اما اگر تمایل داشته باشید می توانید از قارچ نیز برای ایجاد طعمی بهتر و ظاهری زیبا استفاده نمایید. برای میزان مواد بالا حدود ۱۰۰ گرم قارچ را به شکل ورقه ای خرد نموده و بر روی پیتزا بچینید.
  • با توجه به جنس قالب پیتزا امکان دارد نیاز باشد مقداری کف آن را چرب نمایید.
  • به جای استفاده از پنیر لوله ای می توانید پنیر موزارلای رنده شده را بکار ببرید.
  • برای قسمت دور پیتزا پپرونی می توانید علاوه بر پنیر از تکه های کالباس و یا سوسیس نیز استفاده نمایید.
  • با توجه به این که پنیر و پپرونی بکار برده در تهیه این پیتزا از کالری بسیار زیادی برخوردار است بنابراین سعی کنید که در خوردن آن زیاده روی نکنید.
  • در صورت تمایل می توانید از پپرونی بوقلمون نیز در تهیه این پیتزا استفاده نمایید.چ

طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی

در این مطلب شما را با طرز تهیه پیتزا پپرونی به روشی بسیار ساده آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید مطابق با روش تهیه ارائه شده این پیتزای خوشمزه و محبوب را در منزل پخته و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید