ساخت صابون خانگی گیاهی برای صورت با روش متفاوت

0

صابون یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی به شمار می آید که در طرح ها و مدل های گوناکون و با رایحه های متفاوت با استفاده از مواد شیمیایی مختلفی تهیه شده و در اختیار افراد قرار داده می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند صابون را با استفاده از مواد طبیعی و بدون ضرر خودشان در منزل تهیه نمایند که در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت صابون خانگی به روشی راحت و ساده آشنا کنیم.

آموزش ساخت صابون خانگی

ساخت صابون خانگی در واقع علاوه بر عدم وجود مواد افزودنی غیر مجاز و غیر طبیعی در ساختار آن به نوعی از لحاظ قیمت بسیار ارزان و به صرفه می باشد و شما می توانید با هر عطر و رایحه ای که تمایل دارید صابون موردنظر خود را در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

روش های زیادی برای ساخت صابون وجود دارد که شما می توانید با استفاده از موادی همچون انواع گیاهان خوشبو و معطر و هم چنین برخی از مرکبات آن را بسازید و از آن استفاده نمایید. صابون های دست ساز در واقع به دلیل وجود مواد طبیعی در ترکیب آن هیچگونه آسیبی به پوست نمی رساند و به نوعی سازگار با محیط زیست می باشد. ما قبلا نحوه ساخت ژل ضدعفونی کننده دست و همچنین چگونگی دوخت ماسک را آموزش دادیم که هر دو با سلامت افراد ارتباط مستقیم دارند، حال می خواهیم ساختن صابون را ارائه دهیم که این آموزش نیز می تواند برای شما عزیزان  در جهت بهداشت فردی بسیار مفید باشد.

نحوه درست کردن صابون در خانه

شما می توانید با استفاده از کمی خلاقیت و ابتکار صابون های مختلفی در طرح های جذاب و زیبا بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید و یا حتی در صورت تمایل آن ها را به عنوان هدایایی خاص و منحصر به فرد به عزیزانتان تقدیم کنید.

بدین صورت اگر تمایل دارید با استفاده از هنر خود در منزل صابون های جالبی با مواد طبیعی بسازید پیشنهاد می کنیم که تا پایان ما را همراهی نموده و با طریقه درست کردن صابون در منزل به روشی آسان آشنا شوید.

نحوه ساختن صابون دست ساز

مواد مورد نیاز :

  • یک قالب صابون گلیسیرین شفاف و بدون بو
  • قالب سیلیکونی گرد
  • اسانس‌های روغنی خوش‌بو
  • گل‌های خشک شده

نحوه درست کردن صابون در خانه

مراحل درست کردن صابون :

در مرحله اول ابتدا گل های خشک و هر آن چه را که تمایل دارید در صابون دست ساز موردنظرتان موجود باشد جمع آوری نموده و درون قالب سیلیکونی بریزید. به طور مثال می توانید از برگ های اسطوخدوس نیز استفاده نمایید.

سپس کمی از قالب صابون گلیسیرین شفاف را برش بزنید و به تکه های کوچک تری قسمت کنید و بعد درون ظرفی بریزید و حدود ۳۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید تا به طور کامل ذوب شود.

آموزش درست کردن صابون در خانه

اکنون نوبت اضافه کردن اسانس های روغنی خوش بو و مورد علاقه تان به مخلوط ذوب شده صابون است. در صورت تمایل می توانید از اسانس اسطوخدوس و مرکبات نیز استفاده نمایید. میزان ۲۰ الی ۲۵ قطره برای این ترکیب کافی می باشد. باید برای انجام این کار سرعت عمل بالایی داشته باشید تا مایع موردنظر گرمای خود را از دست ندهد.

بعد از آن با دقت کافی ترکیب ذوب شده صابون و اسانس را درون قالب بریزید. سپس سه چهارم هر قالب گرد را پر کرده و رویه آن را قرار دهید. در صورتی که تمایل دارید قالب صابون شما کاملا گرد باشد، می توانید همانند شکل از یک سرنگ استفاده کنید و تمامی قالب را پر کنید.

شیوه ساخت صابون خانگی معطر

اکنون باید صبر کنید تا صابون دست ساز حدود یک شب در یک محل صاف باقی بماند. سپس روز بعد خیلی آرام قالب را جدا نموده و مراقب باشید چرا که زیبایی و ظاهر صابون بسیار اهمیت دارد. در صورتی که می خواهید خیلی سریع آن را آماده کنید می توانید حدود یک ساعت آن را در محلی ثابت بگذارید تا به طور کامل خودش را بگیرد.

پس از سپری شدن مدت زمان لازم قالب موردنظر را درون فریزر بگذارید و اجازه دهید حدود یک ساعت و یا کمی بیشتر درون آن باقی بماند به گونه ای که با مقداری فشار آوردن صابون به راحتی از قالب جدا گردد. این صابون برای حدود سه ماه قابلیت استفاده دارد.

نحوه درست کردن صابون به روشی راحت

از این نوع صابون ها می توانید در حمام نیز استفاده نمایید تا عطر آن ها در طی تابستان تمام فضای حمام را فرا بگیرد و بوی خوب آن در محیط استشمام گردد. در صورتی که در ترکیب صابون خانگی از دانه خشخاش استفاده نمایید به عنوان یک لایه بردار خفیف بر روی پوست دستتان عمل خواهد کرد.

همچنین استفاده از روغن قلم در تهیه صابون نرمی و لطافت خاصی به پوستتان می بخشد. استفاده از رایحه لیمو برای محیط آشپزخانه مناسب می باشد و رایحه بادام نیز برای پوست های خشک بسیار مناسب می باشد. شما می توانید با تغییر دادن قالب ها صابون های دست ساز مختلفی در طرح ها و شکل های گوناگون بسازید.

نحوه درست کردن صابون دست ساز معطر

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت صابون خانگی با استفاده از روشی ساده به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در صورت تمایل هر نوع صابونی که مدنظر دارید با عطر و طرح دلخواه مطابق با این روش در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید