آموزش تریکو بافی از پایه با روشی آسان برای بافت های مختلف

0

یکی از هنرهای بافتنی بسیار زیبا تریکو بافی می باشد که زمینه بسیار وسیع و متنوعی دارد و با استفاده از آن می توان وسایل مختلفی را درست کرد. برای یادگیری این هنر بسیار جذاب نیاز به لوازم زیادی ندارید و تنها کافی است تعدادی از تکنیک های اصولی آن را یاد گرفته و سپس اقدام به درست کردن وسایل موردنظر نمایید. بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به آموزش تریکو بافی بپردازیم و شما را با نحوه بافت یک ظرف دردار زیبا با تریکو آشنا کنیم.

آموزش تریکو بافی به روشی ساده

قلاب بافی، گونی بافی، تریکو بافی و.. از سبک های جدید و متنوع هستند که از جمله بافتنی های جدید محسوب می گردند و اغلب برای کارهای تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند. برای آموزش تریکو بافی نیاز دارید با برخی از تکنیک ها و بافت های مقدماتی قلاب بافی همچون بافت گره ها، پایه ها و حلقه ها و انواع اتصالات آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید تریکو بافی را به راحتی و از پایه شروع کنید و یاد بگیرید و سپس اقدام به بافتنی انواع سبد تریکو بافی و دیگر وسایل پر طرفدار نمایید.

نحوه آموختن تریکو بافی برای افراد مبتدی

این هنر به دلیل تنوع زیادی که در تولید انواع وسایل مختلف دارد بسیار پرطرفدار می باشد و شما می توانید با بهره گیری از کمی خلاقیت با استفاده از این هنر وسایل جالب و زیبایی را بسازید. اگر تمایل دارید این هنر را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و با نحوه بافت یک ظرف دردار زیبا که با استفاده از تریکو بافته شده آشنا شوید.

آموختن تریکو بافی برای افراد تازه کار

مراحل بافت تریکو ( ساخت ظرف ) :

در مرحله اول ابتدا یک حلقه جادویی ایجاد کرده و درون آن ۵ عدد پایه کوتاه ببافید. بعد از آن به اولین پایه کوتاه یک گره نامرئی بزنید.

آموزش تریکو بافی به روشی بسیار راحت

سپس برای رج دوم در هر پایه دو عدد پایه کوتاه ببافید تا به حدود ۱۰ پایه برسد و در انتهای رج همانند تصویر یک بست ایجاد نمایید.

بعد از آن از پایه کوتاه رج اول و همچنین حلقه پشتی اولین پایه رج موردنظر نخ را بگیرید و همه آن ها را یکی نمایید.

آموختن بافت ظرف با استفاده از تریکو بافی

برای رج سوم در هر پایه دو عدد پایه کوتاه ببافید و حدود ۲۰ پایه باید ایجاد گردد و همانند روش قبلی یک بست ایجاد نمایید. سپس از رج قبلی و حلقه پشتی پایه اول رج نخ بگیرید و همه آن ها را یکی نمایید. انتهای هر رج به این شکل است.

یادگیری مراحل انجام بافت تریکو

در رج چهارم دو عدد پایه در یک پایه ببافید و سپس یک پایه ببافید و به همین صورت یک در میان پایه اضافه نمایید به طوری که حدود ۳۰ پایه ایجاد گردد.

یادگیری بافت تریکو به روشی بسیار راحت

برای رج پنجم همان ۳۰ پایه را ببافید یعنی در هر گره رج قبلی یک پایه ایجاد نمایید.

یادگیری بافت تریکو برای افراد مبتدی

در رج ششم دو عدد پایه کوتاه ببافید و سپس دو پایه در یک عدد پایه بزنید. در واقع به گونه ای به شکل دو در میان دانه اضافه نمایید که حدود ۴۰ پایه باید ایجاد گردد.

آموزش تریکو بافی برای افراد تازه کار

برای رج هفتم همان ۴۰ پایه را ببافید.

آموختن تریکو بافی به شکل ظرف بعد سه عدد زنجیره ایجاد نمایید.

آموختن تریکو بافی در منزل

رج هشتم در حلقه پشتی باید بافته شود.

یادگیری بافت تریکو برای افراد مبتدی به این صورت که یک حلقه را نبافید و سپس در حلقه پشتی بعدی یک گره پفکی ۳ تایی ایجاد نمایید. حدود سه بار نخ را دور قلاب بیندازید و از حلقه پشتی نخ بگیرید و بعد همه آن ها را یکی کرده و یک زنجیره ایجاد نمایید.

آموختن بافت تریکو در منزل

تا انتهای رج یک گره را نبافید و در حلقه پشتی بعدی یک گره پفکی ببافید.

آموختن تریکو بافی و مراحل انجام آنآخرین گره پفکی را در حفره زیر ۳ زنجیره اول رج بزنید.

آموزش تریکو بافی به روشی راحت

بعد از آن که نخ های آخرین گره پفکی را یکی نمودید. آخرین زنجیره را نزنید و یک عدد گره نامرئی در محلی که در شکل بالا نمایش داده شده بزنید که در اینجا یک رج تمام شد.

یادگیری بافت تریکو به شکل ظرف

سپس سه عدد زنجیره ایجاد نمایید و رج ۹ را نیز همانند رج ۸ ببافید.

شیوه یادگیری بافت تریکو در منزلرج نهم را همانند رج هشتم با یک عدد بست پایان دهید. بعد از آن رج دهم را نیز ببافید و با یک بست به پایان برسانید.

آموختن بافت تریکو به روشی آسان برای رج پایانی در هر گره قبلی پفکی همانند شکل یک عدد گره نامرئی ببافید.

آموزش بافت تریکو برای افراد مبتدی در آخرین رج به دلیل این که گره ها به صورت یک در میان بافته شده است لبه ظرف موردنظر جمع می گردد.

آموختن بافت تریکو به روشی ساده در این مرحله بافت کف ظرف به پایان رسیده و باید در آن را ببافید.

آموزش تریکو بافی به روشی ساده

برای بافتن در ظرف باید ابتدا یک حلقه جادویی ایجاد نمایید و درون حلقه حدود ۵ پایه کوتاه ببافید. سپس به اولین پایه کوتاه یک گره نامرئی بزنید.

آموزش تریکو بافی در منزل بعد از آن از قسمت پشت کار انگشت خود را در بخش مرکزی بافت فرو نموده تا حالت برجسته به خود گیرد.
حدود یک رج پایه کوتاه ببافید و سپس به پایه اولی یک گره نامرئی بزنید.

آموزش درست کردن ظرف با بافت تریکو

برای رج بعدی در هر گره دو عدد پایه کوتاه ببافید. حدود ۱۰ پایه باید ایجاد گردد. سپس پایان رج را همانند بافت کفی به انتها برسانید.

آموختن بافت تریکو برای افراد مبتدی

بعد از آن یک رج دیگر در هر گره دو عدد پایه کوتاه ببافید تا حدود ۲۰ پایه ایجاد گردد. سپس از بین اولین پایه رج قبلی نخ را گرفته و آن ها را به صورت دو تا یکی نمایید.

یادگیری بافت تریکو در منزل

اگر تمایل دارید ظرف را بزرگتر ببافید در زمان بافتن در اندازه آن را بر روی ظرف امتحان نمایید.

نحوه بافتن ظرف با تریکو در اینجا بافت ظرف زیبای شما به پایان رسیده است.

آموختن بافت تریکو در منزل برای افراد مبتدی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با آموزش تریکو بافی و مراحل آن به طور کامل آشنا شده باشید و از این بخش آموزشی نهایت لذت را برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید