رنگ کردن لباس در منزل با آموزش ساده و کاربردی

0

برخی از افراد با توجه به این که لباس هایشان با مرور زمان و به دلیل استفاده مکرر از آن ها دچار رنگ و رو رفتگی شده اند تمایل دارند به دلیل علاقه ای که به لباس خاصی دارند همچنان از آن لباس استفاده نمایند، به همین دلیل تصمیم به رنگ نمودن لباس مورد نظر می گیرند. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه رنگ کردن لباس در خانه به روشی راحت آشنا کنیم.

آموزش رنگ کردن لباس به روشی آسان

شما می توانید لباس هایی که با گذشت زمان کهنه می شوند و تغییر رنگ می دهند را دور نیندازید و با کمک روش های ساده رنگ کردن لباس و رعایت اصول و نکات مربوط به آن به این لباس ها رنگ و رویی تازه بدهید و آن ها را برای استفاده مجدد آماده نمایید.

با توجه به این که برخی از لباس ها برای افراد ارزشمند هستند و دوست دارند با وجود این که رنگ و حالت اصلی آن ها به دلیل پوشیدن و شستشوی مداوم کیفیت خود را از دست داده، مجددا از آن ها استفاده نمایند به همین دلیل تصمیم می گیرند تا این گونه لباس ها را با راهکاری که در گذشته به آن رنگرزی می گفتند رنگ نموده و ظاهری زیبا و خوشرنگ به آن ها بدهند. از این روش ها می توان برای رنگ کردن انواع پوشاک از جمله مانتو، شلوار، شومیز، بلوز و… از جنس پارچه های مختلف استفاده نمود.

نحوه رنگ نمودن لباس و نکات مهم آن

اگر شما تمایل دارید با استفاده از این روش به لباس های خود رنگ تازه ای بدهید و از آن ها استفاده مکرر داشته باشید پیشنهاد می کنیم که تا پایان ما را همراهی نموده و با شیوه رنگ نمودن لباس در خانه آشنا شوید.

مراحل رنگ نمودن لباس

رنگ الیاف مورد نظر خود را می توانید از عطاری تهیه نمایید. پس از تهیه نمودن رنگ ابتدا آن را در آب جوش ریخته تا رنگ کاملا حل گردد. به طور مثال هر ۱۵ گرم رنگ برای یک عدد شلوار مردانه کافی می باشد.

بعد از آن لباس را داخل ظرف حاوی محلول آب و رنگ قرار دهید. سپس به نسبت هر لیتر آب حدود ۱۰ گرم نمک یعنی به میزان یک قاشق چای خوری به آن اضافه نمایید.

روش رنگرزی لباس در خانه

سپس صبر کنید تا رنگ و لباس حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بجوشد. در هنگام جوشیدن لباس ها را به خوبی زیر و رو نمایید. این عمل موجب می شود تا تمامی قسمت های لباس به طور کاملا یکدست رنگ بگیرد.

پس از این که رنگ لباس به طور کامل جذب گردید، ظرف را خالی نمایید. در گام بعدی رنگ زدن لباس، آن را با استفاده از آب سرد شستشو دهید و تا زمانی که آب کاملا صاف شد به شستن ادامه بدهید.

نحوه رنگرزی لباس به روشی ساده

به منظور این که رنگ کاملا ثابت گردد بهترین کار این است که پس از رنگ آمیزی، لباس مورد نظر را در یک ظرف حاوی آب گرم که به آن حدود یک استکان سرکه اضافه شده است حدود ۳ ساعت بخیسانید و پس از گذشت مدت زمان گفته شده آن را شستشو دهید.
بهترین کار این است که برای دوام و ماندگاری بیشتر لباس رنگ آمیزی شده از آب سرد و شامپو استفاده نمایید.
نحوه رنگ کردن لباس در خانه

مراحل رنگ آمیزی لباس های جین

همانطور که می دانید شلوار جین پس از گذشت مدتی رنگ خود را از دست می دهد و رنگ آن به سفید تبدیل می شود. برای انجام این کار در ابتدا لباس مورد نظر را درون تشتی بگذارید و سپس حدود ۳ فنجان و یا در صورت نیاز مقداری بیشتر محلول سرکه سفید را بر روی آن بریزید.
برای ممانعت از رنگ دادن لباس های کتان یا جین به لباس های دیگر آن ها را حدود ۱۵ دقیقه درون سرکه بگذارید. سپس لباس های جین را زیر و رو کرده و بعد آن را شستشو دهید.
تا جایی که امکان دارد لباس های جین را با پودر یا مایع مخصوص ماشین لباسشویی بشویید و حدود یک فنجان سرکه نیز برای جلوگیری از رنگ دادنش در هنگام شستشو اضافه نمایید. برای خشک نمودن لباس جین آن ها را بر روی لباس خشک کن بگذارید و دور از تابش مستقیم نور خورشید پهن نمایید.
باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده مکرر و طولانی مدت از خشک کن لباسشویی می تواند باعث از بین رفتن رنگ لباس جین گردد.
طریقه رنگ نمودن لباس در خانه

نکات و اصول مهم :

باید توجه داشته باشید که رنگ نمودن انواع لباس کاملا با جنس پارچه در ارتباط است. به گونه ای که برخی از الیاف به آسانی رنگ می گیرند. همچنین در برخی از الیاف امکان دارد فرایند تغییر رنگ به خوبی انجام نگیرد. رنگ نمودن لباس نیاز به مهارت خاصی دارد.

در صورتی که نمی توانید این عمل را در منزل انجام دهید بهترین کار این است که با استفاده از خشک شویی این کار را انجام بدهید. باید به این نکته توجه داشته باشید که لباس های رنگ زده را با لباس های دیگر نشویید چرا که امکان دارد این نوع لباس رنگ پس دهد و سایر لباس ها را نیز خراب کند.

طریقه رنگ نمودن لباس به روشی آسان

در مطلب ارائه شده با نحوه رنگ کردن لباس و نکات مهم در این زمینه آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و هم چنین توانسته باشیم شما را در شیوه رنگ نمودن لباس هایتان راهنمایی لازم کرده باشیم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید