۵+۱ کتاب که تفکر شما را در مورد عادت های موفقیت دگرگون می کند

0

تغییرات بزرگ با دانستن و فهمیدن شروع می‌شوند. اگر قرار باشد کسی بتواند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، ابتدا باید سطح آگاهی‌اش را از تمام نکاتی که زیر مجموعه موفقیت قرار می‌گیرند، بالا ببرد. یکی از اصلی‌ترین زیر مجموعه‌های موفقیت، عادت است؛ این عادت‌ها و باور شما نسبت به آن‌ها هستند که می‌توانند مسیر شما را هموار کنند یا دست اندازهای زیادی برایتان به وجود آورند. برای اینکه بتوانید آگاهی بالایی نسبت به عادت‌ها به دست آورید؛ این مقاله را با شش کتاب طلایی که در آن معرفی شده است، از دست ندهید.

  1. قدرت عادت

عادت‌ها نقش مهمی در ایجاد یا از بین بردن موفقیت ایفا می‌کنند. ممکن است فردی با شرایط معمولی اما عادت‌های درست بتواند به راحتی بر فردی با برتری‌های ویژه اما عادت‌های نادرست غلبه پیدا کند و موفقیت به دست آورد.

چارلز داهیگ، نویسنده کتاب «قدرت عادت» The Power of Habit در این کتاب تلاش می‌کند تا به افراد بگوید چرا در طول روز بعضی کارها انجام می‌دهیم و چرا بعضی از این کارها به عادت‌های ما تبدیل می‌شوند. او بر خلاف باور بسیاری از مردم، معتقد است عادت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و به همین دلیل هم باید بررسی و تحلیل شوند.

داهیگ در کتابش که سال‌هاست یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های موفقیت به شما می‌رود، اهمیت عادت‌ها را در رسیدن به موفقیت بررسی می‌کند و به افراد نشان می‌دهد چطور می‌توانند با تغییر عادت‌هایشان، زندگی‌شان را تغییر دهند و نسخه بهتری از خودشان را ببینند.

  1. اثر مرکب

اگر به دنبال مطالعه یک کتاب جذاب و سرشار از نکات کاربردی درباره عادت‌های موفقیت آمیز هستید، کتاب اثر مرکب The Compound Effect نوشته دارن هاردی را از دست ندهید.

در کتاب اثر مرکب قرار است یک آموزش به ظاهر ساده اما  کلیدی را آنقدر تمرین کنید تا به خوبی برایتان جا بیفتد. این آموزش به شما می‌گوید چطور می‌توانید با تغییرات جزئی به دستاوردهای کلی برسید. دارن هاردی در کتاب اثر مرکب به شما یاد می‌دهد که عادت‌های کوچک روزمره می‌توانند چه تاثیر بزرگی روی موفقیت‌های بزرگ آینده شما داشته باشند و شما چطور می‌توانید این عادت‌ها را برای رسیدن به موفقیت مدیریت کنید.

اثر مرکب دارن هاردی در حال حاضر یکی از بهترین و پرفروش‌ترین منابع کتاب‌های موفقیت است و به صورت‌های مختلفی در دسترس خوانندگان قرار دارد؛ از جمله کتاب صوتی این اثر برای افرادی که فرصت مطالعه ندارند در سایت فیدیبو قابل خرید و دانلود کردن است که دستیابی به محتوای کتاب را بسیار  به صرفه و آسان خواهد کرد.

  1. انگیزه

درباره کتاب انگیزه

ممکن است این روزها زیاد با جمله «انگیزه ندارم» رو به رو شوید؛ آن هم در شرایطی که انگیزه بخش مهمی از رسیدن افراد به موفقیت را تشکیل می‎دهد. دنیل پینک در کتاب انگیزه یا Drive نتایج چهل سال تحقیق خود را به عنوان یکی از برترین متفکران علم مدیریت درباره انگیزه منتشر کرده است.

کتاب دلایل پیدا و پنهان ایجاد انگیزه در افراد مختلف را بررسی می‌کند و با بررسی مفاهیمی مثل انگیزه واقعی و مسائل موثر بر آن راه افراد را نه تنها برای پیشبرد کسب و کارشان؛ بلکه برای خودشناسی بیشتر و موفقیت در زندگی فردی هموار می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

  1. طرز فکر

همانطور که در این مطلب می‌خوانید، طرز فکر ما بر عادت‌های ما تاثیر زیادی می‌گذارد. دکتر کارول دوک استاد دانشگاه استنفورد است و نتیجه سال‌ها تحقیق بر تاثیر طرز فکر انسان بر موفقیتش را در کتاب «طرز فکر» یا Mindset در اختیار خوانندگانش قرار داده است.

او معتقد است افراد به طور کلی دو رویکرد نسبت به زندگی دارند؛ یک گروه فکر می‌کنند که بعضی استعدادها در وجود آن‌ها هست یا نیست و این پایان ماجرا برای آن‌هاست؛ اما گروه دیگری معتقدند می‌توان با تلاش و ممارست بعضی مهارت‌ها را به دست آورد؛ حتی اگر استعداد کاری را به صورت ارثی نداشته باشند. طرز فکر گروه اول ثابت است و گروه دوم طرز فکر رشد دارند. او در کتابش به بررسی انواع طرز فکرها می‌پردازد و نشان می‌دهد هر کدام چه تاثیری روی ایجاد عادت‌های افراد خواهد داشت. او طرز فکرها را در گروه‌های رهبر، عاشقانه، قهرمان و … قرار می‌دهد و به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید با تغییر روش فکر کردنتان به موفقیت دست پیدا کنید.

  1. آن یک چیز

کتاب آن یک چیز

هر کدام از ما باورهایی داریم که طی سال‌های سال، دست نخورده باقی مانده است و آنقدر در بقیه تکرار شده که فکر می‌کنیم، حتما درست است. گری کلر نویسنده کتاب «آن یک چیز» یا The One Thing قرار است باورهای شما درباره موفقیت را دستکاری کند و تا جایی پیش رود که متوجه شوید کارهایی که به ظاهر قرار بود شما را به موفقیت برساند، ممکن است برعکس عمل کنند.

در کتاب «آن یک چیز» یاد می‌گیرید که چطور باید تمرکز کردن را یاد بگیرید و برای رسیدن به موفقیت دست از انجام دادن چند کار به صورت هم‌زمان بردارید؛ فقط یک چیز است که می‌توانید با تمرکز بر آن به موفقیت برسید و این کتاب به شما آن یک چیز را معرفی خواهد کرد. کتاب گری کلر از پرفروش‌ترین کتاب‌های موفقیت چند سال اخیر به حساب می‌آید.

  1. آیین دوست یابی

قطعا همه آدم‌ها برای انتخاب شدن به عنوان دوست مناسب نیستند و همان طور که خاویر کرمنت نویسنده کتاب معروف و خواندنی بیشعوری اذعان کرده؛ دنیا پر است از آدم‌های بی‌شعوری که به طور مرتب اسباب ناراحتی خاطر بقیه را فراهم می‌کنند و آستانه تحمل دیگران را پایین می‌آورند؛ اما همه آدم‌ها بی شعور نیستند و اتفاقا آدم‌های فوق العاده‌ای وجود دارند که می‌توان روی دوستی با آن‌ها حساب کرد.

دیل کارنگی در کتاب آیین دوست یابی به خوانندگانش یاد می‌دهد چطور باید عادت دوری کردن از آدم‌ها را از ترس اینکه مبادا افراد مناسبی نباشند کنار گذاشت و سراغ افرادی رفت که به فرد در مسیر رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند. او به شما آموزش می‌دهد قدرت روابط و ارتباطات را در دستیابی به موفقیت دست کم نگیرید و با انتخاب افراد درست، خودتان را چند قدم جلو بیندازید. این کتاب پر است از راهکارهای آسان و اساسی برای پیدا کردن دوست.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید