دوخت کوسن طرح دار شیک برای انواع مبلمان منزل

0

کوسن در واقع جزئی کوچک از دکوراسیون و فضای داخلی منزل به حساب می آید که می توان با استفاده از مدل ها و شکل های مختلف آن زیبایی و جذابیت منحصر به فردی در محیط ایجاد نمود و تغییراتی مثبت و چشمگیر بوجود آورد. بر همین اساس قصد داریم در این زمینه شما عزیزان را با نحوه دوخت کوسن طرح دار به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

آموزش دوخت کوسن طرح دار جدید

کوسن وسیله ای است که به راحتی می توان با استفاده از طرح ها و مدل های متنوع آن تغییراتی اساسی با صرف کمترین هزینه در دیزاین داخلی منزل ایجاد نمود. کوسن در انواع مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع نیازتان و میزان مهارتی که در هنر خیاطی دارید به راحتی مدل موردنظر و دلخواهتان را در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید. دوخت کوسن طرح دار همچون دوخت بالش های متنوع و همچنین دوخت کوسن های دیگر بسیار ساده و راحت بوده که با داشتن تنها کمی حوصله و دقت همراه با ذوق و سلیقه می توانید اقدام به دوختن آن نمایید.

روش خیاطی کوسن طرح دار

شما می توانید با دوخت انواع کوسن همچون کوسن طرح دار، کوسن قلبی، کوسن پولکی، کوسن گرد، کوسن مربعی، کوسن گره ای و … با استفاده از پارچه های دلخواه در هر طرح و رنگی متناسب با نوع مبلمان منزلتان رنگ و روح تازه ای به محیط ببخشید.

بنابراین اگر توانایی تعویض مبلمان منزلتان را ندارید و یا این که می خواهید هزینه های اضافی خود را کاهش دهید می توانید به سادگی با دوختن و فراهم نمودن هر نوع کوسنی که مدنظر دارید جلوه و ظاهری زیبا به دیزاین مبلمان و همین طور فضا و محیط اطراف خود بدهید.

آموزش دوخت کوسن طرح دار

بدین منظور در ادامه این مطلب مراحل دوختن یک نمونه کوسن زیبا و جذاب را به روشی ساده به جهت یادگیری شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه اصلی
  • پارچه روکش
  • سنجاق
  • کاغذ الگو
  • چرخ خیاطی
  • الیاف یا پنبه
  • خط کش

نحوه دوختن پارچه اصلی کوسن :

در ابتدا طول و عرض کوسن مدنظرتان را بر روی کاغذ الگو علامت گذاری نمایید. سپس مستطیلی را که به این صورت بر روی کاغذ الگو رسم کرده اید با استفاده از قیچی برش بزنید.

نحوه خیاطی کوسن طرح دار

سپس پارچه ای را که به عنوان پارچه اصلی کوسن در نظر گرفته اید به حالت دولا قرار دهید و سپس الگو را بر روی آن بگذارید و بعد برش بزنید.

به این صورت شما دو تکه پارچه چهار گوش مشابه یکدیگر به دست خواهید آورد.

در مرحله بعدی این دو پارچه را با استفاده از سنجاق به همدیگر فیکس و ثابت کنید و به شکل پشت و رو با کمک چرخ خیاطی به طور کامل دور دوزی نمایید.

نحوه درست کردن کوسن طرح دار جالب و زیبا

به منظور این که کوسن شما در قسمت چهار گوشه آن حالت بادکردگی نداشته باشد می توانید نحوه دوختن گوشه ها را به شکل منحنی انجام دهید.

همین طور باید قسمت های اضافی چهار گوشه داخلی پارچه کوسن را که به یکدیگر دوخت زده اید به شکل منحنی برش بزنید تا زمانی که پارچه را به طرف رو بر می گردانید حالت نامناسب و بدفرمی به خود نگیرد.

طریقه خیاطی کوسن طرح دار در خانه

باید توجه داشته باشید که حدود ۱۰ سانتی متر از آن را برای برگرداندن پارچه و گذاشتن الیاف یا پنبه درون آن به حالت آزاد قرار دهید.

سپس کوسن دوخته شده را برگردانده و درون آن را با استفاده از الیاف و یا پنبه پر کنید.

بعد از آن قسمتی از لبه پارچه را که برای قرار دادن پنبه بدون دوخت قرار داده بودید با استفاده از نخ و سوزن دوخت بزنید. تا جایی که امکان دارد کوک های خود را طوری بزنید که به چشم نیاید تا بدین ترتیب کار شما کاملا تمیز و ظریف صورت گیرد.

شیوه خیاطی کوسن طرح دار

طریقه دوختن روکش کوسن :

برای دوختن روکش کوسن باید اندازه طول و عرض کاور را به این شکل بدست آورید :

عرض روکش کوسن : اندازه ضلع کوسن +  ۲٫۵ سانتیمتر

طول روکش کوسن : اندازه ضلع کوسن × ۲ + ۱۵ سانتیمتر

بدین ترتیب اگر کوسن شما ۴۰ سانتی متری بود باید اندازه عرض پارچه کاور را مساوی با ۴۲٫۵ سانتی متر و اندازه طول آن را برابر با ۹۵ سانتی متر در نظر بگیرید.

نحوه خیاطی کوسن طرح دار

زمانی که پارچه روکش را برش دادید آن را از طرف پشت بر روی میز بگذارید و حدود یک سانتی متر از لبه های جانبی آن را تا بزنید و سپس اتو بکشید.

شیوه دوختن کوسن طرح دار زیبا و شیک

دوباره حدود دو سانتی متر دیگر از هر کدام از لبه ها را نیز تا بزنید و بعد اتو بکشید.

روش دوخت کوسن طرح دار در خانه

در نهایت هر کدام از دو لبه را با استفاده از چرخ خیاطی دوخت بزنید.

نحوه درست کردن کوسن طرح دار بسیار شیک

سپس پارچه را به طرف رو برگردانید.

طریقه دوختن کوسن طرح دار

دقت کنید که لبه های دوخته شده را به شکلی بر روی هم بگذارید که حدود ۱۰ سانتی متر آن کاملا حالت هم پوشانی داشته باشد.

نحوه خیاطی کوسن طرح دار شیک

سپس قسمت بالا و پایین روکش را به اندازه ۱/۵ سانتی متر برای دوخت درز در نظر بگیرید.

آموزش دوختن کوسن طرح دار زیبا

در این مرحله روکش کوسن شما آماده شده است.

طریقه دوختن کوسن طرح دار به روشی ساده می توانید از قسمت هم پوشانی لبه های آستر آن را برگردانده و کوسن موردنظر خود را داخل آن بگذارید.

شیوه دوخت کوسن طرح دار زیبا

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت کوسن طرح دار به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده در صورت نیاز این نوع کوسن را به راحتی در منزل دوخته و مورد استفاده قرار دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید