طرز تهیه کمپوت سیب خانگی بسیار خوشمزه به همراه نکات مهم

0

یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و خوش طعم کمپوت سیب می باشد که طرفداران زیادی دارد. این کمپوت را می توان به روش های مختلفی و به سادگی در منزل تهیه نمود و از آن به عنوان عصرانه ای سالم استفاده کرد. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کمپوت سیب به روشی بسیار ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی با طعم عالی

سیب میوه ایی خوشمزه و پرطرفدار است که علاوه  بر اینکه به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد، موارد استفاده زیاد دیگری نیز دارد، به طور مثال تهیه پای سیب، کیک سیب، مربای سیب، کمپوت سیب و… که هر یک طرفداران خاص خود را دارند.

در این میان تهیه کمپوت در فصل زمستان به دلیل ماندگاری بالا رواج زیادی دارد. از انواع کمپوت های خوشمزه و خوش عطری که می توان به آن اشاره کرد کمپوت سیب می باشد که طعم و مزه ای دلنشین دارد و به عنوان یک دسر سالم خوردن آن برای افرادی که به هر علتی قادر به خوردن میوه خام نیستند و همچنین برای کودکان بسیار مناسب و مفید می باشد. طرز تهیه کمپوت سیب بسیار ساده و راحت بوده و شما می توانید به آسانی آن را مطابق با سلیقه خود با انواع سیب همچون سیب ترش و شیرین یا زرد و قرمز تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

نحوه پخت کمپوت سیب خوشمزه

این کمپوت بسیار پرطرفدار بوده و شما می توانید با داشتن مقداری سیب به راحتی آن را در منزل تهیه نمایید. اگر تمایل دارید با نحوه آماده سازی این کمپوت خوشمزه و خوش طعم آشنایی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد موردنیاز :

  • سیب ۳ عدد
  • گلاب ۱ قاشق غذا خوری
  • شکر ۳ قاشق غذا خوری
  • سرکه ۲ قاشق غذا خوری
  • آبلیمو طبیعی ۱ قاشق غذا خوری

روش آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا سیب ها را که نوع آن بستگی به سلیقه شما دارد را پوست بکنید و در ابعاد و اندازه های دلخواه برش بزنید و کاملا دقت نمایید که قسمت پوست و دانه های آن به طور کامل جدا گردند.

روش پختن کمپوت سیب خوش طعم

در گام بعدی حدود دو لیوان آب را به همراه دو قاشق سرکه درون کاسه ای بزرگ بریزید و سیب ها را بلافاصله پس از پوست کندن و خرد شدن درون کاسه مخلوط سرکه و آب بیندازید تا از تغییر رنگ آن ها خودداری شود. سرکه در واقع باعث می شود تا سیب ها کدر نگردند.

اکنون درون قابلمه ای حدود یک لیوان آب، شکر و آبلیمو بریزید و کمی هم بزنید تا شکر مقداری حل گردد. حرارت زیر قابلمه را ملایم کرده و سپس سیب ها را که حدود دو تا سه دقیقه داخل مخلوط آب و سرکه باقی ماندند را از کاسه خارج نمایید و درون قابلمه بریزید. بعد درب قابلمه را ببندید تا سیب ها به طور کامل نرم شوند و به خوبی بپزند.

طریقه آماده سازی کمپوت سیب

باید توجه داشته باشید که مخلوط آب و سرکه درون کاسه را باید دور بریزید و فقط سیب ها را داخل قابلمه قرار دهید. میزان شکر را نیز می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کم یا زیاد در نظر بگیرید.

سیب ها در مدت زمان کوتاهی و در حدود ۱۰ دقیقه تا یک ربع می پزند و کاملا نرم می شوند و در صورتی که مدت زمان بیشتری بر روی حرارت باقی بمانند شکل خود را از دست می دهند. بنابراین لازم است آن ها را مرتب چک کنید و زمانی که به اندازه دلخواه و به حد کافی نرم شدند پخت آن به پایان رسیده و در دو دقیقه نهایی گلاب را اضافه نموده تا کمپوت کاملا مزه دار گردد.

دستور تهیه کمپوت سیب به روشی آسان

در صورتی که تمایل دارید شربت کمپوت شما میزان غلظت بیشتری داشته باشد می توانید سیب ها را از داخل قابلمه بیرون آورده و اجازه دهید تا شربت کمی بجوشد و غلیظ تر گردد. البته بسیاری از افراد این عقیده را دارند که اگر شربت کمپوت رقیق تر باشد کمپوت طعم دلچسب تری به خود می گیرد.

اکنون کمپوت شما آماده شده است و باید صبر کنید تا کمی خنک گردد. پس از این که کاملا سرد شد می توانید آن را داخل ظرف در بسته قرار داده و درون یخچال نگه داری نمایید و زمانی که به خوبی خنک شد می توانید آن را سرو نموده و نوش جان نمایید.

طریقه پخت کمپوت سیب به روشی ساده

نکات مهم و کلیدی :

  • برای درست کردن کمپوت تا جایی که امکان دارد از میوه های تازه، صاف و بدون لکه استفاده کنید و در هنگام پوست کندن آن ها را به شکلی پوست بگیرید که حالت و شکل اصلی خود را از دست ندهند.
  • با توجه به این که در تهیه کمپوت از میزان شکر کمتری نسبت به مربا استفاده می گردد به همین علت مصرف آن برای بیشتر بیماران و افراد سالخورده و کودکان مناسب و مفید می باشد.
  • به مدت زمان پخت کمپوت توجه داشته باشید و حواستان باشد که میوه ها در حین پختن بیش از اندازه نپزند و له نگردند.

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کمپوت سیب به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده این کمپوت خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و به عنوان دسر یا عصرانه ای لذیذ در کنار خانواده نوش جان نمایید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید