دوخت پرده پشت دری زیبا و شیک و نحوه نصب این مدل پرده ها

0

یکی از انواع پرده هایی که علاوه بر کاربردی بودن باعث زیبایی و جذابیت بخشیدن به دکوراسیون و فضای داخلی منزل می شوند پرده های پشت دری هستند که به پرده های ساعت شنی نیز معروف می باشند. شما می توانید به راحتی با داشتن کمی مهارت و حوصله در صورت نیاز این نوع پرده را در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید. بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه دوخت پرده پشت دری به روشی بسیار ساده و راحت آشنا کنیم.

آموزش دوخت پرده پشت دری زیبا

پرده در واقع یکی از اجزا و عناصر اصلی دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل ایرانی محسوب می شود که علاوه بر کارایی منحصر به فردی که دارد باعث زیبایی و جلوه دادن به دیوارها و چارچوب پنجره ها می شود. پرده پشت دری به یک مدل از انواع پرده گفته می شود که بیشتر به محیط آشپزخانه اختصاص دارد و برای بخش هایی همچون پشت پنجره ها و درهای پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. دوخت پرده پشت دری نیاز به مهارت خاصی ندارد و کافی است با کمی دقت و حوصله آن را با پارچه دلخواه خود در منزل بدوزید و در قسمت های مورد نیاز منزلتان نصب نمایید. البته می توان از انواع مختلف پرده، همچون پرده کریستالی، پرده ساده، پرده پیلی دار، پانچ، پرده پلیسه و… به عنوان پرده پشت دری استفاده نمایید.

طریقه دوخت پرده پشت دری

پرده های پشت دری دارای مزایا و ویژگی های مختلفی می باشند که می توان به عواملی همچون شستشوی آسان، سهولت در باز و بسته کردن درب و پنجره، عدم نیاز به والان، جلوگیری از اشتعال، نصب ساده و آسان اشاره کرد. زمانی که درب به سمت داخل باز می شود معمولا نصب کردن پرده در پشت آن امکان پذیر نمی باشد بنابراین تنها راه پوشش دادن به این درب و پنجره ها استفاده از پرده های پشت دری است.

به این ترتیب اگر تمایل دارید برای پوشش درب های قسمت های مختلف منزلتان اقدام به دوختن پرده های زیبا و شیکی مطابق با سلیقه خود و همچنین نوع و رنگ دکوراسیون داخلی منزل خود نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه دوختن این نوع پرده به روشی آسان و راحت آشنا شوید.

طریقه دوختن پرده پشت دری

نحوه اندازه گیری سیم روکش دار یا میله پرده گرد نازک :

به منظور قرار دادن قلاب بسته به چارچوب در یا پنجره برای نصب سیم روکش دار و یا میله پرده گرد نازک از قسمت چهار گوشه پنجره به اندازه ۲٫۵ سانتی متر به سمت بالا و پایین و هم چنین چپ و راست علامت گذاری نمایید. به این صورت پرده پشت دری به طور کامل پنجره را پوشش داده و خطوط لیفه نیز از بیرون پنچره دیده نمی شود.

طریقه قرار دادن قلاب ها :

قلاب بازها را بر روی نقاطی که علامت گذاری شده اند با دقت پیچ کنید. باید اطمینان داشته باشید که چوب قسمت نصب پیچ ها به طور کامل محکم و به قدر کافی ضخامت داشته باشد.

روش دوختن پرده پشت دری شیک و جذاب

شیوه اندازه گیری و برش زدن پشت دری :

قسمت عرض پشت دری را از یک قلاب تا قلاب دیگری در بخش بالا اندازه گیری نمایید. بخش بلندی پشت دری را از قلاب بالا تا قلاب پایین اندازه گیری نمایید. پارچه موردنظر را باید با عرض ۳ برابر اندازه گیری نموده به علاوه ۴ سانتی متر برای قسمت زاپاس و به قسمت بلندی به اضافه ۱۵ سانتی متر برای لیفه و زاپاس برش بزنید.

آموزش دوخت پرده پشت دری

روش ساختن لیفه ها :

در ابتدای کار دو لبه کناری را حدود یک سانتی متر و به شکل دوبله به طرف داخل قرار داده و بعد از اتو کشیدن نزدیک به خط تا آن را دوخت بزنید. سپس لبه قسمت بالا و پایین را نیز حدود ۳٫۵ سانتی متر و به شکل دوبله به سمت داخل قرار داده و بعد از اتوکشی نزدیک به خط تا دوخت بزنید. بعد از آن خط دوم دوخت را حدود دو سانتی متر پایین تر از اولین خط دوخت بزنید تا بدین ترتیب لیفه درست گردد.

آموزش خیاطی پرده پشت دری

نحوه نصب کردن پشت دری :

برای انجام این کار قلاب بسته یکی از سرهای سیم روکش دار یا میله پرده گرد نازک را بر روی یک عدد از قلاب های باز نصب شده روی قسمت پشت در بیاندازید و قسمت دیگر سر سیم یا میله پرده گرد را همچنین به بخش داخلی لیفه دوخته شده در بخش بالای پشت دری بکشید. سپس پشت دری را کمی چین بدهید و قلاب بسته سمت دیگر سیم روکش دار را نیز بر روی قلاب باز سمت دیگر در پشت درب بیاندازید. این عمل را برای قسمت پایین پنجره نیز تکرار نمایید و چین ها را کاملا یکدست و مرتب کنید.

شیوه دوختن پرده پشت دری به روشی ساده

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت پرده پشت دری و روش نصب آن به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در صورت نیاز این پرده را در طرح های زیبا و شیک دوخته و در قسمت های مختلف منزلتان نصب نمایید و از این طریق جلوه و نمای زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل خود بدهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید