طرز تهیه فالوده شیرازی خوشمزه در منزل با روش کافی شاپ ها

0

یکی از انواع دسرهای خوشمزه و خنک تابستانی فالوده می باشد که معروف ترین نوع آن مخصوص شهر شیراز است و طرفداران زیادی دارد. این دسر سنتی با استفاده از چاشنی های مختلفی سرو می شود تا طعم بهتر و دلچسب تری داشته باشد. از همین رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه فالوده شیرازی به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه فالوده شیرازی با طعمی عالی و بی نظیر

از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفداری که با فرا رسیدن فصل تابستان استقبال فراوانی از آن می شود و برای پذیرایی انتخاب مناسبی هستند می توان به فالوده، یخ در بهشت و انواع نوشیدنی های خنک تابستانی اشاره نمود که در مطالب قبلی آموزش تهیه برخی از آنها را ارائه داده ایم، حال می خواهیم شما عزیزان را با نحوه تهیه

. فالوده در شهرهایی همچون اصفهان، یزد و شیراز با استفاده از طعم دهنده های مختلفی تهیه و سرو می گردد که البته نوع شیرازی آن به دلیل داشتن موادی همچون آب لیمو، عرق نسترن و شربت آلبالو، شربت زعفران در ترکیبش بسیار معروف و محبوب بوده و از طعمی بی نظیر برخوردار می باشد. طرز تهیه فالوده شیرازی بسیار راحت و ساده بوده که شما می توانید به آسانی آن را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

روش تهیه فالوده شیرازی خوش طعم و خوش عطر

بنابراین اگر طرفدار فالوده شیرازی هستید و تمایل دارید این دسر خوش عطر و دلچسب را در منزل تهیه نمایید و از خوردن این دسر خنک در روزهای گرم تابستان لذت ببرید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه آماده سازی آن در منزل آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • گلاب ۱/۴ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • آب ۴ لیوان
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • نشاسته ۳۰۰ گرم
  • شربت آلبالو برای تزیین

روش آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا حدود دو لیوان آب را درون یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت متوسط بگذارید. سپس شکر را به تدریج به آن اضافه نمایید و با استفاده از قاشق هم بزنید تا به طور کامل شکر در آب حل گردد و بعد از هم زدن خودداری نمایید و صبر کنید تا شربت غلیظ شود و قوام یابد.

طرز تهیه فالوده شیرازی با طعمی عالی

در مرحله بعدی گلاب را اضافه نمایید و سپس شربت را هم بزنید و اجازه دهید تا به حالت جوش در آید و بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و منتظر بمانید تا شربت کمی خنک شود و سپس در یک کاسه بریزید و درون فریزر بگذارید تا کاملا یخ ببندد.

بعد از آن شربت یخ زده را از فریزر بیرون آورید و درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید و پس از آن که حالت پودر به خود گرفت درون یک کاسه بریزید و دوباره درون فریزر بگذارید. سپس دو لیوان آب باقی مانده را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت متوسط بگذارید.

دستور تهیه فالوده شیرازی با طعمی خوشمزه

اکنون نوبت اضافه کردن نشاسته است و با استفاده از قاشق مخلوط آب و نشاسته را کمی هم بزنید و بعد صبر کنید تا آب به طور کامل بخار گردد و نشاسته کمی غلظت بگیرد. بعد از این که نشاسته غلیظ شد با استفاده از قاشق آن را هم بزنید.

باید توجه داشته باشید که نشاسته حالت کشدار نیز به خود گرفته باشد و بعد بلافاصله درون یک کاسه تکه های درشت یخ را بریزید و نشاسته غلظت گرفته را درون آبکش بریزید و با استفاده از قاشق به سطح رویی نشاسته ها فشار آورید.

اکنون نشاسته ها از درون سوراخ های آبکش به صورت رشته هایی بسیار نازک عبور می کنند. کاسه یخ را زیر آبکش قرار دهید تا بدین ترتیب رشته ها بر روی قطعه های یخ بریزند. سپس با استفاده از قاشق رشته ها را به آرامی زیر و رو کنید تا کاملا سفت نگردند و حالت انعطاف پذیری داشته باشند.

نحوه درست کردن فالوده شیرازی به روشی ساده

در گام بعدی یخ پودر شده را از درون فریزر بیرون آورید و درون کاسه ای بریزید و رشته های نازک نشاسته را از درون کاسه یخ بیرون آورید و به یخ پودر شده اضافه نمایید و به خوبی با همدیگر ترکیب نمایید تا رشته های فالوده حالت منسجمی به خود بگیرند.

اکنون فالوده شما حاضر شده است و می توانید فالوده را درون کاسه های موردنظر خود بریزید. برای اینکه فالوده طعم بهتری داشته باشد می توانید به دلخواه و با توجه به ذائقه خود از آب لیمو ترش، شربت آلبالو و … استفاده نمایید که استفاده از آن ها کاملا اختیاری می باشد.

طریقه درست کردن فالوده شیرازی در منزل

نکات کلیدی :

  • برای این که رشته هایی خوب و ترد داشته باشید باید حتما آن ها به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند تا کاملا پخته و نرم گردند.
  • توجه داشته باشید که شکر شربت را کاهش ندهید، چرا که در این صورت شربت به طور کامل یخ می بندد و دیگر نمی توانید آن را تراش دهید. در واقع شربت یخ زده باید شکلی شبیه یخ در بهشت داشته باشد.

طرز تهیه فالوده شیرازی خوشمزه

  • شیره باید حتما حالت سرد و برفی داشته باشد تا در هنگام مخلوط نمودن رشته ها سفت و سرد گردد.
  • شما می توانید به جای نشاسته از رشته های آماده که در بازار موجود می باشد در تهیه فالوده استفاده نمایید.
  • بهترین کار این است که هر دفعه به میزان مصرف خود فالوده تهیه نمایید. ولی در صورتی که بیشتر از مقدار نیاز تهیه نمودید می توانید آن را درون فریزر نگه دارید و در هنگام مصرف و قبل از سرو نمودن حدود نیم ساعت در هوای آزاد قرار دهید.

شیوه درست کردن فالوده شیرازی به روشی ساده

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه فالوده شیرازی به طور کامل آشنا شده باشید و در صورت تمایل می توانید با توجه به توضیحات گفته شده این دسر خوشمزه و خوش طعم را در روزهای گرم تابستانی در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید