چاپ عکس روی شمع با آموزش ساده و جالب در منزل

0

یکی از انواع کارهای جالب و زیبایی که می توان بر روی انواع شمع انجام داد حالت دکوپاژ است که می توان با استفاده از آن طرح های جذاب و دلخواهی را بر روی شمع ایجاد نمود و ظاهرو نمایی جذاب به شمع داد. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب به شما عزیزان نحوه چاپ عکس روی شمع را به چند روش مختلف و ساده آموزش دهیم.

آموزش چاپ عکس روی شمع های مختلف

بسیاری از بانوان هنرمند و خوش سلیقه همیشه به دنبال ایده های جالب و خلاقانه هستند تا از طریق آن تزیینات زیبا و جذابی را بر روی انواع وسایل انجام دهند. از جمله ایده های جدیدی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد چاپ عکس روی شمع و شمع آرایی با این روش می باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این عمل را می توان با استفاده از روش های مختلفی انجام داد و با کمک آن شمع های تزیینی زیبایی را ساخت و در صورت تمایل آن ها را به عنوان هدیه ای خاص و بی نظیر به دیگران تقدیم کرد. شما می توانید حتی بعد از ساخت شمع یا تهیه شمع های ساده، عکس های یادگاری خود را از این طریق بر روی شمع منتقل نمایید.

شیوه چاپ تصویر روی شمع

بنابراین اگر تمایل دارید با استفاده از این روش شمع هایی زیبا با طرح ها و تصویرهای مختلف با صرف کمترین هزینه در منزل بسازید و برای تزیین و دیزاین قسمت های مختلف منزلتان از آن استفاده نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید و با انواع روش های انتقال طرح بر روی شمع آشنا شوید و سپس با بهترین ترفندها اقدام به تزیین با شمع های جذاب و دیدنی نمایید.

روش اول ( چاپ عکس با استفاده از حرارت ) :

در مرحله اول ابتدا لبه های یک کاغذ پرینتر را چسب بزنید و بعد یک کاغذ تیشو بر روی آن بچسبانید و کمی صبر کنید تا کاملا خشک گردد. می توانید از کمی لایه چسب استفاده نمایید. هم چنین می توانید از نوار چسب نیز استفاده نمایید.

نحوه چاپ تصویر روی شمع

در گام بعدی عکس موردنظر باید بر روی کاغذ تیشو چاپ گردد. برای این کار سایز عکس را تنظیم نموده و حالت چاپ بهتر است بر روی transparency قرار گیرد.

سپس قسمت های اضافی دور عکس را با استفاده از قیچی برش بزنید. در این مرحله امکان دارد کاغذ تیشو از کاغذ چاپ جدا گردد. بدین ترتیب کاغذ چاپ را دور بیاندازید. در صورتی که دور طرح خود یک حاشیه نازک قرار دهید بریدن آن راحت تر خواهد شد.

در گام بعدی چاپ عکس روی شمع، عکس مورد نظر را در هر حالتی که می خواهید بر روی شمع بگذارید و سپس فشار دهید. به طور معمول با توجه به خاصیتی که شمع دارد عکس بر روی آن ثابت می ماند ولی در صورتی که عکس نچسبید می توانید مقداری چسب در گوشه ها بزنید.

شیوه انتقال تصویر روی شمع در منزل

سپس یک ورق کاغذ موم به دور شمع بپیچانید. بعد از آن از یک وسیله گرمایشی به منظور ایجاد حرارت بر روی عکس به مدت چند دقیقه استفاده نمایید. زمانی که جوهر از پشت کاغذ وکس کاملا آشکار شد در این لحظه حرارت را متوقف نمایید. زمانی که به شمع حرارت می دهید دست خود را تکان داده تا گرما به طور کاملا مساوی به تمامی نقاط برسد. باید ماده وکس کاغذ وکس ذوب شود و با شمع ترکیب گردد. در صورتی که وسیله گرمایی مثل تفنگ حرارتی ندارید می توانید از یک سشوار قوی استفاده نمایید. سپس با دقت کامل کاغذ وکس را جدا نمایید تا عکس بر روی شمع باقی بماند.

آموزش چاپ تصویر بر روی شمع

روش دوم ( چسباندن و موم کردن طرح با شمع ) :

در این روش عکس موردنظر را بر روی یک کاغذ ساده چاپ بگیرید. سپس با استفاده از قیچی قسمت های اضافه دور عکس را برش بزنید. بعد از آن یک لایه چسب نازک به قسمت پشت تصویر بزنید تا کاغذ چروک نگردد.

سپس طرح مورد نظر را در جایی از شمع که می خواهید بگذارید و از قسمت وسط تصویر به لبه ها چسب بزنید. بعد به طور کامل آن را دست بکشید تا هیچ گونه هوایی در پشت عکس باقی نماند.

نحوه چاپ تصویر روی شمع در منزل

کمی شمع سفید و ساده به شیوه بخار یا بن ماری ذوب نموده و میزان شمع وکس باید حداقل نصف میزان شمع چاپی باشد. سپس از یک طرف شمع را داخل ظرف نموده و برای انجام این کار از دستکش و گیره استفاده نمایید و حدود یک دقیقه منتظر بمانید. سپس طرف دیگر را داخل وکس قرار دهید. بعد از آن شمع را بر روی یک سطح خشک و خنک قرار دهید تا شمع کمی خنک و سفت گردد. سپس با استفاده از چاقو شمع را تمیز نمایید.

طریقه چاپ عکس روی شمع در منزل

روش سوم ( چاپ تصویر بر روی لیوان شمع )

در مرحله اول ابتدا عکس انتخابی را با استفاده از دستگاه لیزری پرینت یا کپی بگیرید. از پرینتر جوهر افشان برای انجام این روش استفاده نکنید. عکس های سیاه و سفید برای انجام این کار بازدهی بیشتری دارند. کنتراس تصویر را تا جایی که به عکس آسیبی وارد نکند می توانید بالا ببرید.

با کمک قیچی به اندازه تصویر خود از کاغذی که پشت آن دارای چسب می باشد برش بزنید. سپس با دقت کامل کاغذ چسب دار را بر روی تصویر مورد نظر چسب بزنید. بعد از آن با استفاده از قیچی قسمت های اضافه کار را به گونه ای که به میزان کافی کاغذ پشت چسب دار برای دور لیوان باقی بماند برش بزنید.

آموزش دکوپاژ روی شمع در منزل

در گام بعدی عکس انتخابی را داخل ظرفی از آب گرم حدود حداقل ۷ دقیقه بگذارید. سپس هر دو یعنی کاغذ و هم چنین کاغذ پشت چسب دار خیس می شوند. بعد از آن عکس را از داخل آب بیرون آورده و به آهستگی دست خود را بر روی کاغذ بکشید به طوری که فقط فیلم ترنسپرنت جوهری باقی بماند. در صورتی که این عمل را زیر شیر آب انجام دهید خیلی راحت تر خواهد بود. عکس باید به طور کامل به کاغذ ترنسپرنت منتقل شده باشد.

سپس طلق ترنسپرنت را بر روی یک سطح خشک قرار دهید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک گردد. بعد از آن طلق ترنسپرنت پشت چسب دار را بر روی لیوان قرار دهید و با دست به طور کامل تمام نقاط آن را بکشید و صاف کنید و در پایان شمع را درون لیوان قرار دهید.

نحوه چاپ عکس روی شمع

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه چاپ عکس روی شمع با استفاده از روش های گفته شده به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با الگوبرداری این کار و ایده جالب را در منزل بر روی شمع های مختلف اجرا نموده و کارهنری زیبایی را ایجاد نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید