طرز تهیه یخ در بهشت با ۴ دستور متفاوت و عالی برای روزهای گرم تابستان

0

یخ در بهشت یکی از نوشیدنی های خنک و دلچسب است که در فصل تابستان استقبال زیادی از آن می شود و طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی خوشمزه در طعم های مختلفی تهیه می شود که همین موضوع باعث محبوبیت آن در بین افراد شده است. از همین رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه یخ در بهشت در ۴ طعم متفاوت آشنا کنیم.

طرز تهیه یخ در بهشت به ۴ روش مختلف

یخ در بهشت در واقع از جمله نوشیدنی های سرد، خوشمزه و پرطرفدار تابستانی است که در طعم های مختلفی وجود دارد و برای تمامی سلیقه ها انتخابی مناسب می باشد و همچون شربت زعفرانی و آبمیوه های طبیعی یک نوشیدنی سنتی عالی محسوب می گردد. طرز تهیه یخ در بهشت بسیار ساده و راحت می باشد و مزیتی که نسبت به نوع بازاری آن دارد این است که در ترکیب آن به جای اسانس و رنگ از آب میوه های طبیعی به منظور ایجاد طعم های متفاوت استفاده می شود.

نحوه تهیه یخ در بهشت به روشی راحت

در بعضی از مناطق ایران یخ در بهشت در واقع به نوعی شیرینی سنتی گفته می شود که با استفاده از آرد برنج و نشاسته تهیه می گردد و به عنوان دسر با نشاسته خوشمزه و خوش طعم بخصوص در ماه مبارک رمضان و سفره افطار مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین اگر تمایل دارید در روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان نوشیدنی دلچسب و گوارایی را نوش جان نمایید و از خنکای آن لذت ببرید توصیه می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با روش آماده سازی آن با طعم های مختلف آشنا شوید و پس از یادگیری این نوشیدنی را در طعم های دلخواه در منزل تهیه نمایید و به همراه انواع مختلف کیک خانگی و شیرینی در کنار خانواده نوش جان کنید.

نحوه تهیه یخ در بهشت با طعم های متفاوت

دستور تهیه یخ در بهشت پرتقالی

مواد مورد نیاز :

  • آب پرتقال تازه ۲ لیوان
  • گلاب ۲ قاشق غذا خوری
  • شکر به مقدار دلخواه

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا در داخل یک ظرف که سعی کنید ترجیحا استیل باشد چرا که در این صورت نوشیدنی شما زودتر سرد خواهد شد، آب پرتقال و شکر را بریزید و با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر به طور کامل حل گردد. میزان شیرینی آن بستگی به ذائقه شما دارد.

در پایان گلاب را اضافه نمایید و ظرف موردنظر را درون فریزر قرار دهید تا زمانی که تیغه های یخ دور و اطراف ظرف ظاهر شوند. سپس ظرف را از درون فریزر بیرون آورید و مواد را به طور کامل هم بزنید و دوباره درون فریزر قرار دهید.

این عمل را چندین مرتبه انجام دهید تا یخ به شکلی کاملا یکدست و یکسان در تمامی ظرف ظاهر گردد. بعد آن را به طور کامل مخلوط نمایید و داخل ظرف مناسب و یا یک لیوان بریزید و برای میل کردن آماده نمایید. باید توجه داشته باشید که وجود گلاب در تهیه این نوشیدنی موجب می شود که مواد در جا همانند آب یخ نزند.

دستور تهیه یخ در بهشت خانگی

نحوه تهیه یخ در بهشت با آب آلبالو

مواد مورد نیاز :

  • آب آلبالو ۱ لیتر
  • آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل ۱/۸ قاشق چای خوری
  • شکر ۲۰۰ گرم

روش آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا داخل یک ظرف آب لیمو ترش تازه، آب آلبالو و شکر را بریزید و سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید تا مواد ترکیب شده به نقطه جوش برسند. پس از این که شکر به طور کامل حل شد حرارت را کم کرده و حدود ۳ دقیقه صبر کنید تا مواد به آهستگی بجوشند.

بعد از آن ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک گردد. سپس یخ در بهشت را داخل یک ظرف فلزی که عمق کمی دارد ریخته و حدود ۴ الی ۵ ساعت درون فریزر بگذارید تا مواد به طور کامل یخ بزنند.

پس از این که یخ در بهشت به طور کامل بافت بسته ای به خود گرفت و یخ زد، ظرف را از داخل فریزر بیرون آورده و مواد داخل ظرف را به طور کامل با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس مجددا ظرف را داخل فریزر بگذارید تا مجددا یخ بزند. پس از سپری شدن مدت زمان گفته شده ظرف را از داخل فریزر بیرون آورده و آن را سرو نمایید.

مراحل تهیه یخ در بهشت به روشی ساده

شیوه درست کردن یخ در بهشت طالبی

مواد مورد نیاز :

  • طالبی ۴۰۰ گرم
  • شکر ۲/۳ لیوان
  • آب ۱ لیوان
  • عرق بیدمشک ۱/۴ لیوان
  • آب و پوست ۱ عدد لیمو ترش

طریقه آماده سازی :

در مرحله اول طرز تهیه یخ در بهشت طالبی ابتدا حدود یک لیوان آب را درون قابلمه ای بریزید و بر روی گاز قرار دهید تا به حالت جوش در آید. بعد آب و پوست لیمو ترش رنده شده را به همراه شکر و عرق بیدمشک ترکیب کنید و آن ها را به آب در حال جوش درون قابلمه اضافه نمایید.

پس از این که مواد حدود ۳ دقیقه جوشیدند حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و شربت درون آن را از یک صافی رد کنید و اجازه دهید تا شربت به طور کامل خنک گردد. سپس طالبی را پوست گرفته و خرد کنید و بعد آن را درون مخلوط کن بریزید و کاملا به حالت پوره در آورید.

اکنون شربت سرد شده را به پوره طالبی اضافه نمایید و درون فریزر بگذارید تا یخ بزند. پس از این که یخ در بهشت حالت تگرگی به خود گرفت با استفاده از چنگال یا یک یخ شکن آن را به شکل پودر یخ در آورید و درون لیوان بریزید و سپس سرو نمایید.

شیوه درست کردن یخ در بهشت خانگی

 یخ در بهشت انار

مواد مورد نیاز :

  • آب لیمو ۱/۴ پیمانه
  • آب انار ۲ پیمانه
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • شکر ۲/۳ پیمانه

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا آب انار و شکر را درون ظرفی بریزید و هم زده تا دانه های شکر به خوبی در آب انار حل گردد. بعد از آن آبلیمو را اضافه نموده و به هم زدن ادامه بدهید.

مخلوط آماده شده را درون زیپ کیپ ریخته و آن را خیلی محکم ببندید. بعد روی سینی قرار داده و درون فریزر بگذارید. سپس به مدت ۲ ساعت منتظر بمانید تا مخلوط آماده شده یخ ببندد.

پس از سپری شدن مدت زمان گفته شده کیسه را بیرون آورده و مخلوط را با استفاده از یک چاقو خرد کنید و بعد درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. دستگاه را با دور تند روشن کنید و اجازه دهید تا قطعه های یخ زده به طور کامل نرم گردد.

طرز تهیه یخ در بهشت در طعم های مختلف

در صورتی که نیاز بود می توانید چند بار دستگاه را خاموش نمایید، سپس تکه ها را جا به جا نموده و مجددا روشن کنید تا مخلوط یکسان و کاملا یکدستی تشکیل شود.

سپس مخلوط آماده شده را درون یک ظرف فلزی بریزید و روی آن را با استفاده از یک کاغذ آلومینیومی پوشش دهید و درون فریزر بگذارید تا مقداری سفت گردد. بعد آن را از فریزر بیرون آورده و مجددا درون مخلوط کن ریخته تا مقداری نرم گردد.

در پایان یخ در بهشت را درون دو لیوان ریخته و آن را با تکه های لیمو ترش تزیین نموده و بعد سرو کنید. در صورتی که از آب انار ترش استفاده می کنید در صورت تمایل می توانید میزان شکر را اضافه تر کنید چرا که مقدار آن بستگی به ذائقه شما دارد.

روش آماده سازی یخ در بهشت

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه یخ در بهشت با ۴ دستور متفاوت به طور کامل آشنا شده باشید و در صورت تمایل هر کدام از این نوشیدنی ها را که دوست دارید در منزل تهیه نموده و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید