طرز تهیه ژله بریلو شفاف خانگی برای تزیین کیک های مختلف با طعم عالی

0
یکی از انواع ژله های نرم و براق که در رنگ ها و طعم های مختلفی موجود می باشد ژله بریلو است که کاربردهای فراوانی دارد و برای تزیین و زیبا سازی انواع کیک، شیرینی، بیسکوئیت و … مورد استفاده قرار می گیرد. بدین منظور قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه ژله بریلو به دو روش مختلف آشنا کنیم.

طرز تهیه ژله بریلو به دو روش متفاوت

بریلو در واقع مایعی براق است که حالتی ژله مانند و نرم دارد و به عنوان روکشی زیبا و جذاب در تزیین انواع دسر، کیک و شیرینی و هم چنین برای تازه ماندن میوه های روی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. طرز تهیه ژله بریلو بسیار ساده و آسان بوده که شما می توانید به راحتی با داشتن کمی مهارت در هنر شیرینی پزی این ژله خوشمزه و پرکاربرد را در منزل بسازید و برای جذابیت بخشیدن به ظاهر انواع شیرینی جات از آن استفاده نمایید. تزیین کیک با ژله بریلو یکی از بهترین ایده ها برای دیزاین انواع کیک خانگی برای مناسبت های مختلف است. البته می توانید در منزل با تهیه خامه رنگی و ژله بریلو و به کارگیری این دو در کنار یکدیگر زیباترین دیزاین را روی کیک های متنوع انجام دهید.
طریقه آماده سازی ژله بریلو با روشی ساده
شما می توانید ژله بریلو را در طعم ها و رنگ های مختلف درست کنید و مطابق با سلیقه و ذوق هنری خود اشکال و طرح های گوناگونی را بر روی انواع کیک و شیرینی و … ایجاد نمایید. با توجه به این که این ژله حالت چسبندگی دارد و از ظاهری زیبا برخوردار است بنابراین بهترین گزینه برای زیبا سازی و تزیین به شمار می آید. در ادامه به منظور یادگیری نحوه آماده سازی این ژله براق را به دو شیوه مختلف در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

روش اول

در این روش نحوه درست کردن ژله بریلو را به راحتی با استفاده از موادی که در ادامه ذکر شده به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ژله بریلو به روشی ساده

مواد مورد نیاز :

  • شکر ۳۰۰ گرم
  • آب ۱ لیتر
  • پودر اگار اگار ۱۲ گرم
  • جوهر لیمو ۱ قاشق چای خوری
  • رنگ و اسانس خوراکی به مقدار مورد نیاز

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا داخل یک ظرف مناسب جوهر لیمو، شکر و پودر اگار اگار را به همراه یک لیتر آب خوب با همدیگر ترکیب کنید.

بعد ظرف محتوی مواد را بر روی حرارت متوسط بگذارید. با توجه به این که پودر اگار اگار خیلی سخت با مواد ترکیب می شود به همین دلیل باید در زمان آماده سازی ژله مواد را به طور دائم بر روی حرارت خوب هم بزنید.

نحوه درست کردن ژله بریلو برای تزیین کیک

پس از این که مواد به حالت جوش در آمدند صبر کنید تا مواد حدود ۱۰ دقیقه دیگر نیز بر روی حرارت باقی بمانند. پس از گذشت مدت زمان گفته شده حرارت زیر مواد را خاموش کرده و در این حین مواد ژله را خوب هم بزنید.

پس از این که ژله آماده گردید آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا در هوای آزاد خنک شود. بعد از این که ژله به طور کامل خنک شد چنانچه لخته هایی را بر روی سطح آن ملاحظه نمودید می توانید با استفاده از قاشق یا چنگال این لخته های ایجاد شده را از بین ببرید و در صورتی که با هم خوردن این لخته ها از بین نرفتند می توانید برای حذف آن ها ژله را از یک الک یا صافی عبور دهید. پس از این که ژله سرد شد می توانید به آن رنگ خوراکی یا اسانس اضافه نمایید.

نحوه آماده سازی ژله بریلو به روشی ساده

روش دوم

این روش برای تهیه ژله بریلو بسیار ساده و آسان بوده و شما می توانید به سادگی در منزل با در دسترس داشتن موادی در ادامه گفته شده این ژله شفاف را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

مواد مورد نیاز :

  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
  • آب لیمو ۱/۴ پیمانه
  • آب ۱ لیتر
  • رنگ و اسانس خوراکی به مقدار مورد نیاز

شیوه آماده سازی :

در مرحله اول طرز تهیه ژله بریلو ابتدا داخل یک ظرف نشاسته را به همراه دو قاشق آب سرد حل کرده و آن را خوب هم بزنید تا کاملا درون آب حل گردد و شبیه به یک مایع سفید رنگ گردد.

در گام بعدی شکر را با باقی مانده آب ترکیب کنید و مخلوط آن ها را بر روی حرارت متوسط گاز بگذارید. پس از این که شکر به طور کامل درون آب حل شد، آب لیمو را به شکر حل شده بیفزایید و بعد نشاسته حل شده را به دیگر مواد اضافه نمایید. سپس مواد را به حدی هم بزنید تا ژله به غلظت مناسب برسد.

نحوه درست کردن ژله بریلو در خانه

برای درست کردن این ژله بهترین کار این است که آب لیمو را خودتان آماده نمایید چرا که آب لیمو مصرف شده در تهیه این ژله موجب براق شدن ژله می گردد. در صورتی که تمایل دارید از ژله رنگی استفاده نمایید لازم است تا کمی رنگ را با استفاده از نوک خلال دندان به ژله اضافه نمایید.

پس از این که ژله آماده شد آن را حدود یک شب داخل یخچال بگذارید و پس از سپری شدن مدت زمان گفته شده می توانید کیک یا شیرینی خود با استفاده از ژله تزیین نمایید. این ژله پس از آماده شدن حدود ۶ ماه قابلیت نگه داری داخل یخچال را دارد.

شیوه آماده سازی ژله بریلو خانگی

نکات کلیدی و مهم :

  • ژله بریلو قابلیت نگه داری به مدت دو ماه را درون یخچال دارد.
  • ژله بریلو با پودر اگار اگار درون یخچال سفت می گردد ولی این ژله با نشاسته ذرت پس از باقی ماندن درون یخچال همچنان دارای حالت و بافت خیس و براق است و ظاهر شفاف و خاصیت روان بودن آن از بین نمی رود.
  • مقدار آبلیمو گفته شده در مواد اولیه شاید کمی زیاد به نظر آید ولی باید نسبت شکر و آبلیمو با همدیگر تناسب داشته باشد و در صورتی که میزان آبلیمو را کمتر در نظر بگیرید بافت روان و حالت براق ژله کم خواهد شد.

دستور تهیه ژله بریلو به دو روش متفاوت

  • در صورت تمایل می توانید میزان غلظت ژله بریلو را بیشتر کنید. به طور مثال برای تزیین نمودن کیک با قیف باید بریلو مقداری غلیظ باشد ولی اگر از ژله برای روکش کیک استفاده می کنید احتیاجی به میزان غلظت زیاد ندارید. همچنین در صورتی که می خواهید از ژله به عنوان روکش خامه استفاده نمایید میزان غلظت ژله را کمتر در نظر بگیرید.
  • در صورت تمایل می توانید رنگ های خوراکی را جایگزین اسانس نمایید.
  • در صورتی که مایل باشید می توانید با افزودن شکلات به ترکیب مواد اولیه ژله شکلاتی تهیه کنید.

طرز تهیه ژله بریلو به دو روش مختلف

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه ژله بریلو به دو روش مختلف و ساده آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این ژله خوشمزه را در منزل تهیه نموده و برای کاربردهای مختلف از آن استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید