تمیز کردن ظروف سوخته با ۷ راهکار موثر و عالی

0

از جمله مشکلاتی که تقریبا اکثر بانوان در محیط آشپزخانه با آن مواجه می شوند چگونگی برطرف کردن اثرات سوختگی ظروف است که شما باید قبل از وارد کردن هرگونه آسیبی به ظروف برای رفع این آلودگی با روش ها و راهکارهای آن آشنایی پیدا کنید. بدین منظور در ادامه این مطلب انواع راهکارهای موثر و کاربردی برای تمیز کردن ظروف سوخته را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

انواع روش های موثر تمیز کردن ظروف سوخته

تمیز کردن ظروف سوخته، پاک کردن لکه سوختگی از روی طرف ها و برق انداختن آن ها یکی از معظلات و دغدغه هایی است که بانوان خانه دار با آن روبه رو هستند. بزرگترین اشتباهی که بعضی از افراد برای برطرف کردن این سوختگی های شدید و سیاه انجام می دهند استفاده از قاشق است که بکار بردن این وسیله نه تنها باعث آسیب به ظروف می شود بلکه شما را هم خسته خواهد کرد.

روش ها و راهکارهای متنوع و موثری در این زمینه وجود دارد که شما می توانید با بکار گرفتن از هر یک از آن ها پس از ایجاد چنین مشکلی ظروفتان را به بهترین و سریع ترین شکل ممکن تمیز و براق نمایید. اگر تمایل دارید با این راهکارها آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

انواع ترفنداهای جالب پاکسازی ظروف سوخته

مخلوط سرکه و جوش شیرین :

با توجه به این که سرکه نوعی پاک کننده چند منظوره به حساب می آید و به دلیل این که ترکیبی غیر سمی می باشد، بنابراین به راحتی می توان آن را در فضای آشپزخانه نگه داری نمود و به عنوان یک ضدعفونی کننده استفاده کرد.

برای انجام این کار ابتدا مقداری سرکه سفید را به همان مقدار آب ترکیب کنید و در ظرفی بریزید. بعد آن را بر روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به جوش آید. بعد از گذشت یک دقیقه آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کمی خنک گردد و سپس آن را داخل سینک ظرفشویی بریزید.

در گام بعدی حدود یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را درون ماهی تابه بریزید. باید به این نکته توجه داشته باشید که از هر دو ماده تمیز کننده باید به صورت جداگانه استفاده نمایید.

جوش شیرین در واقع دارای خصوصیت سایندگی است و برای رفع مواد چسبیده ته ظرف خیلی موثر و مناسب می باشد. اکنون به آهستگی اسکاچ را به کف ظرف موردنظر بکشید تا مواد سوخته را از ته ظرف به طور کامل پاک کند و بعد ظرف را با آب خوب بشویید.

انواع روش های موثر پاکسازی ظروف سوخته

استفاده از نمک :

نمک از جمله پاک کننده های ساینده می باشد که بخصوص اگر دانه های آن درشت باشد. برای انجام این کار بهتر است نمک را با یک مایع شوینده مخلوط نمایید و یا این که از یک برش لیمو به همراه نمک برای پاکسازی ظروف سوخته استفاده نمایید.

انواع راهکارهای مناسب براق کردن ظروف سوخته

به کار بردن کرم تارتار :

کرم تارتار در واقع به عنوان جایگزینی ساینده به جای استفاده از جوش شیرین است. به منظور این کار حدود یک قاشق غذا خوری از آن را درون یک فنجان آب ترکیب نمایید، سپس آن را درون ظروف سوخته ریخته و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. بعد کمی صبر کنید تا خنک گردد و سپس ظرف را با استفاده از آب تمیز شستشو دهید.

انواع روش های موثر پاکسازی ظروف سوخته

استفاده از ورق خشک کن :

برای این کار ابتدا ظروف سوخته را با استفاده از ترکیب آب و صابون بخیسانید و بر روی آن یک لایه ورق خشک کن بگذارید و حدود یک ساعت صبر کنید تا بر روی آن باقی بماند. در صورتی که ورق خشک کن در دسترس ندارید می توانید به جای آن از یک قاشق غذا خوری نرم کننده پارچه استفاده نمایید. ورق خشک کن در واقع غذای سوخته و چسبیده ته ظرف را به طور کامل پاکسازی می کند و بعد از آن با استفاده از یک شستشوی ساده با آب در نهایت ظرفی تمیز و براق خواهید داشت.

انواع شیوه های جالب پاکسازی ظروف سوخته

بکارگیری سودا یا آب گاز دار :

برای انجام این کار سعی کنید تا زمانی که ماهیتابه داغ است سودا را درون آن بریزید و صبر کنید تا به طور کامل روی مواد سوخته را پوشش دهد. بعد از آن اجازه دهید تا کربناته موجود در سودا ترکیبات سوخته را جدا کند و ظرف شما را براق و تمیز نماید و سپس ظرف را با آب تمیز شستشو دهید.

شیوه پاکسازی ظروف سوخته به روش های مختلف

استفاده از سس کچاپ :

از این سس نیز می توان به عنوان یک پاک کننده برای تمیز کردن ظروف سوخته استفاده نمود. البته شاید این سس به دلیل پایین بودن قدرت اسیدیته آن به تنهایی قادر به از بین بردن سوختگی های شدید ظروف نباشد ولی در کل اثر کافی را دارد. برای این کار شما می توانید لایه ای نازک از آن را کف ظرف موردنظر بریزید و حدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و در نهایت با کمک آب و اسکاچ مواد سوخته و چسبیده را از ته ظرف به طور کامل پاکسازی نمایید.

انواع شیوه های مختلف تمیز کردن ظروف سوخته

به کار بردن آب اکسیژنه :

به منظور انجام این کار حدود نصف لیوان آب اکسیژنه را بر روی ظروف سوخته بریزید و آن را حدود ۱۰ دقیقه بر روی حرارت بگذارید تا به تدریج شروع به حباب زدن کند. بعد با استفاده از یک اسفنج ابری آن را به خوبی بشویید. چنانچه پس از یک بار پاکسازی ظرف اثر سوختگی به طور کامل از بین نرفت دوباره ماده موردنظر را به ظرف اضافه نمایید و آن را به خوبی تمیز نمایید.

انواع روش های تمیز کردن ظروف سوخته

شیوه پاکسازی قابلمه های سوخته روحی :

برای انجام این کار می توانید از یک روش ساده استفاده نمایید، به این صورت که ابتدا ظرف موردنظر را همراه با مقداری آب بر روی حرارت ملایم بگذارید و صبر کنید تا مقداری بجوشد و تکه های سوختگی از ظرف جدا گردد.

در روش بعدی می توانید ظرف را بدون آب بر روی حرارت کم بگذارید تا جایی که سوختگی های موجود خشک تر گردند و از ظرف جدا شوند. این راهکار برای وقتی مناسب است که سوختگی عمیق تر باشد.

روش دیگر که در واقع بهترین روش است این است که پس از شستشوی اولیه ظرف، با استفاده از سیم ظرفشویی با صابون نو بدون استفاده بکشید و بعد ظرف را با آن بسابید. این روش علاوه بر این که برای تمیز نمودن سوختگی کاربرد دارد بلکه رنگ و روی ظروفی که ظاهر آن ها بد شده است را تمیز و براق می کند. پس از انجام این کار ظرف را با مایع ظرفشویی و اسکاچ به خوبی بشویید و آبکشی نمایید.

انواع شیوه های کاربردی پاکسازی ظروف سوخته

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه تمیز کردن ظروف سوخته با استفاده از راهکارهای مختلف آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی با کمک یکی از این روش ها سوختگی ظروف خود را به راحتی رفع نمایید. همچنین می توانید در بخش خانه داری مجله ما از دیگر آموزش ها در این زمینه دیدن نمایید و با جدیدترین مطالب ما آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید