کاردستی با باتری برای کودکان و نوجوانان همراه با ایده های خلاقانه و جدید

0

یکی از انواع وسایل ساده ای که در ساخت کاردستی و ایجاد سازه های جدید و خلاقانه می توان بکار برد استفاده از باتری می باشد که شما می توانید با بهره گیری از آن با کمک ایده های جالبی که در این زمینه وجود دارد به همراه کمی خلاقیت و ابتکار دست سازه های جالبی را بسازید که در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت یک نمونه کارهنری جالب با استفاده از باتری و مجموعه ای از انواع هنرآفرینی با این وسیله ساده را آشنا کنیم.

ایده های جالب ساخت کاردستی با باتری

در ساخت کاردستی می توان از وسایل مختلفی کمک گرفت و با الگوبرداری از ایده های جالب و خلاقانه کارهای هنری جذابی را در قالب وسایل تزیینی و کاربردی ساخت. اغلب ما تجربه ساخت کاردستی با قوطی، کاردستی با مقوا و کاغذ، کاردستی با بطری، کاردستی با وسایل دور ریختنی و… را داریم. حال می خواهیم با باتری های بی استفاده کاردستی بسازیم که می توان با استفاده از آن و چند ابزار ساده سازه های جدیدی را درست کرد یا اقدام به ساخت اسباب بازی نمود.

شاید به عقیده بعضی از افراد باتری وسیله ای ساده و پیش پا افتاده باشد که نمی توان از آن استفاده های متفاوت و فراوانی داشت، اما شما می توانید با بهره گیری از کمی خلاقیت و ابتکار با استفاده از آنچه که در دسترس دارید و با کمک ساده ترین ابزار وسایل مختلف و مفیدی را بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

مدل های جدید و جذاب کاردستی با باتری

از جمله وسایلی که با استفاده از باتری می توان ساخت و گاهی به عنوان یک وسیله کاربردی از آن استفاده نمود، درست کردن چراغ خواب، فندک، قایق موتوری، چراغ قوه و … می باشد که شما می توانید هر کدام از این سازه ها را با استفاده از کمی خلاقیت و ذوق هنری بسازید.

آموزش ساخت یک نمونه موتور الکتریکی ساده با باتری

برای درست کردن این سازه شما می توانید به راحتی با کمک مقداری سیم، آهن ربا و یک باتری در کمترین زمان ممکن این موتور الکتریکی را بسازید که در ادامه نحوه درست کردن آن را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

وسایل لازم :

  • باتری یک عدد
  • آهن ربا یک عدد
  • سیم نیم متر

نحوه ساخت :

در مرحله اول ابتدا به اندازه دو بند انگشت از بخش ابتدایی سیم را رها کنید و باقی مانده آن را دور تا دور و اطراف باتری به طور کامل بپیچانید. سپس سیم را از باتری خارج نمایید.

نحوه ساخت کاردستی با باتری

با خارج نمودن سیم از باتری یک حلقه تشکیل می شود که در واقع در دو سمت دارای سیم اضافی و رها شده است.

اکنون دو رشته سیمی که در دو طرف حلقه رها شده است را از درون آن شبیه یک گره عبور داده و به طرف بیرون بکشید.

انواع کارهنری جالب و خاص با باتری

در گام بعدی دو قطعه سیم مسی به سایز ۱۰ سانتی متر بردارید و سر هر کدام را شبیه یک دایره به صورت حلقه در آورید. سپس این حلقه های کوچک آماده شده را به صورت تک به تک در هر کدام از سیم های دو طرف حلقه بگذارید به گونه ای که توانایی حرکت داشته باشند.

آموزش ساخت کار هنری با باتری

در گام بعدی سر دیگر سیم ها را به دو قطب منفی و مثبت باتری وصل نمایید. برای انجام این کار بهتر است دو سر سیم را با استفاده از چسب کاغذی به قطب های باتری چسب بزنید.

در این مرحله شما یک عدد باتری دارید که در فاصله چند سانتی متری آن یک حلقه معلق وجود دارد. در صورتی که یک عدد آهن ربا درست زیر حلقه و قسمت روی باتری قرار دهید خواهید دید که حلقه مسی شروع به چرخیدن می کند و بدین ترتیب با استفاده از چند تکه وسیله و ابزار ساده به راحتی توانستید این موتور کوچک را بسازید.

انواع هنردسنی زیبا و خلاقانه لبا باتریدر ادامه نمونه های زیبایی از انواع هنرآفرینی با استفاده از باتری به صورت وسایل مختلف را برای ایده گرفتن در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

تصاویری زیبا از انواع کارهنری جالب و خلاقانه با باتری

نمونه های جالبی از انواع هنردستی زیبا و کاربردی ساخته شده با باتری را برای مشاهده و الگوبرداری شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم.

 مدل های جذاب هنر آفرینی با باتری نمونه زیبا و جالب هنرآفرینی با باتری

انواع کارهنری جالب و جذاب با باتریمدل بسیار جذاب کارهنری زیبا با باتری

    مدل های جالب و زیبا کارهنری با باتری فرفره متحرک زیبا و جالب با باتری

انواع کارهنری زیبا و جدید با باتری کارهنری بسیار جالب و خلاقانه با باتری

انواع هنردستی زیبا و جدید با باتری نمونه بسیار جذاب هنردستی ساخته شده با باتری

انواع کارهنری جالب با باتری چراغ قوه زیبا و جالب ساخته شده با باتری

انواع هنردستی جذاب و زیبا با باتری مدل جالب و خلاقانه هنردستی با باتری

انواع کاردستی با باتری به شکل های مخاغغف نمونه زیبا و جذاب کارهنری با باتری

مدل های زیبا و جذاب کار هنری با باتری نمونه بسیار جذاب هنر آفرینی با باتری

مدل های شیک و خاص کارهنری با باتری مدل جالب و خلاقانه کارهنری با باتری

انواع سازه های جالب و زیبا با باتری نمونه زیبا و جذاب هنردستی با باتری

انواع ایده های جالب ساخت کاردستی یا باتری مدل جالب و خلاقانه هنرآفرینی با باتری

انواع هنردستی شیک و کاربردی با باتری نمونه بسیار زیبا قایق موتوری ساخته شده با باتری

انواع هنر آفرینی جالب و زیبا با باتری

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت یک نمونه کاردستی با باتری به روشی بسیار ساده آشنا شدید و هم چنین مجموعه تصاویری زیبا و جذاب از انواع هنرآفرینی با باتری را مشاهده نمودید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و در صورت تمایل از هر کدام از آن ها الهام گرفته و هنردستی جالب و جدیدی را خلق نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید