طرز تهیه آیس پک شکلاتی خانگی خوشمزه با دستور کافی شاپ ها

0

یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ ایرانی که طرفداران زیادی دارد و از ظاهری بسیار زیبا و جذاب برخوردار است آیس پک می باشد که از مخلوط کردن بستنی با مواد مختلفی درست می شود. بدین منظور قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه آیس پک شکلاتی خوشمزه و خوش طعم به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی با طعمی عالی و لذیذ

آیس پک در واقع یک نوع دسر خنک می باشد که از طعم و مزه ای عالی و بی نظیر برخوردار بوده و همچون یخ در بهشت، انواع شیک، فالوده شیرازی، بستنی ها مختلف و… بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. آیس پک دارای طعم های متفاوتی می باشد که شما می توانید با هر طعمی که تمایل دارید آن را آماده نمایید. طرز تهیه آیس پک شکلاتی بسیار ساده و راحت می باشد و شما می توانید با در دسترس داشتن مواد اولیه ای همچون بستنی، شکلات، انواع میوه، انواع مغزها و … این دسر دوست داشتنی را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

دستور آماده سازی آیس پک شکلاتی

با توجه به این که این دسر تابستانی بسیار پرطرفدار می باشد و از لحاظ طعم و مزه از تنوع بالایی برخوردار است. بنابراین اکثر افراد تمایل دارند با نحوه آماده سازی آن آشنایی پیدا کنند و در مهمانی ها و دورهمی های خود این دسر دلچسب را تهیه و برای پذیرایی در اختیار مهمانان قرار دهند. از این رو در ادامه این مبحث به منظور یادگیری شما عزیزان نحوه درست کردن آیس پک شکلاتی را به روشی ساده آموزش خواهیم داد.

مواد مورد نیاز :

  • بستنی کیلویی با طعم های متفاوت
  • چیپس شکلات
  • آبنبات میله ای بلند در چند رنگ مختلف
  • ویفر میوه ای
  • ژله آماده و سرد شده
  • خامه زده و سفت شده
  • اسمارتیز رنگی
  • میوه منجمد شده
  • انواع مغز و آجیل
  • سس شکلات مایع

نحوه تهیه آیس پک شکلاتی

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا مطابق با سلیقه خود اسکوپ های بستنی در طعم های مورد علاقه خود را جدا نموده و درون ظرف بستنی خوری بگذارید. هم چنین می توانید بستنی را داخل یک لیوان تهیه کنید و درون آن یک نی برای خوردن دسر بگذارید.

برای این که بستنی دارای مدت زمان ماندگاری بالاتری باشد و خیلی سریع ذوب نشود بهترین کار این است که ظرف های بستنی را از پیش درون یخچال بگذارید تا سرد بمانند.

باید سعی کنید تهیه بستنی میکس را با سرعت بیشتری انجام دهید تا بستنی ها آب نشوند و زمان بیشتری برای تزیین و دیزاین آن داشته باشید. برای این کار کافی است یک ظرف محتوی آب و یخ کنار خود بگذارید تا در صورت نیاز اسکوپ بستنی را درون آن قرار دهید تا گرم نگردد و بستنی ها خیلی سریع ذوب نشوند.

روش تهیه آیس پک شکلاتی خوشمزه

چنانچه دستگاه اسکوپ زن در دسترس ندارید می توانید از یک قاشق یا یک ملاقه کوچک نیز برای جداسازی بستنی ها استفاده نمایید.

در گام بعدی بستنی ها را درون یک ظرف ریخته و بر روی آن کمی چیپس شکلات بریزید. میزان چیپس شکلات باید به اندازه لازم و استاندارد باشد تا در ادامه بتوانید بقیه خوراکی ها را نیز به بستنی اضافه نمایید.

برای این که بستنی طعم بهتری به خود بگیرد می توانید تکه های کوچک کوکی را به آن اضافه نمایید. این نوع کلوچه ها در واقع به سرعت آب نمی شوند. هم چنین می توانید در لبه لیوان یا ظرف بستنی خوری خود یک ورق ویفر میوه ای نیز بگذارید.

نحوه آماده سازی آیس پک شکلاتی

برای این که طعم ترکیبی بسیار دلچسبی داشته باشید بهترین کار این است که طعم ویفر را با طعم یکی از اسکوپ های بستنی هماهنگ نمایید. استفاده از آبنبات های میله ای رنگی نیز باعث می شود تزیین بستنی جذاب تر و طعم آن خوشمزه تر گردد.

برای این کار می توانید میله ها را به شکل یکجا و یا به شکل تکه تکه در کنار بستنی ها بگذارید. استفاده از میوه چه به صورت تازه و چه به صورت منجمد برای تزیین بستنی علاوه بر زیبایی و جذابیت بخشیدن به ظاهر بستنی موجب بالا رفتن ارزش غذایی آن می گردد و طعم لذیذ و خوشمزه ای به آن می دهد.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی به روشی ساده

علاوه بر این مواد می توانید از دانه های آجیل برای دلچسب کردن طعم بستنی نیز استفاده نمایید. البته در هنگام اضافه کردن آجیل باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از دانه های آجیل مثل فندق یا بادام تلخ هستند به همین منظور پیش از استفاده کمی از آن را با چاقو ریز کرده و تست کنید تا از طعم آن مطمئن شوید.

در مرحله پایانی می توانید با استفاده از قطعه های ژله میوه ای، خامه و سس شکلات بستنی خود را به زیباترین شکل ممکن تزیین نموده و آماده سرو کردن نمایید. می توانید پیش از سرو نمودن دسر خود را حدود ۱۰ دقیقه درون یخچال یا فریزر بگذارید تا به طور کامل خود را ببندد و بافت مناسب را داشته باشد.

نحوه تهیه آیس پک شکلاتی با طعمی لذیذ

نکات مهم :

  • در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از عسل در تهیه یا تزیین این دسر استفاده نمایید.
  • چنانچه حس کردید دسر شما خیلی سفت شده است می توانید مقداری شیر به آن اضافه نمایید، اما باید موظب باشید که استفاده بیش از حد باعث شل و آبکی شدن بستنی خواهد شد.
  • اگر می خواهید دیزاینی متفاوت و خاص داشته باشید می توانید از شکلات سفید و یا ژله رولی و ژله های ساده استفاده نمایید.
  • در صورتی که مایلید دسر خانگی شما بافت سفت تری داشته باشد می توانید از پودر ثعلب استفاده نمایید.
  • باید این نکته را در نظر داشته باشید که بستنی دارای میزان زیادی کالری می باشد، به همین خاطر باید به میزان مناسب از آن استفاده نمایید.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه آیس پک شکلاتی خانگی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده این دسر لذیذ را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید