روش های رنگ کردن ابرو در منزل و راهنمای انتخاب بهترین رنگ ابرو

0

از جمله کارهایی که به منظور زیبایی چهره و جذاب نمودن ظاهر می توان انجام داد رنگ زدن ابرو می باشد که اغلب بانوان به دلایل متفاوتی اقدام به انجام این کار می کنند. رنگ زدن ابروها اصول و نکات مخصوص به خود را دارد که با رعایت آن ها می توان به سادگی در منزل ابروهای خود را با هر رنگی که می خواهید رنگ بزنید. از همین رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با نحوه رنگ کردن ابرو به شیوه ای آسان و راحت آشنا کنیم.

آموزش رنگ کردن ابرو

بسیاری از بانوان به منظور زیبا و جذاب نمودن چهره، پرپشت شدن ابروها و همچنین پوشاندن موهای سفید با استفاده از رنگ ابرو یا مداد ابرو به رنگ کردن ابرو می پردازند. رعایت اصول و تکنیک های ریز و مهم مربوط به این کار قطعا تاثیر بسزایی در نحوه رنگ نمودن ابروها دارد و همچون رنگ کردن مو، به نوعی نتیجه کار و نوع رنگ بدست آمده بستگی به اجرا و رعایت نکات مخصوص به آن را دارد.

آموزش رنگ زدن ابرو

اگر تمایل دارید این کار را خودتان در منزل انجام دهید و جلوه زیبا و جذابی به ظاهر ابروی خود بدهید و همچنین با تکنیک ها و اصول مربوط به این کار آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مبحث همراه ما باشید و با آموزش رنگ زدن ابروها آشنا شوید.

اصول و نکات رنگ زدن ابرو

مهم ترین نکته ای که باید قبل از رنگ کردن به آن توجه نمایید رنگ پوست و رنگ مو است چرا که این مورد نقش مهمی در این زمینه دارد که در ادامه به بررسی انواع آن پرداخته ایم.

به طور مثال اگر پوست شما گندمی است و رنگ موهایتان حالت قهوه ای تیره دارد رنگ موی مشکی برای ابروهایتان بسیار مناسب می باشد.

اگر دارای پوستی روشن و رنگ موی بلوند هستید بهترین کار این است که نزدیک به حدود دو درجه رنگ ابروی خود را روشن تر نمایید.

روش رنگ زدن ابرو و نکات مربوط به آن

افرادی که از رنگ پوست سبزه و رنگ موی مش یا رنگ کاملا روشن برخوردار هستند بهترین کار این است که به منظور باز شدن چهره  حدود ۴ تا ۵ درجه پایین تر از رنگ ریشه اصلی رنگ انتخاب نمایید تا بدین صورت ابرو رنگ روشنی به خود بگیرد.

افرادی که با توجه به رنگ پوستی که دارند اغلب رنگ موی خود را شرابی و فندقی می کنند، بهتر است که رنگ ابروی خود را حالت تیره رنگ نمایند.

اگر پوست سفیدی دارید و رنگ موهای خود را زیتونی کرده اید، بهترین کار این است که رنگ ابرو را فقط یک تا دو درجه روشن تر از رنگ مو نمایید.

در صورتی که پوست تیره ای دارید و رنگ موهای خود را زیتونی کرده اید بهتر است که ابروهای خود را به طور کامل روشن نمایید.

شیوه رنگ کردن ابرو و نکات مربوط به آن

متناسب بودن رنگ ابرو با رنگ مو

رنگ ابرو علاوه بر رنگ پوست باید با رنگ موها نیز مطابقت داشته باشد. بسیاری از آرایشگرها توصیه می کنند که رنگ ابروها باید حدود یک درجه تیره تر از رنگ موها باشد، در صورتی که همه افراد موافق با این نظر نیستند. البته مدل موی کوتاه یا بلند نیز اندکی در انتخاب رنگ ابروها و همچنین فرم و شکل ابرو اهمیت دارد.

تست کردن حساسیت پوست نسبت به رنگ

در صورتی که تمایل دارید ابروهای خود را رنگ بزنید، در ابتدا حساسیت پوست خود را با قرار دادن یک قطره رنگ بر روی پوست دستتان تست نمایید، چرا که بعضی از رنگ ها از ترکیب مواد مضری بدست آمده اند که ممکن است به سلامت پوستتان آسیب برساند و موجب خارش شدید پوست و دیگر مشکلات مربوط به آن شود.

شیوه رنگ نمودن ابرو در منزل

انتخاب اکسیدان مناسب

برای رنگ نمودن ابرو نباید از همان اکسیدانی که به منظور رنگ زدن موها استفاده نموده اید برای انجام این کار نیز بکار گیرید. با توجه به این که ابرو و مژه ها نسبت به موهای سر کوتاه تر می باشند و خیلی سریع رنگ می گیرند بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از آسیب دیدگی آن ها از اکسیدان های ضعیف تری استفاده نمایید. برای رنگ ابرو اکسیدان سه یا کمتر را استفاده نمایید.

خودداری از رنگ نمودن دائم ابروها

رنگ زدن پی در پی و دائم ابروها باعث ریزش آن ها می گردد. بدین ترتیب با هر بار تغییر رنگ موهایتان ابروها را نیز رنگ نکنید، تنها هنگامی که موهای خود را به طور مختصر تغییر رنگ داده اید به منظور خوش رنگ و خوش حالت کردن ابروها از مقداری سایه پودری یا مداد ابرو استفاده کنید ولی در صورتی که رنگ موهای خود را به طور اساسی تغییر داده اید سپس رنگ ابروهای خود را متناسب با رنگ موهایتان تغییر دهید.

طریقه رنگ نمودن ابرو در منزل

مواد مورد نیاز :

  • رنگ مخصوص ابرو
  • گوش پاک کن
  • اکسیدان مخصوص ابرو
  • برس رنگ با سر باریک
  • ظرف شیشه ای کوچک برای مخلوط کردن مواد
  • وازلین یا کرم
  • پنبه

نحوه رنگ زدن :

برای این که ابروهای زبر، تیره و ضخیم خود را به رنگ روشن در آورید باید از دکلره و مواد بی رنگ کننده استفاده نمایید.

شیوه روشن کردن ابروها :

در ابتدا ابروهای خود را مرتب کرده و قبل از انجام این کار آن ها را با استفاده از شامپو خوب بشویید. سپس نواحی اطراف ابرو را به منظور جلوگیری از آسیب و التهابات ناشی از دکلره با کمک یک گوش پاک کن با استفاده از وازلین کاملا پوشش دهید.

نحوه رنگ کردن ابرو در منزل

سپس مواد را در یک ظرف بلوری ریخته و با استفاده از برس مخصوص رنگ ابرو یا با کمک یک برس تمیز ریمل مواد آماده شده را بر روی ابروها بمالید.

در صورتی که تمایل دارید رنگ ابروهایتان خیلی روشن شود مواد موردنظر باید حدود ده دقیقه بر روی ابروها بماند ولی چنانچه اگر می خواهید ابروها به میزان خیلی کمی روشن گردند حدود پنج دقیقه زمان کافی می باشد.

در این محدوده زمانی باید به طور دائم موهای ابرو را بررسی کنید. سپس بعد از این که رنگ ابروها دلخواه و مورد پسند شد، مواد مالیده شده را با استفاده از پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب از سطح ابرو پاک نمایید.

پس از آن صورت خود را شسته و ابروها را با یک حوله خشک نمایید. چنانچه رنگ ابروهایتان به رنگ زرد یا نارنجی شد حدود چند قطره واریاسون بنفش را با اکسیدان ترکیب نمایید و سپس به ابروها بزنید، بعد از آن حدود ده دقیقه منتظر بمانید سپس ابروها را شستشو دهید. توجه داشته باشید که هرگز به طور دائم ابروها را دکلره نکنید چرا که بسیار آسیب زننده می باشد.

طریقه رنگ زدن ابرو به روشی ساده

نحوه تیره کردن ابروها

در ابتدا مقداری وازلین و کرم را با استفاده از گوش پاک کن دور تا دور ابروهای خود بمالید. سپس در یک ظرف بلوری حدود یک سانتی متر از رنگ انتخابی و سه قطره اکسیدان را بریزید و مواد موردنظر را با استفاده از یک برس خوب ترکیب نمایید.

بعد از آن رنگ آماده شده را به تمامی قسمت های ابرو بمالید و تمام سطح ابروها را با رنگ پوشش دهید. حدود یک دقیقه زمان برای رنگ های تیره و مشکی کافی می باشد. بعد از آن با استفاده از پنبه مرطوب ابروها را پاک کنید.

شیوه رنگ زدن ابرو در منزل

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه رنگ کردن ابرو و نکات مربوط به آن به طور کامل آشنا شده باشید و این بخش آموزشی مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید