طرز تهیه بیف استراگانف اصل با سس بشامل و طعم عالی

0

یکی از انواع غذاهای روسی که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و طعم و ظاهری عالی و بی نظیر دارد بیف استراگانف می باشد که به روشی بسیار ساده با استفاده از گوشت گوساله و خامه درست می شود و البته این غذای بین المللی را با استفاده از مرغ نیز تهیه می کنند، از همین رو قصد داریم در این زمینه شما عزیزان را با طرز تهیه بیف استراگانف در مطلب ارائه شده آشنا کنیم.

طرز تهیه بیف استراگانف با طعمی عالی و خوشمزه

بیف استراگانف غذایی بین المللی با طعم و مزه ای متفاوت و بی نظیر می باشد که بسیار محبوب بوده و در ایران نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد. این غذای شناخته شده و معروف روسی را می توان به عنوان غذای اصلی و یا یک پیش غذای لذیذ و بی نظیر در مهمانی ها برای پذیرایی از مهمان ها تهیه و سرو نمود. طرز تهیه بیف استراگانف با سس بشامل بسیار ساده و راحت بوده و شما می توانید به سادگی آن را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

نحوه تهیه بیف استراگانف روسی

بسیاری از بانوان کدبانو و باسلیقه تمایل دارند با نحوه پخت غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا شده و در مهمانی ها و مجالس خود این سبک غذاها را برای پذیرایی مورد استفاده قرار دهند که در این زمینه بیف استراگانف گزینه عالی و مناسبی می باشد که به عنوان یک غذای ساده و راحت نیز تهیه می گردد. در ادامه این مطلب شما را با دستور پخت آن آشنا خواهیم کرد.

مواد مورد نیاز :

  • گوشت گوساله ۵۰۰ گرم
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • خامه ۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی متوسط ۳ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • شیر نصف پیمانه
  • آرد ۲ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه بیف استراگانف روسی خوشمزه

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا گوشت را به شکل مستطیلی و به صورت لایه ای و نازک برش بزنید و سپس کناری قرار دهید. بعد از آن پیاز را پوست کنده و شستشو دهید و به شکل ریز خرد کنید. سپس یک ظرف را انتخاب نموده و بر روی حرارت گاز بگذارید و داخل آن کمی روغن بریزید و بعد زیر شعله را کم کرده تا روغن به آرامی داغ شود و نسوزد.

طرز تهیه بیف استراگانف با طعمی عالی و خوشمزه

در مرحله بعدی پیازهای ریز شده را درون روغن سرخ نمایید و سپس گوشت هایی را که از قبل تکه تکه کرده بودید به پیاز اضافه نمایید و آن ها را به خوبی تفت دهید. پس از این که گوشت تغییر رنگ داد، کمی آب به آن اضافه نمایید تا گوشت به خوبی بپزد. سپس درب ظرف را بسته تا گوشت به آرامی پخته شود و آب اضافی آن بخار گردد. توجه داشته باشید که مقدار آب اضافه شده حدود ۳ لیوان باشد.

سپس در همین مرحله قارچ را بشویید و پاک نمایید و به شکل ورقه ای نازک ببرید و کنار قرار دهید. زمانی که گوشت به طور کامل پخت و آب درون ظرف نیز بخار شد نوبت آن رسیده است که قارچ ها را اضافه نمایید. زمانی که مشاهده نمودید آب قارچ خارج شده باید صبر کنید تا آب آن نیز به طور کامل بخار گردد.

دستور تهیه بیف استراگانف با طعمی بسیار لذیذ

در گام بعدی شیر را در یک ظرف بریزید و میزان آرد موجود و گفته شده در دستور را به آن اضافه نمایید. سپس فلفل و نمک را به آن ها اضافه نمایید و خوب با همدیگر ترکیب نمایید تا به طور کامل با هم مخلوط شوند.

در این مرحله تمامی این مواد را به گوشت و قارچ تان اضافه نمایید و آن ها را خوب هم بزنید. هنگامی که شیر به جوش آمد بلافاصله خامه را اضافه نمایید و خوب تفت دهید تا با همدیگر ترکیب شوند و در این لحظه زیر شعله گاز را خاموش نمایید.

طریقه پخت بیف استراگانف به روشی ساده

سپس در ظرفی جداگانه مقداری روغن بریزید و تا حد امکان زیر شعله گاز را کم نمایید تا روغن به آرامی داغ شود. پس از این که روغن کاملا داغ شد، سیب زمینی های خلال شده را که قبلا آماده نمودید داخل روغن بریزید و صبر کنید تا سرخ شوند.

بعد از آن بیف استراگانف آماده شده را درون یک ظرف مناسب بریزید و سیب زمینی های سرخ شده یا چیپس مانند را دور تا دور ظرف به زیبایی بچینید و سرو نمایید. به طور معمول این غذا در کنار سس هایی همانند سس سفید یا قرمز میل می شود چرا که طعم بی نظیر و فوق العاده ای به این غذای روسی می دهد. گاهی اوقات بعضی از افراد این غذای خوشمزه را در کنار پلوی سفید نیز میل می کنند.

دستور پخت بیف استراگانف عالی و خوشمزه

نکات مهم و کلیدی :

  • به منظور خوشمزه تر شدن طعم و مزه این غذا می توانید از کره ذوب شده استفاده نمایید.
  • برای این که غذای شما به بهترین شکل ممکن پخته شود بهترین کار این است که از گوشت راسته استفاده نمایید.
  • در صورت تمایل می توانید به سس سفیدتان خامه اضافه نمایید.
  • هنگامی که گوشت به خوبی پخته شد در صورت امکان سعی نمایید پیاز داغ را به شکل پوره در آورید و سپس آن را به گوشت اضافه نمایید.
  • اگر بخواهید می توانید پنیر پارمزان را جایگزین سس سفید نمایید. در صورت تمایل از عصاره نیز می توانید استفاده نمایید که در این صورت باید نمک را حذف نمایید.
  • دستور تهیه این غذا در مناطق مختلف ایران متفاوت بوده و از لحاظ ترکیب مواد اولیه بسیار متنوع می باشد، به گونه ای که بعضی اوقات در تهیه آن از شکر و آب لیمو برای خوشمزه تر شدن طعم استفاده می کنند.

طرز پخت بیف استراگانف عالی و خوشمزه

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه بیف استراگانف به طور کامل و به صورت مرحله به مرحله آشنا شده باشید و این بخش آموزشی مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و هم چنین بتوانید مطابق توضیحات گفته شده این غذای محبوب را که بسیار مورد علاقه کودکان نیز می باشد را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید