ساخت اوریگامی ساده با کاغذ با ایده های جالب برای کودکان

0

اوریگامی یکی از هنرهای بسیار جالب و جذاب می باشد که با بهره گیری از آن می توان اشکال مختلفی را با استفاده از کاغذ به وسیله تا زدن در جهت ها و زوایای مختلف ایجاد نمود. این هنر بسیار سرگرم کننده و پرطرفدار بوده و در بین کودکان نیز بسیار محبوب می باشد. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت اوریگامی ساده به شکل های مختلف آشنا کنیم.

آموزش ساخت اوریگامی ساده و زیبا با کاغذ رنگی

اوریگامی در واقع هنر کاغذ و تا می باشد که بدون ایجاد حتی یک برش بر روی کاغذ می توان اشکال مختلفی را به وجود آورد. این هنر زیبا با کمک یک سری تای هندسی انجام می پذیرد و افراد با توجه به خلاقیت و مهارتی که دارند طرح های جدید و جالبی را به وجود می آورند. شما می توانید به راحتی با ایجاد چند تای مختلف بر روی کاغذ به ساخت اوریگامی ساده بپردازید.

ایده ها و روش های زیادی در این زمینه وجود دارد که شما می توانید با ترکیب آن ها با یکدیگر آثاری جدید و زیبا خلق نمایید. این هنر در واقع باعث افزایش دقت و تمرکز در افراد می گردد و برای تمامی سنین مناسب می باشد. شما می توانید به همراه فرزتدتان در منزل یک طرح و شکل دلخواه را در نظر گرفته و با استفاده از یک تکه کاغذ مربعی شکل آن را تا زده و بسازید.

برای انجام این کار لازم است که از کاغذهایی استفاده نمایید که صاف، نازک و مقاوم باشند و حتما باید توجه داشته باشید که در حین تا زدن کاغذ دچار تغییر شکل نگردد. با توجه به نوع طرح و شکلی که می خواهید درست کنید می توانید از رنگ های مختلف کاغذ استفاده نمایید. ساخت موشک کاغذی، ساخت کاردستی حیوانات، ساخت تفنگ کاغذی، ساخت ماکت های کاغذی متنوع، ساخت فرفره کاغذی و هر گونه کاردستی کودکانه و همچنین ساخت استند اسم های مختلف و تزیین آنها و… از جمله مواردی می باشند که با کاغذ های رنگ و ساده تهیه می شوند.

آموزش ساخت اوریگامی حیوانات

اگر تمایل دارید با این هنر زیبا و هیجان انگیز آشنا شوید و شکل های جذاب و مختلفی را با استفاده از آن بسازید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و روش ساخت چند نوع اوریگامی در اشکال مختلف را به منظور یادگیری و الگوبرداری مشاهده نمایید.

ساخت کاردستی سگ

برای انجام این کار ابتدا یک کاغذ یا مقوای نازک را با رنگ دلخواهی انتخاب نموده و آن را به شکل مربع برش بزنید. سپس مربع را از قسمت قطر آن تا زده و پس از ایجاد خط تا آن را از هم باز نمایید. بعد از آن دوباره مربع را از قسمت قطر دیگرش تا بزنید تا بدین ترتیب یک مثلث ایجاد گردد. سپس گوشه های مثلث را به سمت پایین تا زده تا بدین گونه گوش های سگ تشکیل شوند. بعد از آن قسمت گوشه پایینی مثلث را به طرف بالا تا زده تا پوزه ی سگ ایجاد شود.

طریقه درست کردن اوریگامی زیبا و جالب اکنون با یک نقاشی ساده کاردستی سگ با مزه شما به پایان رسیده است.

نحوه ساخت اوریگامی ساده

ساخت کاردستی خرس

ابتدا یک کاغذ یا مقوای رنگی به دلخواه انتخاب نمایید و آن را به صورت مربع برش دهید. سپس مربع برش خورده را از محل قطر تا بزنید و پس از بوجود آمدن خط تا آن را باز نمایید. مربع را مجددا از قسمت قطر دیگرش تا بزنید تا بدین صورت یک مثلث ایجاد گردد. سپس گوشه های مثلث ایجاد شده را با یک زاویه کم به طرف داخل تا بزنید. مجددا گوشه ها را به شکل موازی با تای قبلی ولی این بار به طرف خارج تا بزنید. برای بار دیگر سر گوشه ها را به طرف داخل تا بزنید و کاردستی را برگردانید. سپس گوشه پایینی را دو مرتبه به طرف بالا تا زده تا پوزه ی خرس تشکیل شود.

طریقه ساختن اوریگامی زیبا و جالب بعد از آن با یک نقاشی ساده کاردستی خرس شما آماده شده است.

شیوه ساخت اوریگامی جالب حیوانات

ساخت کاردستی روباه

در ابتدا یک تکه مقوا یا کاغذ نازک را که در صورت اختیار می تواند رنگی باشد را به صورت مربع برش بزنید. سپس مربع را از محل قطر تا بزنید و پس از تشکیل خط تا آن را باز نمایید. سپس مجددا مربع را از قسمت قطر دیگری تا زده و یک مثلث ایجاد نمایید. بعد از آن دو گوشه ی مثلث را به طرف گوشه های پایینی تا زده تا یک مربع بوجود آید. مربع را از قسمت قطر و از خط موجود بر روی آن تا بزنید تا مثلثی تشکیل شود. اکنون گوشه مربع را به طرف داخل تا بزنید. قسمت نیمه زیرین را مجددا به طرف راست برگردانید. سپس لایه رویی را به طرف پایین تا بزنید تا پوزه روباه ایجاد گردد.

نحوه درست کردن اوریگامی ساده اکنون کاردستی روباه شما آماده شده است.

شیوه درست کردن اوریگامی حیوانات

نحوه درست کردن اوریگامی لیوان

آموزش ساخت اوریگامی ساده به شکل های مختلف

برای درست کردن این کاردستی به یک کاغذ مربع شکل نیاز دارید که در ابتدا باید کاغذ را از قسمت وسط تا کنید.

شیوه ساخت اوریگامی ساده لیوان سپس تا ایجاد شده به شکل مثلث را از روی خط چین تا بزنید.

نحوه درست کردن اوریگامی سادهبعد از آن از روی خط چین یک مثلث کوچک ساخته و تا بزنید.

نحوه ساختن اوریگامی جالب و راحتطرف دیگر قسمت مثلث مانند را تا بزنید.

شیوه درست کردن اوریگامی جالبمثلث ایجاد شده دو قسمتی می باشد که باید یک بخش آن را به سمت روی لیوان و بخش دیگر آن را به طرف پشت لیوان تا بزنید.

شیوه ساختن اوریگامی ساده و جالباکنون کاردستی لیوان شما آماده شده است.

نحوه ساختن اوریگامی زیبا لیوان

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت اوریگامی ساده به شکل های مختلف و زیبا به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و همچنین بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی هر کدام از مدل های موردنظر را که می خواهید مطابق توضیحات گفته شده ساخته و از هنر دست خود لذت ببرید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید