ساخت آویز نمدی برای اتاق کودک با آموزش ساده و راحت

0

آویز نمدی یکی از وسایل تزیینی بسیار زیبا می باشد که به نوعی برای زیبا سازی فضای اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع امروزه جزء اقلام جدید و غیر ضروری سیسمونی نوزاد در نظر گرفته می شود. آویز نمدی را می توان به شکل ها و مدل های مختلف با استفاده از پارچه های رنگی نمدی درست کرد و برای جلوه دادن به دیزاین اتاق کودک از ان استفاده نمود. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با نحوه ساخت آویز نمدی زیبا و جذاب به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

آموزش ساخت آویز نمدی ساده

آویز نمدی در واقع از جمله وسایل تزیینی محسوب می شود که در طرح ها و مدل های مختلف درست شده و امروزه برای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد و از آن می توان به عنوان آویز از دیوار و یا درکوب استفاده نمود. شما می توانید با استفاده از کمی خلاقیت و ذوق هنری به ساخت آویز نمدی به شکل های مختلف در منزل بپردازید و دیزاین اتاق کودک خود را جذاب و بانشاط نمایید و هم چنین می توانید با استفاده از آن کودک خود را در هنگام خواب در تخت خوابش سرگرم نمایید. تزیین دیوار با نمد از جمله موارد پرطرفدار است که در سالها اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این موارد می توانید اقدام به ساخت عروسک نمدی نیز نمایید و از ان برای آویز تزیینی خود استفاده نمایید.

نحوه درست کردن آویز نمدی فانتزی

با توجه به این که درست کردن این نوع آویزها به دلیل ارزان بودن پارچه نمدی هزینه زیادی ندارد به همین دلیل شما می توانید با اندک مهارتی که در هنر عروسک سازی و خیاطی دارید اقدام به دوختن انواع مختلف و زیبایی از آن نمایید. در ادامه این مطلب به منظور یادگیری نمونه زیبایی از دوخت یک نوع آویز نمدی با طرح عروسک و ماه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

وسایل لازم :

  • نمد
  • مروارید
  • ربان
  • چسب حرارتی
  • گیپور
  • چوب بستنی
  • مهره مشکی
  • نخ و سوزن
  • قیچی
  • تور
  • پشم شیشه

نحوه دوخت :

در مرحله اول ساخت آویز نمدی ابتدا الگوهای موردنظر و لازم را آماده کرده و بخش هایی که باید به همدیگر دوخته شود را از هر کدام دو مرتبه برش بزنید. هم چنین بخش هایی که احتیاج به دوخت ندارد و فقط برای چسباندن بر روی کار مورد استفاده قرار می گیرند را باید یک مرتبه برش بزنید.

روش دوخت آویز نمدی فانتزیالگوهای مربوط به حروف مختلف را نیز در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا هر اسم و کلمه ای را که مدنظر دارید به راحتی بتوانید آماده نمایید.

نحوه دوخت آویز نمدی فانتزی

برای قسمت ماه که عروسک و حروف بر روی آن قرار می گیرند باید ابعاد آن متناسب با سایز قد عروسک باشد. برای دوخت ماه دو لایه نمد برش دهید و آن ها را بر روی هم قرار دهید و با دوخت دندان موشی آن را بدوزید و سپس داخل آن را با استفاده از پشم شیشه پر کنید.

باید توجه داشته باشید که پشم شیشه را نباید در پایان کار با فشار درون ماه وارد کنید زیرا باعث باز شدن دوخت می شود و هم چنین موجب خراب شدن کار می شود. بنابراین پس از هر چند سانت دوخت پشم شیشه را درون ماه قرار دهید.

برای دوخت بخش دست و پای عروسک نیز باید دو لایه نمدی را بر روی یکدیگر قرار دهید و دور آن را به صورت دندان موشی بدوزید. در اینجا نیز باید توجه داشته باشید که پس از هر چند سانت دوخت پشم شیشه را داخل کار قرار دهید.

نحوه ساختن آویز نمدی عروسکی

در مرحله بعدی از ساخت آویز نمدی لباس عروسک نیز احتیاج به دو لایه نمدی دارد که باید دور تا دور آن را به صورن دندان موشی بدوزید. بخش پایین آن را باید باز نگه دارید و در این مرحله نیازی به پر کردن با استفاده از پشم شیشه نیست.

اکنون نوبت دوخت صورت عروسک است. در ابتدا با استفاده از یک نخ قرمز یک خط لبخند بر روی صورت عروسک ایجاد نمایید. برای ایجاد لبخند باید کوک ها به صورت پیوسته باشند و البته می توانید هر دوخت را دو مرتبه بدوزید تا نمای کار بیشتر دیده شود.

سپس دو لایه نمدی را بر روی همدیگر قرار داده و دور آن را به صورت دندان موشی بدوزید و بعد درون آن را با استفاده از پشم شیشه پر کنید. پس از این که دوخت صورت عروسک به پایان رسید برای قسمت چشم های عروسک از مهره های مشکی استفاده نمایید و مهره را بر روی صورت آن بدوزید. در زمان دوخت مهره ها نخ را محکم بکشید تا چشم ها بر روی صورت عروسک شکلی فرورفته به خود بگیرد.

نحوه ساخت آویز نمدی زیبا و شیک

در گام بعدی با استفاده از رژ گونه یا رژ مدادی برای صورت عروسک گونه بگذارید و با کمک دست آن را پخش کنید تا عروسک شکل زیبایی به خود بگیرد. برای دوختن قسمت کلاه نیز الگو را قرار دادیم که برای این کار باید دو تکه نمد با الگوی کلاه برش بزنید و دور آن را به جزء بخش پایینی به صورت دندان موشی بدوزید. در این مرحله نیز احتیاج به پشم شیشه ندارید. پس از دوخت با استفاده از دست به کلاه حالت دهید تا شکلی پف دار به خود بگیرد و روی آن را با یک گل نمدی و دایره نمدی تزیین نمایید. برای این کار می توانید گل را به کلاه بچسبانید و نیازی به دوختن ندارید.

نحوه درست کردن آویز نمدی زیبا

دوخت حروف نمدی :

در این مرحله از ساخت آویز نمدی حروفی را که نیاز دارید برش دهید که برای این کار از هر حرف دو مرتبه لازم دارید چرا که باید بر روی هم قرار داده و دور آن را به صورت دندان موشی بدوزید و درون آن را نیز با استفاده از پشم شیشه پر کنید.

به منظور این که حروف جلوه زیبایی داشته باشند می توانید روی آن ها را تزیین نمایید که برای این کار می توانید تعدای برگ ریز، یک مربع کوچک و یا مروارید بر روی آن ها بچسبانید. تمامی این کارها کاملا اختیاری و بصورت سلیقه ای می باشد.

دوخت پروانه نمدی :

برای قسمت پایانی کار به یک پروانه در دو سایز مختلف نیاز دارید که آن ها را بر روی یکدیگر بچسبانید و بر روی بال های پروانه از نمدهایی که به صورت طرح یک اشک برش زدید استفاده نموده و بچسبانید.

آموزش درست کردن آویز نمدی

برای بخش وسط بال پروانه دو تکه نمد برش بزنید و بر روی نمد بالایی با استفاده از کوک های بهم پیوسته چشم و دهان آن را بدوزید و سپس دو لایه نمد را بر روی همدیگر قرار دهید و روی آن را بدوزید که برای این کار از کوک بخیه استفاده نمایید و بعد آن را بر روی بال های پروانه بچسبانید.

اکنون نوبت کنار هم قرار دادن قسمت های مختلف آویز است. قسمت پاهای عروسک را به لایه زیرین لباس عروسک بچسبانید. برای درست کردن موهای عروسک قسمت جلوی موهایش را به سر عروسک چسبانده و برای بخش های خرگوشی موها ۴ تکه نمد برش بزنید و آن ها را دو به دو بر روی هم قرار دهید و دور آن را به صورت دندان موشی بدوزید و به قسمت کنار صورت عروسک بچسبانید و روی آن ها را با استفاده از مروارید تزیین نمایید.

طرز ساخت آویز نمدی فانتزی زیبا

پس از این که موهای عروسک را چسباندید کلاهی را که از قبل آماده کرده بودید قسمت لبه های آن را چسب زده و بر روی سر عروسک بچسبانید. سپس سر عروسک را به تنش چسبانده و بعد دست های عروسک را بچسبانید، یک عدد چوب در دستانش قرار داده و برای قسمت بالایی چوب از چند تکه نمد که در شکل های مختلفی هستند استفاده نموده و بچسبانید.

بعد از آن به قسمت پایین لباس عروسک یک گیپور بچسبانید. برای انجام این کار به یک تکه تور نیاز دارید که ابتدا تور را به شکل مستطیل برش زده و به منظور این که نمای تور بیشتر باشد چند لایه تور استفاده نمایید. سپس قسمت وسط آن را پیدا نموده و با استفاده از یک مستطیل باریک قسمت میانی آن را گره بزنید و دنباله تور را به صورت آویزان نگه دارید. پاپیون را پس از درست نمودن به قسمت نوک ماه بچسبانید و ادامه تور را پشت ماه قرار دهید.

نحوه دوخت آویز نمدی شیک و جالب

سپس حروف را به هر شکلی که می خواهید بر روی ماه قرار داده و بچسبانید. اکنون نوبت چسباندن عروسک بر روی ماه است. برای این کار بخش هایی از عروسک را که لازم است بر روی ماه قرار بگیرد چسب بزنید. سپس پروانه ای را که از قبل آماده کرده بودید را با استفاده از یک ربان به قسمت انتهای ماه بچسبانید.

سپس به منظور این که بتوانید آویز آماده شده را بر روی دیوار و یا هر مکانی که می خواهید آویزان نمایید به یک نخ ضخیم برای قسمت پشت کار نیاز دارید. در اینجا از یک نخ کنفی استفاده شده که ابتدا دو سر نخ را به هم چسبانده و سپس به قسمت پشت ربان بچسبانید. اکنون آویز عروسکی شما آماده شده است.
نحوه ساختن آویز نمدی در خانه
امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت آویز نمدی به طور کامل آشنا شده باشید و از این بخش آموزشی نهایت لذت را برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید