آموزش ساخت کیسه غذا (دوخت کیسه برای نگهداری غذا)

0

یکی از انواع وسایل لازم و پرکاربرد که در محیط آشپزخانه استفاده فراوانی از آن می شود کیسه غذا می باشد که برای نگه داری و حمل مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و تهیه و استفاده از آن به نوعی باعث حذف کیسه های پلاستیکی از محیط زیست می گردد. بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت کیسه غذا به روشی بسیار ساده و راحت آشنا کنیم.

ساخت کیسه غذا با پارچه های رنگی

با کمک هنر خیاطی می توان نظم بهتری به فضای آشپزخانه بخشید و وسایل مورد نیاز را با کمی پارچه تهیه کرد، از جمله وسایل پارچه ایی کاربردی آشپزخانه می توان به نظم دهنده کشو، دمکنی، نمگیر آشپزخانه، انواع مختلف دستگیره، کیسه غذا و در کل سرویس آشپزخانه فانتزی پارچه ای اشاره نمود که قبلا شما عزیزان را با نحوه دوخت هر یک از آنها آشنا نموده ایم که آموزش های مرتبط با آنها را می توانید در مطالب قبلی مشاهده نمایید، حال قصد داریم نحوه دوخت کیسه غذا را معرفی کنیم که آموزشی متفاوت و جذاب می باشد.

از انواع کارهای مفیدی که برای حفظ پاکیزگی محیط زیست می توان انجام داد استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف است چرا که این کیسه ها سازگار با محیط زیست بوده و قابلیت استفاده مجدد دارد و به راحتی می توان آن ها را بارها شستشو داد و مورد استفاده قرار داد. از اقلام ضروری سرویس آشپزخانه می توان به انواع کیسه های پارچه ای اشاره کرد که برای مصارف مختلفی دوخته می شوند که از جمله آن ها می توان به کیسه سبزی، کیسه نان، کیسه غذا و … اشاره کرد. ساخت کیسه غذا همانند دیگر کیسه های پارچه ای بسیار ساده و راحت بوده به طوری که می توانید با در دسترس داشتن اضافات پارچه های قدیمی که بدون استفاده مانده اند این کیسه را به روشی ساده با کمی دقت و حوصله و با اندک مهارتی که در خیاطی دارید به راحتی در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

طریقه ساختن کیسه غذا

استفاده از این نوع کیسه ها باعث حذف خطرات و مضرات کیسه های پلاستیکی که همه روزه با آن سروکار داریم و هم چنین حفظ محیط زیست شده است. امروزه استفاده از این نوع کیسه ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در مطلب ارائه شده این نوع کیسه را می توانید با استفاده از اضافات مشمعی موجود در منزل بدوزید و آن را به راحتی با یک اسفنج مرطوب شستشو نمایید.

نحوه درست کردن کیسه غذا

طرح و رنگ پارچه را می توانید به دلخواه و مطابق با سلیقه خود انتخاب نمایید. هم چنین می توانید با گذاشتن یک نوار چسب کوچک کیسه را به صورت بسته درست کنید و یا این که قسمت بالای آن را با استفاده از گیره های لباس رنگی و چوبی ببندید و یا در صورت تمایل می توانید در دو سمت آن سوراخ هایی ایجاد نموده و سپس روبانی از آن عبور دهید و در قسمت بالای آن یک گره بزنید.

روش درست کردن کیسه غذا

بنابراین اگر تمایل دارید با نحوه دوخت این کیسه پرکاربرد که قابلیت حمل و سالم نگه داشتن بسیاری از مواد غذایی را دارد آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

وسایل لازم :

  • پارچه مشمعی
  • چرخ خیاطی
  • قیچی

نحوه دوخت :

در مرحله اول ابتدا برای قسمت اصلی به اندازه ۲۰ در ۷۲ سانتی متر از پارچه را با قیچی برش دهید و برای دو بخش کناری آن برای هر کدام به اندازه ۱۲٫۵ در ۳۰ سانتی متر مناسب می باشد.

سپس بخش طولی را از قسمت وسط تا بزنید به صورتی که از بیرون شبیه حرف U باشد و ۱۲٫۵ سانتی متر برای قسمت پایین آن که به نوعی کف کیسه را تشکیل می دهد قرار بدهید.

روش درست کردن کیسه غذا ساده و زیبا

پس از آن به ابعاد ۳٫۵ سانتی متر در بخش پایینی قسمت گوشه ها و وسط آن یک برش ایجاد نموده تا کیسه مورد نظر به شکلی صاف و راحت تا زده شود. سپس در همان شکاف ها بخش های کناری را نیز قرار داده و دوخت بزنید و حدود ۳٫۵ سانتی متر به عنوان جای دوخت در نظر داشته باشید.

بعد از آن کیسه را به طرف پشت برگردانده و تمامی درزهای آن را با فاصله ۴٫۵ سانتی متر از لبه ها کوک زده و با استفاده از چرخ خیاطی دوخت بزنید. این کیسه زیبا و پرکاربرد را می توانید با استفاده از پارچه های مختلف بسازید ولی بخاطر ضد آب بودن و قابلیت شستشوی آسان پارچه های مشمعی این نوع پارچه ها بهترین گزینه می باشند.

نحوه ساخت کیسه غذا

در این مطلب با نحوه ساخت کیسه غذا با استفاده از روشی ساده به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و همچنین بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی این کیسه پرکاربرد را در منزل ساخته و مورد استفاده قرار دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید