طرز تهیه کیک بدون فر با پف زیاد و طعم عالی و بی نظیر

0

از جمله انواع کیک می توان به کیک های خانگی اشاره کرد که با استفاده از فر یا بدون فر تهیه می شوند. این نوع کیک ها علاوه بر طعم و مزه دلپذیری که دارند از لحاظ سالم و بهداشتی بودن نیز مورد اطمینان هستند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه کیک بدون فر به شیوه ای بسیار راحت و آسان آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک بدون فر با طعمی خوشمزه

کیک ها به طور معمول در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند و هر کدام طعم و مزه مخصوص به خود را دارند مثلا کیک موزی با میوه موز تهیه می شود و عطر و طعم موز را دارد، اما برخی کیک ها با اینکه با اینکه با میوه یا سبزی خاصی تهیه می شوند طعم متفاوتی دارند و به سختی می توان نوع کیک را تشخیص داد از جمله این کیک ها می توان به کیک اسفناج، کیک لبو و…. اشاره نمود . کیک ها اغلب به روش های مختلفی تهیه می شوند به طور مثال می توان آن ها را در فر و یا بدون فر با استفاده از قابلمه و کیک پز درست کرد. طرز تهیه کیک بدون فر بسیار ساده و راحت می باشد و تنها کافی است اصول و نکات پخت آن را رعایت نمایید تا از نتیجه کار رضایت داشته باشید.

طرز پخت کیک بدون فر با طعمی عالی

بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند تمایل دارند با توجه به نوع ذائقه خود کیک های مختلفی با طعم و مزه گوناگونی در منزل درست کنند و به عنوان یک میان وعده لذیذ در کنار خانواده نوش جان نمایند. در همین زمینه سعی داریم در ادامه این مطلب شما عزیزان را با نحوه درست کردن کیک خانگی خوشمزه و خوش طعمی  آشنا کنیم که برای پخت آن نیاز به فر ندارید.

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۶ عدد
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • کره ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم

مراحل پخت :

در مرحله اول ابتدا درون قابلمه ای بزرگ و عمیق مقداری سنگ نمک بریزید تا کل کف قابلمه را بپوشاند و بعد آن را بر روی شعله گاز قرار دهید. سپس درب قابلمه را قرار داده تا نمک های داخل قابلمه به طور کامل گرم شوند.

نحوه پخت کیک بدون فر

در مرحله بعدی ۶ عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن ها را از یکدیگر جدا نمایید و داخل دو ظرف جداگانه بریزید. سپس به سفیده تخم مرغ ها ۲ قاشق چای خوری شکر اضافه نموده و آن ها را با استفاده از همزن برقی هم بزنید تا حجم آن افزایش یابد و کمی سفت گردد و حالت خامه ای به خود بگیرد، به طوری که با برگرداندن ظرف بیرون نریزد.

بعد از آن به ۶ عدد زرده تخم مرغ باقی مانده شکر را به همراه ۱ قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم پیمانه شیر اضافه نمایید و آن ها را با کمک همزن ترکیب نمایید تا کاملا حل گردند و یکدست شوند.

نحوه پخت کیک بدون فر خوشمزه

در مرحله بعدی ۱ پیمانه آرد را با ۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر مخلوط نموده و سپس آرد را ۲ مرتبه الک نمایید تا کیک حالت نرم و تردی به خود بگیرد. بعد از آن آرد و بکینگ پودر را با یک دوم قاشق چای خوری نمک و ۱ قاشق غذا خوری کره ذوب شده به زرده تخم مرغ و شیر ترکیب شده در مرحله قبلی اضافه نموده و آن ها را خوب هم بزنید تا به طور کامل مخلوط و یکدست گردند.

در این مرحله به سراغ سفیده تخم مرغ هم زده که در مراحل قبلی آماده نمودید بروید و سفیده تخم مرغ را درون ظرف حاوی مواد مرحله قبلی بریزید و به آهستگی با استفاده از لیسک سفیده تخم مرغ را با دیگر مواد ترکیب نمایید و آن را خوب هم بزنید.

نخوه تهیه کیک بدون فر با پف زیاد

بعد از آن باقی مانده شیر را درون ظرف بریزید و به مواد کیک بیفزایید و آن را ترکیب نموده تا مایه کاملا یکدست و تقریبا روان و غلیظی حاصل شود. حالا مایه کیک شما آماده شده است.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک بدون فر باید یک قالب را انتخاب نمایید و کف آن را با روغن مایع چرب نموده و یا یک کاغذ روغنی قرار دهید. بعد از آن مایه کیک را داخل قالب بریزید و کمی تکان دهید تا به خوبی در کف قابلمه پخش گردد و سطح آن کاملا صاف شود. بعد از آن قالب کیک را داخل قابلمه موردنظر بر روی نمک ها بگذارید و بعد سطح قالب کیک را با استفاده از فویل بپوشانید و در قابلمه را بگذارید.

دستور پخت کیک بدون فر

بعد از آن کیک را بر روی حرارت ملایم به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید و با استفاده از یک چنگال و  فرو بردن آن درون کیک از پخته شدن کیک اطمینان حاصل کنید. در صورتی که کیک به چنگال نچسبد کیک شما آماده شده است.

زمانی که کیک به طور کامل پخت، آن را از درون قابلمه بیرون آورده و کاغذ روغنی را از آن جدا نمایید. سپس هنگامی که کیک کاملا سرد شد می توانید سطح رویی آن را به دلخواه با شکلات، ژله یا خامه رنگی تزیین نمایید و آن را به عنوان یک عصرانه خوشمزه به همراه چای، قهوه و … و یا به عنوان صبحانه و میان وعده ایی دوست داشتنی برای کودکان تهیه و میل نمایید.

دستور پخت کیک بدون فر

نکات مهم و طلایی :

  • برای پختن این نوع کیک باید از یک قابلمه استفاده کنید که درب مناسبی دارد و به خوبی کیپ می گردد. توجه داشته باشید که درب قابلمه را در زمان پخت برندارید، چرا که باعث خوابیدن پف کیک می شود.
  • برای برشته نمودن روی کیک آن را به شکل وارونه در قابلمه برگردانید و حدود ۳ دقیقه با شعله زیاد حرارت بدهید.
  • برای تهیه کردن کیک های ساده بدون فر استفاده از کیک پز و تابه های دو طرفه بهترین گزینه است.

طرز تهیه کیک بدون فر

  • به جای استفاده از شیر می توانید هر نوع آبمیوه دیگری را نیز به دلخواه جایگزین نمایید.
  • برای این که کیک خوش طعمی داشته باشید می توانید کمی کشمش و یا گردوی خرد شده به مواد کیک اضافه نمایید.
  • باید حتما درب قابلمه را با یک دمکنی بپوشانید تا کیک حالت خمیری نشود.
  • در تهیه این نوع کیک می توانید از پودر کاکائو نیز استفاده نمایید که در این صورت باید ۲ قاشق غذا خوری از آرد را کم کنید و ۲ قاشق پودر کاکائو به مواد کیک بیفزایید.

طرز تهیه کیک بدون فر خوشمزه و خوش طعم

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کیک بدون فر به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید طبق مراحل گفته شده این کیک خوشمزه را در منزل تهیه نموده و به عنوان یک عصرانه دلپذیر در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید