طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی و رستورانی در منزل

0

یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ که طرفداران زیادی دارد مرغ سوخاری می باشد. این نوع غذا به سبک ها و طعم های مختلف تهیه و مصرف می شود و شما می توانید آن را به راحتی طبق یک دستور پخت خانگی در منزل بپزید و میل نمایید. بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه مرغ سوخاری لذیذ و خوش طعم به روشی بسیار راحت آشنا کنیم.

همه ما در برنامه روزانه خود از مرغ به عنوان یک ماده غذایی در دسترس و عالی استفاده می نماییم و تجربه پخت غذاهای مختلف را با آن داریم. از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار با مرغ می توان به طرز تهیه خورش های مختلف، مرغ سوخاری، گراتن مرغ، کوکو مرغ، زرشک پلو با مرغ، مرغ و بادمجان، مرغ شکم پر و… اشاره کرد که هر یک طرفداران خاص خود را دارند.ما سعی کردیم در مطالب قبلی شما عزیزان را با نحوه پخت اغلب این غذاها آشنا کنیم، حال می خواهیم دستور ویژه ایی برای پختن مرغ سوخاری با روش رستوران و فست فود را معرفی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه

مرغ سوخاری در واقع نوعی غذای فست فودی محسوب می شود که به سبک رستورانی نیز تهیه و سرو می شود. این غذای خوشمزه و پرطرفدار از طعم و مزه ای لذیذ و عالی برخوردار بوده که به همین منظور بسیاری از افراد تمایل دارند در وعده های غذایی مختلف آن را تهیه نموده و مصرف نمایند. طرز تهیه مرغ سوخاری بسیار راحت می باشد و شما می توانید به سادگی آن را در منزل تهیه نموده و در کنار سبزیجات تنوری یا آب پز سرو نمایید.

برای پختن این نوع غذا شما می توانید با توجه به ذائقه خود از هر کدام از قسمت های مرغ که تمایل دارید استفاده نموده و بعد از این که آن را آماده کردید همراه با سس قرمز نوش جان نمایید.

نحوه تهیه مرغ سوخاری با طعمی بی نظیر

اگر که تمایل دارید این غذای لذیذ و خوش طعم را با یک روش خانگی بپزید و امتحان نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و با نحوه پخت سریع و راحت آن آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • ران یا سینه مرغ  ۸ تکه
  • آرد سفید ۱ لیوان
  • آرد سوخاری ۱ لیوان
  • ماست چکیده ۱ لیوان
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری
  • سبزیجات معطر ۱/۴ لیوان
  • پودر پیاز ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر سیر ۱/۲ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

طرز پخت مرغ سوخاری رستورانی خوشمزه

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا پیاز را پوست گرفته و شستشو دهید. سپس آن را بر روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. بعد از آن سبزیجات معطر تازه یا خشک را که می تواند شامل شوید، ریحان، جعفری، نعنا، آویشن، ترخون و … باشد را درون کاسه بریزید.

شیوه پخت مرغ سوخاری لذیذ و عالی

در مرحله بعدی ماست، زعفران دم کرده، فلفل سیاه و کمی نمک را نیز به دیگر مواد بیفزایید و مواد را به خوبی با همدیگر ترکیب کنید. سپس تکه های ران یا سینه مرغ را در ابتدا به این مواد آماده شده آغشته کنید و بعد درون کاسه قرار دهید و روی آن را با استفاده از سلفون بپوشانید.

بعد آن ها را درون یخچال قرار دهید تا حدود ۸ ساعت در آن حالت بماند و مزه مواد به طور کامل به خورد تکه های مرغ برود. بعد در یک کاسه مقداری آرد بریزید و پودر پیاز، پودر سیر، فلفل سیاه و مقداری نمک را به آن ها بیفزایید و تمامی مواد را با استفاده از یک قاشق خوب با هم مخلوط کنید و بعد کاسه را کنار بگذارید.

نحوه پخت مرغ سوخاری خوشمزه و عالی

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید و آن ها را خوب هم بزنید و در کنار کاسه آرد قرار دهید. سپس در یک قابلمه کوچک کمی روغن بریزید و بر روی حرارت کم بگذارید تا به آرامی داغ گردد. بعد از آن کاسه حاوی قطعه های مرغ را از داخل یخچال بیرون آورید.

در ابتدا قطعه های مرغ را داخل آرد سفید بزنید، سپس آن ها را درون تخم مرغ بغلتانید و در مرحله آخر داخل آرد سوخاری بغلتانید و بعد آن ها را درون روغن بگذارید تا کاملا سرخ شوند. اگر تمایل دارید که مرغ سوخاری شما همانند فست فودها حالت ترک دار داشته باشد باید تکه های مرغ را قبل از سرخ نمودن چند دفعه درون آب یخ فرو کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری لذیذ

 به این شکل که کاسه ای از آب یخ کنار دست خود قرار دهید و پس از این که مرغ را درون آرد سفید غلتاندید، درون آب یخ فرو برید و بعد دوباره داخل آرد سفید بغلتانید. توجه داشته باشید که به هر اندازه این عمل را انجام دهید مرغ سوخاری شما شکل حجیم تری به خود خواهد گرفت.

سعی کنید که با حرارت کم به سرخ کردن تکه های مرغ ادامه دهید تا بدین صورت مرغ به طور کامل مغز پخت گردد. هم چنین باید توجه داشته باشید که حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی باید استفاده کنید تا روغن نسوزد و تکه های مرغ را سیاه نکند. سپس مرغ های سرخ شده را درون توری قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

نحوه پخت مرغ سوخاری پفکی

تمامی تکه های مزغ را به همین صورت آماده نمایید. در کنار مرغ سوخاری شما می توانید سیب زمینی را نیز به شکل خلالی خرد نمایید و سپس در روغن سرخ نموده و بعد مرغ های سوخاری را به همراه سیب زمینی های سرخ شده درون یک ظرف بچینید و بعد نوش جان نمایید.

نحوه پخت مرغ سوخاری بسیار لذیذ و عالی

نکته :

برای این که مرغ سوخاری شما حالت پولکی به خود بگیرد می توانید از مواد گوناگونی استفاده نمایید. هم چنین می توانید از پودر سوخاری نارنجی که از بافتی درشت و پولکی برخوردار است استفاده کنید و یا این که کمی پفک را خرد نموده و با آرد سوخاری معمولی ترکیب نمایید.

طرز تهیه مرغ سوخاری به روشی ساده

امیدواریم که  در مطلب ارائه شده با طرز تهیه مرغ سوخاری به طور کامل و به صورت مرحله به مرحله آشنا شده باشید و بتوانید مطابق آن چه که یاد گرفتید این غذای خوشمزه و خوش طعم را در منزل بپزید و در کنار خانواده به عنوان یک وعده غذایی سالم و دلچسب نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید