ساخت تیر کمان با چوب و وسایل ساده برای کودکان

0

تیر کمان یک نوع وسیله بازی و سرگرمی است که بسیار مورد علاقه پسر بچه ها می باشد و می توان آن را به راحتی با استفاده از ساده ترین ابزار به همراه کودکان در منزل درست کرد و به نوعی اوقات فراغت آن ها را پر کرد. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت تیر کمان با چوب به شیوه ای بسیار راحت آشنا کنیم.

ساخت انواع کاردستی کودکانه با چوب برای همه ما خصوصا بچه ها جذاب است، قبلا نحوه ساخت کاردستی قایق با چوب، کاردستی ماشین، کاردستی خانه و… را با چوب آموزش دادیم حال می خواهیم نحوه ساخت تیر کمان را ارائه دهیم که برای همه کودکان خصوصا پسر بچه ها جذاب می باشد. در ادامه می توانید چگونگی ساختن تیر و کمان چوبی را ببینید.

آموزش ساخت تیر کمان با چوب

تیر کمان در واقع یک ابزار بازی بسیار جالب محسوب می شود که بسیاری از کودکان علاقه و اشتیاق زیادی برای درست کردن آن دارند و بیشتر اوقات تمایل دارند به همراه بزرگترها با استفاده از وسایل ساده و آن چه در دسترس دارند به ساختن آن بپردازند. ساخت تیر کمان با چوب یک ایده جالب است که شما می توانید با بهره گیری از روشی راحت یک کاردستی زیبا و جذاب بسازید و با مشارکت فرزندتان در مراحل ساختن آن به نوعی باعث افزایش مهارت های کاربردی در آن شوید.

ساخت کاردستی در واقع باعث افزایش قوه تخیل و رشد ذهنی کودکان و در نتیجه به نحوی موجب شکوفایی استعدادهای آن ها می شود، چرا که کودکان با بهره گیری از آن چه یاد گرفته اند از این طریق اقدام به فراگیری انواع مهارت های لازم می کنند و می توانند با استفاده از خلاقیت و ابتکار کارهای دست ساز جدیدی را خلق کنند.

نحوه ساخت تیر کمان با چوب

اگر که تمایل دارید با طریقه درست کردن این کاردستی جالب و جذاب آشنا شوید و به همراه فرزندتان اقدام به ساختن آن نمایید پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با شیوه ساخت آن به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

وسایل لازم :

  • چوب بستنی
  • کش پلاستیکی
  • خلال دندان
  • مقوای رنگی
  • رنگ گواش
  • قلمو
  • چسب

شیوه ساختن تیر کمان با وسایل ساده

مراحل انجام کار :

در مرحله اول ابتدا قابلمه ای را انتخاب کرده و داخل آن کمی آب بریزید. سپس آن را بر روی حرارت قرار دهید و چوب بستنی ها را درون آن بیندازید و اجازه دهید تا حدود نیم ساعت به طور کامل بجوشد و چوب بستنی ها به خوبی نرم گردند.

طریقه درست کردن تیر کمان ساده

در مرحله بعدی چوب بستنی ها را از درون آب بیرون آوردید.

شیوه درست کردن تیر کمان چوبیسپس آن ها را درون یک لیوان قرار دهید به شکلی که حالت بدنه لیوان را به خود بگیرند و فرم منحنی مانندی پیدا کنند. سپس صبر کنید تا به مدت یک شبانه روز در این حالت باقی بمانند.

آموزش درست کردن تیر کمان چوبیشیوه درست کردن تیر کمان چوبی

بعد از آن چوب بستنی را که حالت منحنی به خود گرفته از درون لیوان بیرون آورید.

طریقه ساخت تیر کمان با وسایل ساده برای کودکان سپس با کمک قلمو و گواش آن را به صورت کاملا اختیاری رنگ بزنید.

طریقه ساخت تیر کمان با چوب

اکنون نوبت آماده کردن تیرهای چوبی کمان است. به منظور این کار ابتدا از مقوای رنگی ای که دارید دو مثلث با رنگ های دلخواه برش بزنید و سپس آن ها را به قسمت پشت و روی خلال دندان بچسبانید.

آموزش درست کردن تیر کمان با چوب

برای قسمت انتهایی تیر نیز دو مثلث دیگر برش بزنید و بعد هم برشی در قسمت وسط آن ایجاد نمایید و مجددا مراحل گفته شده را تکرار کنید.

طریقه ساختن تیر کمان ساده و زیبا

اکنون نوبت ساختن زه کمان است که برای این کار باید سوراخ هایی در قسمت های ابتدایی و انتهایی چوب بستنی ایجاد نمایید و کش پلاستیکی را به شکل زیر از آن عبور دهید.

طریقه درست کردن تیر کمان با چوبدر این مرحله تیر کمان زیبای شما آماده شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

نحوه درست کردن تیر کمان با وسایل ساده

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت تیر کمان با چوب بستنی به طور کامل آشنا شده باشید و این بخش آموزشی مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و هم چنین بتوانید مطابق با مراحل گفته شده این کاردستی زیبا را به همراه کودکتان در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید. همچنین می توانید در بخش کاردستی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش ها و ایده ها برای ساختن کاردستی های متنوع و جذاب دیدن کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید