طرز تهیه کیک خانگی با سه روش متفاوت و نتیجه عالی

0

کیک خانگی از جمله انواع شیرینی های خانگی محسوب می شود که دارای عطر و طعمی خوشمزه و دلپذیر می باشد. این نوع کیک با توجه به این که طبق یک دستور پخت خانگی تهیه می شود کاملا سالم بوده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند در مهمانی ها و دورهمی های خود جهت پذیرایی از این نوع کیک استفاده کنند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک خانگی با سه روش مختلف آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک خانگی با سه طعم عالی و خوشمزه

از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطری که دارای طعمی لذیذ و دوست داشتنی می باشد می توان به مدل های مختلف کیک خانگی اشاره کرد که دستورات پخت بسیار متنوعی دارد و هر کدام طعم مخصوص به خود را دارد. طرز تهیه کیک خانگی بسیار راحت و ساده بوده و تنها کافی است مطابق با اصول و نکات پخت آن را تهیه نمایید. این کیک ها را می توان به صورت کیک بدون فر، داخل فر و یا حتی داخل توستر بپزید و نوش جان نمایید.

نحوه پخت کیک خانگی خوش طعم

با توجه به علاقه ای که بسیاری از افراد به خوردن کیک های خانگی دارند، بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند تمایل دارند با دستور پخت  و همچنین تزیین کیک خانگی آشنایی پیدا کنند و در این زمینه مهارت و آموزش های لازم را کسب کنند تا بتوانند انواع کیک خانگی مورد علاقه خود را بپزند و در کنار خانواده میل کنند. توجه داشته باشید که برای تزیین هر یک از این کیک ها می توانید، اقدام به تهیه خامه رنگی نمایید و زیباترین دیزاین را نیز داشته باشید. در ادامه این مطلب به منظور یادگیری دستور پخت سه نوع کیک خوشمزه و پرطرفدار خانگی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

دستور پخت کیک ساده

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۲ لیوان
  • وانیل نصف قاشق چای خوری
  • شیر یک لیوان
  • بکینگ پودر دو قاشق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر یک لیوان
  • روغن مایع نصف لیوان

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول برای تهیه کیک ابتدا درون یک کاسه تخم مرغ ها را بشکنید. بعد از آن روغن و شکر را به آن ها اضافه نمایید. سپس با استفاده از همزن برقی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه این نوع کیک خانگی بکینگ پودر و آرد را ترکیب کرده و بعد آن ها را الک کنید و به دیگر مواد اضافه نمایید. به منظور این که مواد به طور کامل با همدیگر ترکیب گردند از یک قاشق چوبی استفاده کرده و مواد را با همدیگر ترکیب نمایید.

طرز تهیه کیک خانگی خوشمزه و خوش طعم

این کار را باید به شکلی انجام دهید که مواد به طور کامل با یکدیگر ترکیب گردند و حالت گلوله مانند به خود نگیرند. اکنون مایه کیک آماده است.

در این مرحله مایه را درون یک قالب کیک کلاسیک که حالت مستطیل شکل دارد و ارتفاع آن حدود ۳۲ سانتی متر است به آرامی بریزید و به منظور این که مایه به دیواره قالب نچسبد از مقداری آرد یا یک کاغذ الگو استفاده نمایید. سپس دمای فر را بر روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

باید حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با این درجه حرارت موردنظر درون فر باقی بماند تا به طور کامل بپزد. پس از این که کیک پخته شد قالب را برای چند دقیقه بیرون از فر قرار دهید تا کاملا خنک گردد. بعد از آن کیک را از درون قالب بیرون آورید و برش بزنید. اکنون کیک خوشمزه شما حاضر است و آماده میل شدن است.

نحوه پخت کیک خانگی با طعمی بسیار خوشمزه

کیک صبحانه دو رنگ

مواد مورد نیاز :

  • آرد سفید ۲ لیوان
  • شکر یک لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد سفید ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن نصف لیوان
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
  • ماست یا شیر یک لیوان
  • بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

نحوه پخت :

در مرحله اول طرز تهیه این نوع کیک خانگی ابتدا تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه نمایید و با استفاده از همزن برقی با یکدیگر ترکیب نمایید تا به طور کامل کرم رنگ گردد. پس از آن ماست یا شیر را اضافه نموده و مجددا همزن را روشن کرده تا ماست یا شیر با دیگر موادی که قبلا ترکیب شده اند مجددا مخلوط گردد.

طرز پخت کیک خانگی به سه روش مختلف

در مرحله بعدی آرد را چندین بار الک کرده تا کمی سبک شود، سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه نمایید و آن ها را با همدیگر ترکیب کنید و کم کم به مواد درون کاسه بیفزایید تا گلوله نگردد. بعد از آن با استفاده از یک قاشق مواد را خوب هم زده تا خمیر یکدستی تشکیل گردد.

در گام بعدی مایه آماده شده را به دو نیم کرده و هر قسمت را درون دو کاسه ای که از نظر اندازه شبیه به هم می باشند به آرامی بریزید.

سپس پودر کاکائو را به یک کاسه افزوده و خوب هم بزنید. به کاسه دیگری نیز حدود ۳ قاشق غذا خوری آرد سفید بیفزایید. بعد از آن مواد را هم زده تا درون هر کاسه مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند. توجه داشته باشید که ۳ قاشق آرد گفته شده در لیست مواد اولیه را در حین کار نباید فراموش کنید چرا که در این صورت تناسب آرد رعایت نشده و اندازه ها به هم می ریزد.

طرز پخت کیک خانگی عالی و خوشمزه

برای این کار از یک قالب گرد استفاده نمایید تا طرح موردنظر شما به طور کامل مشخص گردد. سپس کف آن را یک کاغذ روغنی قرار دهید. بعد از آن حدود سه قاشق غذا خوری از مایه بدون کاکائو را در وسط قالب بریزید و بعد حدود سه قاشق غذا خوری از مایه کاکائو را وسط مایه معمولی بریزید.

این کار را به همین صورت تکرار کرده تا مایه به طور کامل تمام شود. احتیاجی به حرکت دادن قالب به منظور پخش شدن مایه ندارید. پس از این که مایه به طور کامل تمام شد به وسیله یک خلال دندان از قسمت مرکز کیک به طرف بیرون خط کشیده تا از چند نقطه طرحی بر روی کیک تشکیل شود.

سپس فر را بر روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نموده تا گرم شود. بعد از آن قالب را حدود ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید. توجه داشته باشید که در ۲۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکرده تا پف کیک نخوابد و از بین نرود ولی حدود ۳۰ دقیقه پس از پخت کیک می توانید وضعیت آن را بررسی نمایید. به این صورت که اگر خلال دندانی را وارد قسمت مرکز کیک کردید و تمیز خارج شد، به این معنی است که کیک به طور کامل پخته شده است ولی در غیر این صورت آن را حدود ۱۰ دقیقه دیگر درون فر قرار دهید. پس از آن کیک را از درون فر بیرون آورده و اجازه دهید تا خنک گردد سپس آن را برش بزنید و میل نمایید.

نحوه تهیه کیک خانگی با طعمی بی نظیر

کیک کشمش و گردو

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۲ لیوان
  • کره ۱۵۰ گرم
  • مغز گردو نصف لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • کشمش یک لیوان
  • پودر هل یک قلشق چای خوری
  • شکر یک لیوان
  • بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
  • شیر نصف لیوان
  • پوست پرتقال رنده شده  به میزان لازم

طریقه پخت :

در مرحله اول ابتدا فر را بر روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس تخم مرغ ها و کره را در محیط آزاد قرار دهید تا دمای آن ها تا حدودی متعادل گردد.

طرز پخت کیک خانگی لذیذ و عالی

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را درون یک ظرف بشکنید و آن ها را هم بزنید تا کمی کف کنند. بعد از آن وانیل را اضافه نموده و خوب هم بزنید تا وانیل با تخم مرغ ها ترکیب گردد. درون یک ظرف دیگر کره را با شکر ترکیب نمایید و آن را خوب هم بزنید تا کره با شکر به طور کامل مخلوط گردد. پس از آن ترکیب تخم مرغ و وانیل را به آرامی به آن ها اضافه نمایید و سپس به خوبی هم بزنید.

در گام بعدی طرز تهیه این نوع کیک خانگی یک عدد پرتقال را شسته و پوست آن را درون مایه آماده شده رنده کنید و سپس خوب هم بزنید تا پوست پرتقال رنده شده با مایه موردنظر ترکیب گردد. بعد از آن کشمش و گردوها را شسته و اجازه دهید تا آب آن ها به طور کامل گرفته شود. سپس گردو و کشمش را به مواد افزوده و خوب هم بزنید.

طرز تهیه کیک خانگی خوشمزه

در مرحله بعدی در یک ظرف آرد را بریزید و بعد بکینگ پودر را به آن اضافه نمایید و پس از مخلوط کردن آن را بر روی مایه الک نمایید. سپس آن ها را به خوبی هم بزنید تا آرد با دیگر مواد ترکیب شود. درون یک قالب یک کاغذ الگو قرار دهید و سپس مایه را درون آن بریزید. بعد از آن قالب را حدود یک ساعت درون فر قرار دهید تا به طور کامل بپزد.

پس از گذشت مدت زمان لازم کیک را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کمی سرد شود. بعد از آن کیک را از درون قالب خارج کنید و آن را برش بزنید و میل نمایید.

دستور پخت کیک خانگی با طعمی بسیار خوشمزه

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کیک خانگی به سه روش متفاوت کاملا آشنا شده باشید و بتوانید هر کدام از آن ها را که تمایل دارید در منزل بپزید و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید