از بین بردن ترک های پوستی با ۱۰ روش خانگی موثر و امتحان شده

0

یکی از معظلات و مشکلاتی که بعضی از افراد با آن درگیر هستند وجود ترک های پوستی در قسمت های مختلف بدنشان است که دلایل مختلفی باعث ایجاد و ظاهر شدن آن ها بر روی پوست می شود. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به ارائه روش های موثر و مختلفی به منظور رفع این ترک خوردگی ها بر روی پوست بپردازیم.

درمان ترک های پوستی به روش های مختلف

ترک پوستی در واقع یک نوع جای زخم است که در اثر تنگ شدن یا کشیدگی سریع و بیش از حد پوست ایجاد می شود. عوامل و دلایل مختلفی باعث به وجود آمدن ترک های پوستی می شوند که از جمله آن ها می توان به دوره بارداری، رشد سریع در دوران بلوغ، کاهش یا افزایش سریع وزن، رشد سریع ماهیچه ها و عضلات ورزشکاران در هنگام بدنسازی اشاره کرد.

انواع روش های طبیعی از بین بردن استریا

این تغییرات ناگهانی در قسمت های مختلفی از بدن هم چون شکم، ران، سینه ها، بازوها، لگن و پایین کمر ایجاد می شوند و این خطوط و ترک ها بیشتر در بین بانوان رایج می باشد. بروز این علائم و ظهور آن بر روی پوست برای بسیاری از افراد ناخوشایند و آزار دهنده بوده و رفع آن با استفاده از روش های پزشکی شاید به گونه ای باعث هزینه های زیادی گردد. به همین منظور قصد داریم در ادامه این مطلب شما عزیزان را با روش های طبیعی و بسیار موثری در جهت از بین بردن ترک پوست و پاکسازی پوست از این ترک های مزاحم آشنا کنیم.

انواع شیوه های موثر رفع استریا

آب لیمو ترش

آب لیمو ترش دارای خواص فراوانی بوده و غنی از ویتامین c و اسید سیتریک می باشد. این ماده در واقع باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می گردد و هم چنین باعث ترمیم جای زخم و به طور چشمگیری موجب کاهش علائم ترک خوردگی پوست می شود، به همین دلیل شاهد استفاده از لیمو در انواع مختلف ماسک صورت نیز هستیم.

مواد مورد نیاز :

  • لیمو ترش ۱ عدد

شیوه انجام کار :

در ابتدا لیمو ترش را از وسط به دو نیم کنید. سپس نیمی از آن را به آرامی بر روی ترک خوردگی ها به شکل دایره مانند مالش دهید. این حرکت را تقریبا به مدت ۱۵ دقیقه تکرار نمایید تا مدت زمان لازم برای جذب کافی و موثر خواص لیمو سپری شود.

سپس بدن را با استفاده از آب ولرم آبکشی نموده تا کار به پایان برسد. این عمل را می توانید در طول روز یکبار انجام دهید تا اثرات آن به تدریج بر روی پوست ایجاد گردد.

رفع ترک پوستی با کمک روش های طبیعی

روغن زیتون

روغن زیتون در درمان بسیاری از بیماری های پوستی کاملا موثر و مفید واقع بوده است که از جمله آن می توان به درمان ترک پوستی و جای آکنه اشاره کرد. این ماده غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان بوده و همین ویژگی باعث اثرات جدی آن در جهت از بین بردن و درمان ترک پوستی شده است. همچنین روغن زیتون به عنوان ماسک دور چشم و همچنین ماسک برای پوست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد مورد نیاز :

  • روغن زیتون ۲ الی ۳ قاشق

نحوه انجام کار :

در ابتدا حدود یک قاشق از روغن زیتون را بر روی دست خود بریزید و به آرامی بر روی قسمت هایی که دچار ترک شده اند بمالید. این کار باعث بهبود یافتن گردش خون و کاهش چشمگیر ترک ها می شود.

تقریبا به مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا روغن زیتون بر روی پوست شما بماند و مواد مغذی آن به طور کامل جذب پوست شود. در واقع در طول این مدت زمان همه ویتامین های E، B و C به طور کامل جذب خواهند شد. این عمل را می توانید در طول روز یکبار انجام دهید.

از بین بردن استرچ مارک با روش های طبیعی

آب سیب زمینی

سیب زمینی در واقع حاوی ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین C و B و هم چنین مواد معدنی گوناگونی از جمله کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم، فسفر و … می باشد که در رشد و ترمیم سلول ها و هم چنین تولید کلاژن و الاستین بسیار موثر و کمک کننده می باشد.

مواد مورد نیاز :

  • سیب زمینی ۱ عدد
  • چاقو ۱ عدد

طریقه انجام کار :

در ابتدا با کمک چاقو سیب زمینی ها را به شکل برش های نازکی در آورید. سپس یک برش از آن ها را برداشته و به صورت حرکات دایره ای مانند بر روی تمامی ترک ها بمالید. باید اطمینان حاصل کنید که آب سیب زمینی بر روی تمام سطوح دارای ترک به طور کامل مالیده شده است.

صبر کنید تا آب سیب زمینی به منظور جذب بهتر و بیشتر حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان بماند و در طول این مدت قسمت های موردنظر را به طور کامل بمالید. پس از پایان کار بدن خود را با آب ولرم بشویید. این عمل را در طول روز به منظور تاثیر کافی تقریبا یکبار انجام دهید.

انواع روش های خانگی درمان ترک های پوستی

سفیده تخم مرغ

این ماده غذایی غنی از پروتئین و آمینو اسیدها است که در بازسازی و ترمیم پوست موثر می باشد. هم چنین سفیده تخم مرغ سرشاز از ویتامین E و کلاژن می باشد که به دلیل دارا بودن آن از تمامی این ترکیبات در درمان ترک پوستی بسیار تاثیرگذار می باشد.

مواد مورد نیاز :

  • سفیده تخم مرغ ۲ عدد
  • کاسه ۱ عدد
  • چنگال ۱ عدد

روش انجام کار :

در ابتدا داخل یک کاسه سفیده های تخم مرغ را خوب هم بزنید. سپس سفیده های زده شده را بر روی تمامی سطوح پوست که دچار ترک شده اند به آرامی به شکل دایره مانند بمالید. بعد از آن منتظر بمانید که سفیده تخم مرغ بر روی پوستتان به طور کامل خشک گردد و سپس با استفاده از آب ولرم شستشو دهید.

 درمان استریا با استفاده از روش های طبیعی موثر

آلوئه ورا

آلوئه ورا در واقع در رفع بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی موثر و مفید بوده و به یک روش درمان طبیعی معروف می باشد. با توجه به این که آلوئه ورا سرشار از ترکیبات فعال و مغذی می باشد در نتیجه تاثیرات فراوانی در جهت رفع مشکلات پوستی از قبیل انواع سوختگی پوستی، سوزش، خارج و ترک پوستی دارد.

دو شیوه برای استفاده از آلوئه ورا در جهت رفع ترک پوستی وجود دارد:

در روش اول ابتدا مقداری از ژل آلوئه ورا را بردارید و با ملایمت بر روی سطح ترک ها بمالید. حدود ۱۵ دقیقه این کار را تکرار نمایید و بعد با استفاده از آب ولرم شستشو دهید.

در روش دوم برگ آلوئه ورا را از وسط به دو نیم کنید و لایه بیرونی آن را در آورید. سپس ژل آلوئه ورا را به آرامی بر روی سطوحی از پوست که دچار ترک شده اند بمالید. این عمل را در طول روز برای ایجاد تاثیر کافی و لازم انجام دهید.

روش های درمان ترک های پوستی

روغن کرچک

این روغن در درمان بسیاری از مشکلات پوستی هم چون انواع خال سیاه و گوشتی، چین و چروک، کک و مک و خطوط اخم موثر می باشد. هم چنین این ماده برای رفع ترک های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

طریقه انجام کار :

ابتدا کمی از روغن کرچک را بر روی علائم ترک پوست بمالید و با ملایمت آن را به شکل حرکات دایره مانند حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید. سپس روی محلی که روغن مالیده اید را با یک پارچه کتان نازک پوشش دهید تا گرم بماند. سپس صبر کنید و حدود نیم ساعت در آن حالت نگه دارید. این فرایند را می توانید روزانه یکبار در طول ماه انجام دهید تا تاثیرات آن را ببینید.

شیوه های مختلف درمان استریا

روغن بادام و شکر :

شکر در واقع یکی از بهترین لایه بردارهای پوست محسوب می شود و برای از بین بردن علائم ترک پوستی بسیار موثر می باشد.

برای استفاده از این ماده ابتدا حدود یک قاشق غذا خوری شکر را با کمی روغن بادام و چند قطره آب لیمو مخلوط نمایید و سپس مخلوط آماده شده را بر روی سطوحی که دچار ترک شده اند به آرامی بمالید. این عمل را در طول روز یکبار انجام دهید و اجازه دهید حدود چند دقیقه بماند.

نحوه درمان استرچ مارک به روش های طبیعی

کره کاکائو

این ماده در رفع و از بین بردن ترک های پوستی دارای تاثیر بسیار زیادی می باشد. کره کاکائو در واقع یک مرطوب کننده طبیعی قوی و موثر می باشد که به نوعی موجب تغذیه پوست و محو شدن ترک ها می گردد. این ماده را در طول روز دو مرتبه به مدت چندین ماه بر روی ترک ها بمالید.

برای این کار می توانید حدود نصف فنجان کره کاکائو را به همراه یک قاشق غذا خوری عصاره جوانه گندم، دو قاشق چای خوری موم رنده شده، یک قاشق چای خوری روغن هسته زردآلو و روغن ویتامین E مخلوط کنید و سپس آن را گرم نمایید تا موم به طور کامل ذوب گردد. ترکیب موردنظر را می توانید درون ظرفی که هوا به آن نفوذ نمی کند بگذارید و داخل یخچال نگه داری نمایید و در طول روز آن را دو الی سه مرتبه بر روی ترک ها بمالید.

انواع روش های خانگی درمان ترک پوستی

روغن نارگیل و قهوه

قهوه در واقع به دلیل بافت خشنی که دارد موجب افزایش گردش خون می گردد و در صورتی که با روغن نارگیل ترکیب شود باعث تحریک هیدراتاسیون شده و در طولانی مدت تاثیر قابل توجهی بر روی زخم و کشش های پوستی دارد.

مواد مورد نیاز :

  • قهوه ۱/۲ فنجان
  • روغن نارگیل ۳ قاشق غذا خوری
  • آب ۳ قاشق غذا خوری
  • آلوئه ورا ۱/۴ فنجان

نحوه انجام کار :

ابتدا در کاسه ای تمامی مواد را با همدیگر ترکیب نمایید و با استفاده از یک قاشق چوبی خوب هم بزنید تا خمیری صاف و ضخیم تشکیل شود. این ترکیب برای چند بار استفاده کافی می باشد، به همین منظور شما می توانید آن را به طور کامل بپوشانید و در یک محل تاریک نگه داری نمایید.

بعد از این که دوش گرفتید میزان مورد نیاز از ترکیب را حدود ۵ دقیقه به صورت دایره مانند بر روی پوست بمالید. اجازه دهید تا حدود ۳۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب فراوان شستشو دهید. این عمل را می توانید هر روز انجام دهید.

نحوه درمان ترک های پوستی

روغن نارگیل طبیعی

این روش درمانی به طور کامل شبیه روش قبلی می باشد. برای انجام این کار لازم نیست روغن نارگیل را داغ کنید و میزان دمای بدن برای انجام این عمل کافی است.

مواد موردنیاز :

  • روغن نارگیل ۲ قاشق غذا خوری

پیشنهاد می شود که بعد از حمام پوست خود را کمی مرطوب نمایید تا روغن نارگیل به خوبی جذب گردد. سپس یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را بر روی دستان خود بریزید و آن را بر روی ترک های پوستی بمالید. این عمل را به صورت دورانی بر روی علائم کششی انجام دهید.

انواع روش های طبیعی درمان استرچ مارک

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با انواع روش های طبیعی و خانگی درمان و رفع ترک های پوستی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با بکارگیری روش های گفته شده مشکلات و بیماری های پوستی خود را رفع کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید