طرز تهیه پیراشکی خورجینی مجلسی و خوشمزه با گوشت چرخ کرده

0

پیراشکی خورجینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که دارای ظاهری زیبا و طعمی دلچسب است و در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب طرز تهیه پیراشکی خورجینی را به روشی ساده و راحت به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه پیراشکی خورجینی با طعمی لذیذ و عالی

پیراشکی در واقع یک نوع غذای ملی روسی محسوب می شود که همانند غذاهایی چون کوفته، ساندویچ، پیتزا، انواع سالاد و… در انواع طعم و مزه های مختلف وجود دارد. این غذا در واقع به گونه ای تهیه می شود که داخل آن را با مواد غذایی متنوع و گوناگونی بسته به نوع پیراشکی پر می کنند. از انواع پیراشکی که طعم و مزه لذیذی دارد می توان به پیراشکی خورجینی اشاره کرد که طرز تهیه سریع و آسانی دارد.

دستور تهیه پیراشکی خورجینی

شما می توانید این پیراشکی را با اندک مهارتی که در آشپزی دارید در منزل طبق یک دستور پخت خانگی تهیه نمایید و به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه و خوش طعم از آن استفاده کنید. در ادامه به منظور آشنایی شما عزیزان نحوه پخت این پیراشکی خوشمزه را به روشی ساده آموزش داده ایم.

مواد مورد نیاز :

  • گوشت چرخ کرده شتر مرغ ۳۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • پنیر گودا رنده شده ۸۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق سوپ خوری
  • جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۲ قاشق سوپ خوری
  • فلفل دلمه ای متوسط ۱ عدد
  • آب ۱ پیمانه
  • روغن مایع به میزان مورد نیاز
  • پودر آویشن یا کاری به میزان لازم
  • فلفل و نمک به میزان لازم
  • ادویه به میزان لازم

مواد کرپ :

  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • شیر ۲٫۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ قاشق سوپ خوری
  • نمک ۱/۳ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۲ قاشق سوپ خوری

روش پخت :

در مرحله اول ابتدا پیاز را به شکل خلال های نازک خرد کرده و همراه با مقداری روغن تفت دهید تا رنگ طلایی به خود بگیرد. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه نموده و خوب سرخ کنید. پس از آن رب گوجه فرنگی، ادویه، فلفل و نمک را به گوشت اضافه کرده و صبر کنید تا گوشت به همراه کمی آب کاملا پخته شود.

نحوه تهیه پیراشکی خورجینی با طعمی خوشمزه

در مرحله بعدی فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد نموده و به همراه جعفری خرد شده به دیگر مواد اضافه نمایید. بهترین کار این است که آب مایه گوشت را به مقدار کمی بریزید تا در این صورت مواد درون پیراشکی حالت آبدار نداشته باشند.

هنگامی که آب مایه به طور کامل خشک شد، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا گوشت کاملا خنک شود. اکنون نوبت آماده کردن کرپ است که در ادامه روش آماده سازی آن را شرح داده ایم.

برای تهیه کردن کرپ در ابتدا مواد خشک یعنی آرد، شکر و نمک را در یک ظرف با همدیگر مخلوط کنید و سپس الک نمایید. بعد از آن تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و به خوبی هم بزنید. هم چنین شیر و روغن مایع را به آن افزوده و مجددا آن را هم بزنید.

نحوه پخت پیراشکی خورجینی

سپس به مخلوط تخم مرغ، مواد خشک را به آرامی اضافه نموده و هم بزنید. در این مرحله باید به این نکته توجه نمایید که خمیر موردنظر باید کاملا یکدست و بدون گلوله باشد و از لحاظ غلظت شبیه ماست باشد.

برای این که از یکدست بودن خمیر کرپ کاملا مطمئن شوید بعد از هم زدن آن را از یک صافی عبور داده تا کاملا یکنواخت و بدون گلوله گردد. سپس یک ماهیتابه کوچک را بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود و آن را کمی چرب نمایید.

در صورتی که تابه موردنظر کاملا نو و بدون خش باشد برای انجام این کار نیاز به روغن کمتری دارید. زمانی که اطمینان حاصل کردید تابه به خوبی داغ شده است حدود یک پیمانه از مایه کرپ را درون آن ریخته و تابه را خیلی آرام بچرخانید تا مایه به طور کامل کف تابه را بپوشاند.

طرز تهیه پیراشکی خورجینی

پس از گذشت ۷ الی ۱۰ ثانیه زمانی که دیدید خمیر خودش را گرفته و در بافت آن حباب هایی ظاهر شده است زمان برگرداندن کرپ است. سمت دیگر کرپ را نیز حدود ۳ الی ۴ ثانیه حرارت دهید و آن را از تابه جدا نموده و کنار بگذارید. اکنون نوبت آماده کردن کرپ دیگر است.

زمانی که کرپ ها آماده و کاملا خنک شدند، باید پیراشکی ها را آماده نمایید. برای این کار ابتدا یک نان کرپ را برداشته و کمی از مایه گوشت در قسمت وسط کرپ بریزید. سپس مقداری پنیر گودا بر روی گوشت بریزید و نان پیراشکی را شبیه خورجین جمع کنید.

برای چسبیدن لایه های نان می توانید از خمیر آرد و آب استفاده نمایید. به این شکل که مقداری آرد را با آب ترکیب کنید و به صورت خمیر در آورید و سپس به کناره های کرپ بمالید تا به خوبی به یکدیگر بچسبند.

زمانی که تمامی پیراشکی ها را به همین شکل آماده نمودید. زمان سرخ کردن آن ها است. برای این کار در یک قابلمه کوچک مقداری روغن بریزید، به صورتی که پیراشکی ها درون آن کاملا غوطه ور باشند. روغن را به خوبی داغ کنید و پیراشکی ها را به نوبت یا حداکثر سه عدد از آن ها را با همدیگر سرخ نمایید. بعد از این که رنگ آن ها طلایی شد از درون تابه خارج نموده و بر روی یک حوله کاغذی یا یک صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها به طور کامل گرفته شود.

نحوه تهیه پیراشکی خورجینی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه پیراشکی خورجینی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق این بخش آموزشی این پیراشکی خوشمزه را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید