آموزش تزیین حلوا با قیف و ماسوره برای افراد مبتدی

0

حلوا یکی از انواع دسرهای خوشمزه ایرانی است که در طعم و مزه های مختلف وجود دارد و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. این دسر در مراسم مختلف تهیه می شود و با استفاده از روش ها و ایده های گوناگونی تزیین می گردد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب به آموزش تزیین حلوا با روش های متنوع و جدید به منظور یادگیری شما عزیزان بپردازیم.

آموزش تزیین حلوا به شکل های مختلف

حلوا از جمله دسرهای خوشمزه و خوش طعم است که در مراسم مذهبی و همچنین در ماه مبارک رمضان پخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند تمایل دارند پس از پخت حلوا آن را به زیباترین شکل ممکن تزیین نمایند. به همین دلیل آشنایی با آموزش تزیین حلوا می تواند در این زمینه کمک کننده باشد و مهارت شما را برای تزیین حلوا و خرما برای مراسم مختلف بالا ببرد.

حلوا در طعم ها و رنگ های مختلف وجود دارد که همین موضوع باعث تنوع و فراوانی مدل های تزیین و دیزاین آن شده است. ایده ها و ابزار های مختلفی برای دیزاین حلوا ساده و زیبا وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها بهترین و زیباترین سبک تزیینات را ارائه داد.

آموزش دیزاین حلوا به سبک های جالب

از انواع وسایل رایجی که برای تزیین حلوا مورد استفاده قرار می گیرد می توان به قیف، ماسوره، سیخ یا چاقو، تزیین حلوا با قاشق یا چنگال و … اشاره کرد که اجرای تزیین با استفاده از هر کدام از آن ها زیبایی و جذابیت مخصوص به خود را دارد و مهارت خاص خود را می طلبد. در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه تزیین انواع حلوا با استفاده از این ابزارها را به منظور یادگیری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در آموزش تزیین حلوا از جمله ابزار ساده ای که به راحتی می توان با  استفاده از آن تزیینات حلوا جالب و شیکی را ارائه داد قاشق و چنگال می باشد و در مواقعی که وقت زیادی ندارید می توانید خیلی سریع با اجرای چند تکنیک بهترین نوع تزیین را داشته باشید که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

یادگیری دیزاین حلوا با ابزارهای مختلف

نحوه تزیین حلوا با قاشق و چنگال :

به منظور انجام این کار ابتدا باید نوع حلوای موردنظر خود را انتخاب نمایید. چرا که انتخاب یک حلوای مناسب که از رنگ و بافت بسیار خوبی برخوردار است باعث می شود که نتیجه کار ایده آل و منحصر به فرد شود. آماده کردن و استفاده از چند نوع حلوا با رنگ های مختلف و متضاد قطعا جذابیت و زیبایی کار شما را دو چندان خواهد کرد.

بعد از این که حلوا را آماده نمودید صبر کنید تا حلوا کمی خنک گردد چرا که استفاده از حلوایی که میزان گرمای نسبتا مناسبی دارد، شکل پذیری بهتری دارد و اجرای تزیین را برای شما راحت تر خواهد کرد.

یادگیری تزیین حلوا به روش های جالب

در مرحله بعدی ظرفی که برای انجام این کار در نظر گرفته اید را برداشته و حلوا را درون آن قرار دهید و سپس تزیین را شروع کنید. برای این که تزیینی متناسب با طرح موردنظرتان انجام دهید، نیاز است که از قاشق در سایزها و اندازه های مختلف استفاده نمایید.

بنابراین قاشق های مختلف برای انجام کار را آماده کنید و در دسترس قرار دهید. در حین تزیین لازم است که چند باری قاشق یا چنگال را چرب کنید تا به حلوا نچسبد. در واقع این کار باعث می شود که کار تزیین شما کاملا حرفه ای و ماهرانه انجام گیرد.

در بعضی از مراحل انجام کار تزیین با قسمت انتهای قاشق یا چنگال صورت می گیرد که به همین دلیل انتخاب ابزار مناسب مهم می باشد. در صورت تمایل می توانید از قاشق و چنگال پلاستیکی استفاده نمایید و انتهای آن را برش بزنید که با انجام این کار می توانید طرح های جذاب و مختلفی ایجاد نمایید.

فراگیری تزیین حلوا به سبک های جذاب و شیک

نحوه تزیین حلوا با قیف و ماسوره :

در آموزش تزیین حلوا از انواع ابزار دیگری که برای اجرای تزیین می توان از آن استفاده نمود قیف و ماسوره می باشد که روشی بسیار محبوب و پرطرفدار است تنها کافی است در این زمینه کمی مهارت کسب کنید و تا حدودی تمرین کنید.

در هنگام تزیین حلوا با استفاده از ماسوره باید دقت نمایید که حلوا به میزان کافی غلظت داشته باشد. بنابراین بافت حلوا باید کاملا مناسب باشد یعنی خیلی شل یا خیلی سفت نباشد، همچنین دمای حلوا نیز باید در نظر گرفته شود، به طوری که خیلی داغ یا خیلی سرد نباشد.

برای انجام این کار ابتدا حلوای خود را آماده نمایید و رنگ موردنظر آن را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید چند نوع حلوا داشته باشید می توانید آرد را به میزان بیشتری تفت دهید تا حلوا رنگ تیره تری به خود بگیرد.

آموزش دیزاین خلاقانه حلوا به روش های مختلف

پس از این که حلوا را آماده نمودید باید اجازه دهید تا به دمای مناسب برسد. سپس ماسوره دلخواه را درون قیف قرار داده و با پیچاندن قسمت رابط قیف و ماسوره را به همدیگر متصل کنید. بعد از آن قیف را در یک لیوان تمیز بگذارید به شکلی که ماسوره در قسمت کف لیوان قرار گیرد. سپس قیف را باز کرده تا از لبه لیوان به طور کامل آویزان گردد.

هر زمان حلوا به دمای مناسب و مورد نیاز رسید کمی از آن را با یک قاشق برداشته و درون قیف بریزید. سپس قسمت انتهای قیف را پیچانده و کمی فشار دهید تا هوای موجود در آن کاملا خارج گردد. زمانی که حلوا به لبه ماسوره رسید می تواند کار تزیین را شروع کنید.

فراگیری تزیین حلوا به سبک های مختلف

بهترین کار این است که در ابتدا بر روی یک نعلبکی به شکل آزمایشی هر طرحی که مدنظر دارید را بزنید و امتحان کنید. چرا که غلظت حلواهای مختلف با یکدیگر فرق دارد و امکان دارد که برای انجام این کار نیاز به تمرین داشته باشید تا بتوانید مهارت لازم را برای انجام میزان فشاری که باید وارد نمایید بدست آورید.

پس از انجام این مراحل ظرفی که برای این کار در نظر گرفته اید را آماده نمایید و شروع به تزیین حلوا کنید. برای تزیین با این ابزار می توانید از طرح های مختلفی استفاده کنید، به طور مثال می توانید از طرح حصیری استفاده کنید. برای ایجاد این طرح از یک ماسوره حصیری کمک بگیرید. این طرح به اندکی زمان نیاز دارد ولی از زیبایی خاصی برخوردار است. به منظور این کار ابتدا به شکل خطوط موازی حلوا را درون سینی قرار دهید، سپس به صورت یک در میان ماسوره را بر روی خطوط بکشید و حالت حصیر مانندی ایجاد نمایید.

آموزش تزیین حلوا با سبک های جدید و خلاقانه

طرح دیگری که می توانید با استفاده از ماسوره ایجاد نمایید طرح گل رز است که برای این کار نیاز به ماسوره گلبرگ دارید. برای انجام این طرح بر روی یک پایه مخصوص گل رز مقداری حلوا بگذارید تا به عنوان قسمت مرکزی گل عمل کند.

پس از آن گلبرگ ها را دور تا دور این نقطه شکل دهید. حلوایی که برای این کار گزینه مناسب و خوبی می باشد حلوای زعفرانی است چرا که رنگ طلایی این نوع حلوا بر روی حلواهای تیره جلوه بسیار زیبا و جذابی به دیزاین حلوا خواهد داد.

آموزش دیزاین حلوا با ایده های جدید

ایده دیگری که برای تزیین حلوا می توانید از آن بهره بگیرید شکل دادن به حلوا با طرح شکوفه و قرار دادن آن در داخل نان تارت است. همچنین می توانید با چرخاندن ماسوره ستاره ای بزرگ طرح پیچ را ایجاد نمایید. این نوع تزیین با حلوای لبو بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهد بود.

آموزش دیزاین حلوا با ابزار مختلف

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با آموزش تزیین حلوا با ابزار و شکل های مختلف به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی تزیینات حلوا جالب و بی نظیری را در مراسم و مهمانی های خود داشته باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید