ساخت کلاه تولد با مقوا، کاغذ، نمد و وسایل ساده و در دسترس

0

یکی از انواع کاردستی های زیبایی که به راحتی می توان با استفاده از وسایل ساده و در دسترس به روشی آسان درست کرد کلاه تولد می باشد که می توان به شکل ها و رنگ های مختلف و مورد علاقه اقدام به ساختن آن نمود و یا کلاه های تولد را متناسب با تم مورد نظر بسازید و مورد استفاده قرار دهید. بر این اساس آموزش ساخت کلاه تولد فانتزی و زیبا را در این مطلب ارائه می دهیم که امیدواریم

آموزش ساخت کلاه تولد برای تم های مختلف

ساخت کلاه تولد از جمله کارهای تزیینی جالب و نوعی کاردستی کودکانه با کاغذ و مقوا می باشد که به سادگی می توانید آن را به هر شکل و رنگی که فرزندتان علاقه دارد و یا متناسب با تم تولد در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید. کلاه تولد یکی از وسایل تزیینی مهم جشن تولد می باشد که با کمی خلاقیت و مهارت و با صرف کمترین هزینه می توانید آن را متناسب با تم تولد کودکتان در منزل بسازید و جشن تولد زیبا و هیجان انگیزی را برای او رقم بزنید. همچنین می توانید اقدام به ساخت فرفره کاغذی، وسایل تزیینی متناسب با طرح تم، جای پفیلا و شکلات و… نمایید و یا با آنچه که ساختید اقدام به تزیین خانه برای تولد نمایید که در هر صورت هنر و خلاقیت شما به نمایش گذاشته می شود.

نحوه درست کردن کلاه تولد با کاغذ و مقوا

اگر از جمله افرادی هستید که به ساختن کاردستی های کاغذی و خلاقانه علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید و با آموزش درست کردن کلاه تولد به روشی بسیار راحت آشنا شوید.

طرز درست کردن کلاه تولد با کاغذ

وسایل لازم :

  • مقوای رنگی
  • روبان
  • مداد
  • کاغذ کرپ
  • رشته یا سیم
  • منگنه
  • قیچی
  • چاقو نوک تیز

نحوه درست کردن کلاه تولد :

در مرحله اول ابتدا الگوی مورد نظر را دانلود کرده و از آن پرینت بگیرید.

نحوه درست کرن کلاه تولد به روشی بسیار راحت سپس الگوی آماده شده را بر روی مقواهای رنگی قرار دهید و اطراف آن را با یک مداد خط بکشید و طرح رسم شده را با استفاده از قیچی برش بزنید.

سپس با استفاده از یک چاقو بر روی لبه کناری طرح کلاه یک شکاف ایجاد نمایید. پس از آن زبانه طرح موردنظر را درون شکاف برش خورده وارد نمایید.

روش ساخت کلاه تولد کودکانه

در مرحله بعدی در دو سمت کلاه با کمک چاقو برشی شبیه به یک ضربدر ایجاد نمایید. سپس روبان را از شکاف های ایجاد شده عبور دهید و گره بزنید. اکنون کلاه تولد شما آماده شده است و باید آن را تزیین نمایید.

آموزش ساختن کلاه تولد با وسایل در دسترس

برای تزیین کلاه ابتدا یک نوار مستطیلی شکل از کاغذ کرپ برش بزنید. سپس در دو سمت نوار با فاصله یکسان و هم اندازه برش هایی کوچک و موازی مانند ایجاد نمایید.

نوار موردنظر را در دست خود مچاله نمایید و بعد آن را باز کنید.

روش درست کردن کلاه تولد با کاغذ و مقواسپس دو الی سه نوار را بر روی هم بگذارید و روی لبه کلاه با استفاده از منگنه بچسبانید. برای این کار می توانید نوار اصلی را به منظور پوشش دادن تا بزنید.

آموزش درست کردن کلاه تولد کاغذی

برای ساختن منگوله کلاه مقداری از نوار را به شکل لوله در آورید و قسمت وسط آن را با یک رشته نخ گره بزنید. کمی از رشته نخ را به منظور دنباله کار باقی بگذارید.

نحوه ساخت کلاه تولد زیبا

سپس از هر سمت حاشیه کار را از همدیگر باز کنید تا شبیه به یک توپ شود. بعد از آن رشته را از طریق سوراخی که در بالای کلاه قرار دارد عبور دهید و با استفاده از یک تکه نوار درون کلاه بچسبانید. اکنون کلاه تولد زیبای شما آماده شده است.

روش درست کردن کلاه تولد زیبا کاغذی

روش دوم ساختن کلاه تولد

در ادامه نحوه درست کردن یک کلاه تولد منگوله دار زیبا را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ساختن کلاه تولد به روشی ساده در منزل

وسایل مورد نیاز :

  • الگوی کلاه تولد
  • چسب تفنگی
  • منگوله
  • کش نازک
  • قیچی
  • روبان
  • پانچ
  • چاقو

روش درست کردن کلاه تولد کاغذی و مقوایی

نحوه درست کردن کلاه :

در مرحله اول ابتدا قالب کلاه تولد را بر روی یک کاغذ پرینت بگیرید و بعد از آن اطراف طرح موردنظر را برش بزنید. سپس کلاه تولد را از بخش اضافه حاشیه کار تا بزنید. در قسمت خط خاکستری طرف راست کلاه تولد با کمک چاقو یک شکاف ایجاد نمایید.

روش درست کردن کلاه تولد با وسایل ساده

سپس بخش تا خورده را از شکاف ایجاد شده عبور دهید و بعد از آن درز کلاه تولد را با استفاده از چسب به طور کامل بچسبانید.

آموزش ساختن کلاه تولد به روشی ساده

در گام بعدی شروع به تزیین لبه کلاه تولد با استفاده از نوار کنید.

نحوه ساختن کلاه تولد به روشی بسیار آسان

سپس منگوله موردنظر را به قسمت سر کلاه چسب بزنید.

نحوه ساخت کلاه تولد با نمد

بعد از آن دو سمت کلاه را سوراخ نمایید.

طریقه درست کردن کلاه تولد با کاغذ یک قطعه کش ۱۸ سانتی متری را از سوراخ موردنظر رد کنید و از سمت داخل کلاه تولد یک گره بزنید.

آموزش درست کردن کلاه تولد به روشی راحت

اکنون مراحل ساختن کلاه تولد به اتمام رسیده است و به این سادگی می توانید یک کلاه تولد بسیار زیبا و شیک در منزل بسازید. در صورت تمایل می توانید نوار مربوط به لبه کلاه را مطابق سلیقه خود و به دلخواه تزیین کنید و به هر شکلی که می خواهید به کلاه تولد خود تنوع بدهید.

نحوه درست کردن کلاه تولد کاغذی

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت کلاه تولد به دو روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این بخش آموزشی لذت کافی را برده باشید و بتوانید مطابق مراحل ذکر شده کلاه تولد باب سلیقه خود را در منزل بسازید و کودکتان را با این هدیه زیبا شگفت زده نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید