طرز تهیه بامیه عربی خانگی با طعم عالی و خوشمزه

0

یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار که اغلب در ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار می گیرد بامیه می باشد که در در دو نوع ایرانی و عربی وجود دارد و هر کدام طعم و مزه مخصوص به خود را دارد. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه بامیه عربی به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

آشنایی با طرز تهیه حلوا های مختلف، شله زرد، فرنی، طرز تهیه آش و سوپ های مختلف، زولبیا و بامیه و…. از جمله مواردی است که در روزهای ماه مبارک رمضان بازار داغی دارند و اغلب افراد تمایل به یادگیری آنها دارند. قبلا شما عزیزان را با طرز تهیه زولبیا بازاری خوشمزه و عالی آشنا نمودیم حال می خواهیم نحوه پخت بامیه عربی را معرفی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

طرز تهیه بامیه عربی با طعمی لذیذ و خوشمزه

بامیه عربی از جمله شیرینی های خوشمزه ای است که حالتی دراز دارد و از نظر طعم و دستور پخت تفاوت های زیادی با بامیه ایرانی دارد و البته در پند سال اخیر شاهد حضور آن در سفره افطاری ایرانی ها هستیم. نام دیگر این بامیه عوامات یا لقمه القاضی است و در کشور عربستان برای سفره افطار، عصرانه و یا میان وعده مورد مصرف قرار می گیرد. این شیرینی یکی از شیرینی های پرطرفدار و خوش طعم در بین خانواده های ایرانی است. طرز تهیه بامیه عربی بسیار ساده و آسان می باشد که بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند می توانند به راحتی آن را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایند.

نحوه پخت بامیه عربی خوش طعم و خوشمزه

اگر که تمایل دارید این شیرینی دوست داشتنی و لذیذ را در منزل درست کنید و سفره افطار خود را با آن زینت دهید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و با نحوه پخت آن به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت بامیه :

  • آب ۱ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • گلاب ۲ قاشق غذا خوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری
  • گلوکز ۱ قاشق غذا خوری

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا در داخل یک ظرف شکر را درون آب حل کنید و آن را بر روی شعله زیاد قرار دهید تا آب به حالت جوش در آید. بعد از این که شربت شروع به جوشیدن کرد از هم زدن آن خودداری نمایید. تنها کافی است حرارت زیر شربت را ملایم کنید تا نزدیک به ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد.

بعد از سپری شدن مدت زمان لازم گلاب را همراه با آب لیمو ترش و گلوکز به شربت اضافه نمایید و حدود ۵ دقیقه منتظر بمانید تا شربت به طور کامل بجوشد. پس از آن حرارت زیر شربت را خاموش نمایید. باید به این نکته توجه نمایید که در هنگام گذاشتن بامیه ها در شربت باید شربت حالت ولرم داشته باشد.

نحوه پخت بامیه عربی در خانه

مواد مورد نیاز :

  • آرد شیرینی پزی ۲/۵ پیمانه
  • کره ۳ قاشق غذا خوری
  • پودر هل ۱ پنس
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • ماست چکیده ۳ قاشق غذا خوری
  • شکر ۱ قاشق چای خوری
  • دارچین ۱/۴ قاشق چای خوری
  • آب ولرم نصف لیوان
  • خمیر مایه فوری ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه بامیه عربی خوشمزه

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا باید در داخل یک کاسه شکر را همراه با آب ولرم مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل گردد. بعد از آن پودر خمیر مایه فوری را اضافه کنید و بعد از ترکیب کردن، حدود ۱۰ دقیقه در یک مکان گرم قرار دهید تا خمیر عمل آید.

سپس کره و تخم مرغ را از یخچال بیرون می آوریم تا دمای آن با محیط یکسان شود. اکنون یک ظرف مناسب و جادار انتخاب کرده و سپس ماست را همراه با کره ذوب شده، دارچین، پودر هل و خمیر مایه داخل ظرف موردنظر بریزید و آن ها را خوب با همدیگر ترکیب نمایید.

روش تهیه بامیه عربی با طعمی خوشمزه

در مرحله بعدی آرد را به تدریج و کم کم به مخلوط افزوده و با مواد ترکیب کنید تا جایی که خمیر حالت چسبندگی نداشته باشد و به دست نچسبد. بعد از این که خمیر کاملا آماده شد آن را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید. سپس خمیر آماده شده را درون یک کاسه گود و تقریبا بزرگ بگذارید.

بر روی کاسه حاوی خمیر یک پارچه تمیز بکشید و آن را حدود ۱ الی ۲ ساعت در یک مکان گرم بگذارید تا خمیر به عمل آید و تغییر حجم دهد به طوری که حجم آن تقریبا دو برابر شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم خمیر را دوباره مقداری ورز دهید تا پف اضافی آن از بین برود.

در مرحله بعدی یک عدد از تخم مرغ ها را به خمیر اضافه نمایید و با استفاده از همزن با خمیر ترکیب کنید. بعد از این که کاملا با همدیگر ترکیب شدند تخم مرغ بعدی را اضافه نمایید و دوباره با کمک همزن خوب هم بزنید تا جایی که تخم مرغ ها تنها با خمیر یکدست گردند.

طرز پخت بامیه عربی با طعمی لذیذ

بعد از اضافه نمودن تخم مرغ ها باید یک خمیر چسبنده و تقریبا لطیف داشته باشید. سپس خمیر را درون یک قیف ماسوره دار بریزید و یک تابه مناسب بر روی حرارت بگذارید. کمی روغن درون تابه ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ گردد.

اکنون با فشار دادن قیف و برش زدن خمیر با استفاده از قیچی بامیه ها را به هر اندازه ای که تمایل دارید درون روغن قرار دهید. بعد از این که تمامی قسمت های بامیه ها کاملا سرخ شدند و طلایی رنگ شدند آن ها را از داخل روغن بیرون آورید و با استفاده از دستمال حوله ای روغن اضافی آن ها را بگیرید.

در مرحله بعدی بامیه ها را درون شربت که حالتی ولرم دارد قرار دهید تا مزه شربت به طور کامل به خورد بامیه ها برود. در آخر بامیه ها را از درون شربت بیرون بکشید و درون ظرف موردنظرتان سرو کنید و در صورت تمایل می توانید از پودر پسته برای تزیین آن استفاده نمایید.

روش پخت بامیه عربی خوشمزه و لذیذ

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه بامیه عربی به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید طبق مطالب گفته شده این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید