آموزش دوخت نمگیر ظروف در آشپزخانه با روش ساده

1

یکی از اقلام ضروری و مفید سرویس آشپزخانه نمگیر می باشد که برای قرار دادن ظروف پس از شستشو و گرفتن نم آن ها مورد استفاده قرار می گیرد و در مواقعی که به جای بیشتری برای خشک نمودن ظروف نیاز داریم بسیار کاربردی و مناسب می باشد. بر همین اساس قصد داریم در این زمینه شما را با آموزش دوخت نمگیر به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

سرویس آشپزخانه پارچه ایی یکی از اجزا اصلی آشپزخانه محسوب می گردد که شامل انواع دستگیره ساده و طرح دار، دمکنی در سایز های مختلف، دستگیره یخچال، پیش بند، دستمال سفره، کیسه نان و… می باشد که آموزش دوخت اغلب آنها را در مطالب قبلی مجله هنر در خانه معرفی نموده ایم حال می خواهیم روشی ساده برای دوختن نمگیر ظروف را معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید و از این آموزش زیبا دیدن نمایید.

آموزش دوخت نمگیر آشپزخانه با دوخت آسان

نمگیر آشپزخانه در واقع یک وسیله کاربردی و مفید است که برای گرفتن نم ظروف شسته شده در محیط آشپزخانه بسیار مورد نیاز می باشد. نمگیرها در انواع و اقسام مختلفی دوخته شده اند و در ابعاد گوناگونی وجود دارند. بسیاری از بانوان پس از اتمام مهمانی و مجالس خود با توجه به تعداد زیاد ظروف شسته شده به مکان مناسبی برای خشک نمودن ظروف احتیاج دارند بنابراین داشتن یک نمگیر با ابعاد مناسب نیاز آن ها را رفع خواهد کرد. به همین خاطر آشنایی با آموزش دوخت نمگیر می تواند به شما کمک کند تا به راحتی در منزل با اندک مهارتی که در خیاطی دارید این وسیله کاربردی را بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

نحوه درست کردن نمگیر آشپزخانه زیبا

با توجه به کاربردی بودن این وسیله در محیط آشپزخانه به منظور یادگیری شما عزیزان در ادامه این مطلب به نحوه دوخت یک نمگیر زیبا و ساده به صورت گام به گام پرداخته ایم تا با روش دوختن آن آشنا شوید و آن را در منزل بدوزید.

وسایل لازم :

  • پارچه طرح دار
  • پارچه آستری
  • پشم شیشه نازک یا پلاستیک
  • نوار توری

آموزش دوخت نمگیر زیبا و ساده

نمگیر نیز همچون دیگر اقلام و سرویس آشپزخانه با استفاده از پارچه های مختلفی در طرح و جنس های گوناگونی دوخته می شود. برای دوختن نمگیر باید قبل از انجام کار به یک سری نکات توجه نمایید که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

  • باید اندازه و ابعاد نمگیر را با توجه به نوع نیازتان در نظر بگیرید که در آموزش این نمونه طول نمگیر یک متر و عرض آن ۵۰ سانتی متر در نظر گرفته شده است.
  • پارچه ای که دارای طرح می باشد برای قسمت میانی کار در نظر گرفته شده است و باید دارای ابعادی با طول یک متر و عرض ۳۰ سانتی متر باشد و پارچه موردنظر برای قسمت دو سمت کار باید دارای طولی حدود یک متر و عرض ۱۲ سانتی متر باشد.
  • برای پارچه هایی که به منظور استفاده در دو طرف کار در نظر گرفته شده است به دلیل این که پارچه ها به همدیگر دوخته می شوند باید به اندازه ۲ سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید، چرا که حدود یک سانتی متر از حاشیه پارچه به داخل کار می رود.
  • می توانید برای تزیین و زیبا نمودن نمگیر از یک نوار توری استفاده نمایید.

روش درست کردن نمگیر در خانه

نحوه دوخت :

در مرحله اول ابتدا باید طرف رویه پارچه ها را بر روی همدیگر بگذارید و سپس نوار توری را مابین دو پارچه قرار داده به شکلی که لبه صاف نوار بر روی پارچه قرار بگیرد.

پس از این که نوار توری را به شکلی کاملا دقیق و مرتب مابین دو پارچه قرار دادید دوختن را آغاز کنید و پس از آن درزی را که دوختید اتو بکشید.

سپس پارچه آستری و دو عدد پلاستیک یا پشم شیشه نازک را به ابعاد پارچه ای که برای دوخت نمگیر در نظر گرفته اید برش بزنید.

نحوه دوخت نمگیر آشپزخانه

بعد از آن پارچه ای که برای قسمت پشت کار در نظر گرفته اید را به ابعاد پارچه مورد نیاز برای طرف رویه کار برش بزنید و سپس تمامی لایه های پارچه را با کمک سوزن ته گرد به لایه اصلی کار وصل نمایید.

نکته ای که قابل توجه می باشد این است که برای پارچه قسمت پشت کار می توانید از پارچه طرح دار و یا پارچه ساده هم رنگ آن نیز استفاده نمایید.

برای این که به راحتی بتوانید نمگیر را جمع کنید بعد از این که کار دوخت به اتمام رسید می توانید در اطراف کار چند بندینک بدوزید. برای دوختن این بندینک ها باید از نوار توری حدود ۴ عدد بندینک با سایز ۲۰ سانتی متر برش بزنید.

اکنون بندینک ها را بر روی پارچه های طرح دار با عرض ۱۲ سانتی متر که قبلا برش زده بودید، بگذارید. در مرحله پایانی باید دور تا دور کار را با استفاده از نوار اریب بدوزید. حال دوخت نمگیر به پایان رسیده است و می توانید از آن استفاده نمایید.

طرز دوخت نمگیر آشپزخانه

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با آموزش دوخت نمگیر به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی مطابق با توضیحات گفته شده این نمگیر زیبا را در منزل بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید. حال می توانید در بخش سرویس آشپزخانه با دیگر آموزش های جالب و دیدنی برای دوخت های مختلف دیدن نمایید و تمامی وسایل پارچه ایی آشپزخانه را خودتان بدوزید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید