ساخت دستبند با بند کفش ساده و آسان آموزشی متفاوت

0

ساخت زیورآلات در منزل یکی از کارهای جالب و لذت بخشی است که می توان با استفاده از ساده ترین ابزار با کمک وسایل ارزان و در دسترس کارهای دست ساز جالب و زیبایی را ساخت و از آن بهره برد. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما را با نحوه ساخت دستبند با بند کفش به شیوه ای بسیار راحت آشنا کنیم.

آموزش ساخت دستبند با بند کفش

درست کردن و ساخت بدلیجات و زیورآلاتی مثل دستبند نیاز به مهارت خاصی ندارد و کافی است با کمی دقت و حوصله با استفاده از وسایل ساده ای، آنچه را که مدنظر دارید با استفاده از کمی خلاقیت و ذوق هنری ساخته و مورد استفاده قرار دهید. ساخت دستبند با بند کفش یکی از ایده های جالب و کم هزینه ای است که می توانید به راحتی در منزل با استفاده از روشی ساده و راحت دستبندهای زیبا و جالبی را بسازید و در کنار استفاده شخصی از کار دست ساز خود می توانید آن را به دیگران نیز به عنوان هدیه ای زیبا و خاص تقدیم کنید. قبلا نحوه ساخت دستبند با کاموا را آموزش دادیم که با آن روش می توانستید انواع مدل پابند را نیز بسازید. حالا می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه با بند کفش دستبند های زیبا و جذابی بسازید.

روش بافتن دستبند با بند کفش

بسیاری از بانوان هنرمند و باسلیقه همیشه به دنبال ایده های جذاب و جدید هستند و تمایل دارند در منزل با استفاده از هنری که دارند و با بکارگیری ساده ترین ابزار کارهای دست ساز جالب و خلاقانه ای را بسازند، بر همین اساس برای آشنایی و یادگیری شما عزیزان در ادامه این مطلب نحوه درست کردن یک دستبند زیبا و جالب را آموزش خواهیم داد.

وسایل مورد نیاز :

  • بند کفش در دو رنگ دلخواه
  • دم باریک
  • سگک پلاستیکی
  • فندک
  • قیچی

نحوه درست کردن دستبند اسپرت با بند کفش

نحوه درست کردن دستبند :

برای ساختن این دستبند به بند کفش هایی با دو رنگ مختلف احتیاج دارید که در این آموزش دو رنگ مشکی و آبی را در نظر گرفته ایم. در اولین مرحله باید بند مشکی را از قسمت وسط تا بزنید.

شیوه بافت دستبند ساده با بند کفش پس از آن قسمتی که تا زده اید را از بخش نری سگک رد کنید. باید به این نکته دقت داشته باشید که این میزان بندی که از سگک عبور می دهید سایز و اندازه دستبند را مشخص می کند. بنابراین لازم است که در تعیین سایز آن دقت کافی را داشته باشید.

باید در نظر داشته باشید که با توجه به ضخامت بافت دستبند، بند موردنظر را باید مقداری بزرگتر از میزان واقعی دستبند در نظر بگیرید.

طرز ساخت دستبند با بند کفش به روشی ساده به منظور راحت و آسان شدن کار می توانید در هنگام بافت دستبند دو سگک انتهایی دستبند را به یک جایی ثابت و محکم کنید.

نحوه بافت دستبند ساده با بند کفش

سپس بخش انتهایی آزاد بند سمت راست را گرفته و آن را از قسمت زیرین به طرف روی کار بیاورید و از طرف راست خودش از قسمت زیر حلقه سگک خارج نمایید.

شیوه بافت دستبند مردانه با بند کفش به این صورت یک حلقه از بند قسمت راست به دور خودش بدست می آید.

نحوه بافت دستبند با بند کفش به روشی سادهسپس بخش انتهایی بند را از این حلقه کوچک بدست آمده رد کنید و آن را بکشید.

نحوه درست کردن دستبند با بند کفش به روشی سادهتمامی این مراحل را برای بخش انتهایی آزاد بند سمت چپ مجددا انجام دهید. به این شکل سگک یک سمت دستبند در سر جایش کاملا محکم و ثابت می شود.

نحوه درست کردن دستبند زنانه با بند کفشدستبند را به اندازه ۱۸۰ درجه بچرخانید. سپس دو انتهای بند مشکی را از حلقه بخش مادگی سگک بگذرانید.

روش ساخت دستبند مردانه با بند کفش

دنباله بند طرف راست را از حلقه ای که برای اندازه دستبند مدنظر قرار دادید عبور دهید.

آموزش درست کردن دستبند با بند کفش به روشی آسان دوباره آن را از قسمت زیرین حلقه مادگی سگک بگذرانید.

نحوه بافتن دستبند زیبا و جالب با بند کفشدر این مرحله یک حلقه کوچک ایجاد می شود.

روش درست کردن دستبند زیبا و اسپرت با بند کفشدنباله بند را از حلقه موردنظر عبور دهید و آن را بکشید.

آموزش درست کردن دستبند با بند کفش به روشی آسان تمامی مراحل انجام شده را با استفاده از قسمت انتهایی آزاد بند سمت چپ نیز انجام دهید.

نحوه درست کردن دستبند اسپرت با بند کفش

به این صورت چهار ردیف طولی شکل از بند دستبند به همراه دو ردیفی که مربوط به حلقه اولی اندازه دستبند بود تشکیل می شود.

شیوه ساخت دستبند با بند کفشاکنون بند آبی رنگ را برداشته و به شکل عرضی از میان این ردیف های بند مشکی عبور دهید. ترتیب عبور دادن باید به صورتی باشد که دو تا از بندهای مشکی ثابت زیرین در زیر بند آبی و دو تا از بندهای مشکی ثابت رویی به همراه دو تا بندی که انتهای آن ها آزاد می باشد روی بند آبی قرار گیرد.

آموزش درست کردن دستبند با بند کفش

انتهای آزاد بند مشکی سمت راست را از دو بند مشکی ثابت عبور دهید و یک حلقه کوچک تشکیل دهید.

نحوه بافت دستبند با بند کفش به روشی سادهاین حلقه را با کمک بخش انتهایی بند مشکی سمت چپ نیز بدست آورید.

آموزش درست کردن دستبند با بند کفشسپس دو انتهای آزاد بند مشکی را محکم بکشید تا یک ردیف از دستبند تشکیل شود.

اکنون انتهای آزاد سمت چپ بند آبی را از سمت مخالف دو بند زیرین مشکی به طرف روی کار بیاورید.

نحوه درست کردن دستبند با بند کفشبه این صورت ردیف دیگری از دستبند با رنگ آبی تشکیل می شود.

آموزش ساختن دستبند با بند کفش به همین شکل این کار را تا رسیدن به سمت دیگر سگک ادامه دهید.

آموزش ساخت دستبند با بند کفش

هنگامی که به قسمت انتهای کار رسیدید یکی از بندهای مشکی را گرفته و حدود دو بار دور چهار بند مشکی مرکزی بپیچانید.

نحوه ساختن دستبند زنانه با بند کفش

 سپس انتهای آزاد بند مشکی پیچیده شده را با استفاده از دم باریک از زیر دو تا از ردیف های بافته شده توسط بند آبی عبور دهید و قسمت اضافی آن را برش بزنید و انتهای آن را بسوزانید.

شیوه بافت دستبند مردانه با بند کفش

قسمت های اضافی بند مشکی دیگر را نیز برش بزنید و ته آن را بسوزانید.

آموزش درست کردن دستبند با بند کفشدو انتهای بند آبی را نیز ببرید و قسمت انتهای آن را بسوزانید.

شیوه درست کردن دستبند با بند کفشاکنون دستبند شما آماده شده است، شما هم چنین می توانید به جای استفاده از سگک از گره کشویی استفاده نمایید.

نحوه ساخت دستبند با بند کفش

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت دستبند با بند کفش به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید طبق مراحل گفته شده این دستبند زیبا را در منزل به راحتی درست کرده و مورد استفاده قرار دهید. حال در صورتی که می خواهید با دیگر آموزش ها برای ساخت گردنبند، گوشواره، دستبند و… آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما از بخش زیورآلات مجله هنر در خانه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید