طرز تهیه سوسیس بندری اصل با روش فست فودی ها

0

سوسیس بندری از جمله غذاهای جنوبی ایران است که در واقع یک نوع فست فود محسوب می شود و دارای طعمی تند و خوشمزه است. این غذا در بین ایرانیان بسیار محبوب و پرطرفدار است و به صورت ساندویچی نیز آماده می گردد. به همین منظور قصد داریم در این زمینه شما را با طرز تهیه سوسیس بندری با استفاده از روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه سوسیس بندری با طعمی خوشمزه و عالی

اغلب افراد خصوصا جوان ها علاقه زیادی به فست فودها دارند، و انواع اسنک، ساندویچ و پیتزا را به دیگر غذاها ترجیح می دهند و یا زمانی که به رستوران یا فست فودی می روند ترجیح می دهند غذاهایی چون میگو سوخاری، مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ شده و… را انتخاب کنند. ما در این مطلب آموزش ویژه ایی برای این عزیزان داریم. سوسیس بندری به نوعی یک غذای نیمه فوری به شمار می آید که با استفاده از مواد اولیه ساده ای آماده می شود. طرز تهیه سوسیس بندری بسیار آسان و راحت می باشد و خیلی سریع می توانید در مواقعی که وقت زیادی ندارید آن را تهیه نموده و به عنوان یک فست فود خانگی لذیذ و دلچسب میل کنید.

شما می توانید از این غذا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و بی نظیر استفاده نموده و در مهمانی ها و مجالس خود برای پذیرایی از مهمان ها آن را سرو نمایید. اگر که تمایل دارید با نحوه آماده سازی این غذای لذیذ با یک دستور پخت خانگی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

مواد مورد نیاز :

  • سوسیس خرد شده ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپ خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

نحوه پخت سوسیس بندری در خانه

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا سوسیس ها را به شکل حلقه مانند خرد کنید. سپس درون یک تابه کمی روغن مایع بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود.

بعد از آن سوسیس ها را داخل تابه موردنظر بریزید و منتظر بمانید تا به طور کامل سرخ شوند. هنگامی که سوسیس ها به خوبی سرخ شدند آن ها را از درون تابه بیرون آورده و داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید تا روغن اضافه آن ها به طور کامل گرفته شود.

در مرحله دیگر پیازها را به شکل خلال شده خرد کنید و سپس آن ها را در کمی روغن سرخ کرده تا مقداری تغییر رنگ دهند و طلایی رنگ گردند.

روش پخت سوسیس بندری در خانه بعد از آن در حین سرخ شدن پیازها مقداری زردچوبه در حد نیاز اضافه نموده و صبر کنید تا زردچوبه به همراه پیاز کمی تفت بخورد و بوی خامی زردچوبه به طور کامل از بین برود.

سپس حدود ۲ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه نمایید تا رب گوجه فرنگی نیز در تابه مقداری تفت بخورد. بعد از آن تابه حاوی مخلوط پیاز و رب گوجه فرنگی را کنار بگذارید.

در این مرحله نوبت آماده کردن سیب زمینی ها است. به منظور این کار باید ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سپس آن ها را به شکل نگینی خرد کنید. بعد از آن سیب زمینی های نگینی شده را شستشو دهید و صبر کنید تا آب اضافی آن ها به طور کامل گرفته شود.

طرز تهیه سوسیس بندری با طعمی خوشمزه

پس از این که آب سیب زمینی ها به طور کامل خشک شد، داخل یک تابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا به طور کامل داغ شود. سپس سیب زمینی ها را داخل روغن ریخته و آن ها را سرخ کنید.

در مرحله بعدی سیب زمینی های سرخ شده را به مخلوط پیاز و رب گوجه فرنگی بیفزایید و آن ها را هم بزنید تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط گردند. در این مرحله کمی فلفل و نمک نیز به مخلوط آماده شده اضافه نمایید.

در مرحله پایانی به مواد داخل تابه سوسیس های سرخ شده را اضافه نموده و درب تابه را ببندید و حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم مخلوط به آرامی بپزد و آماده گردد. پس از پخت کامل، غذا را در ظرف مورد نظر سرو نموده و مطابق سلیقه خود با استفاده از جعفری تازه، ترشی، زیتون، خیار شور و … آن را تزیین نمایید و نوش جان کنید. هم چنین می توانید در صورت تمایل این غذا را داخل ساندویچ بگذارید و با خیارشور و گوجه به همراه سس کچاپ میل نمایید.

روش پخت سوسیس بندری با طعمی بی نظیر

نکات کلیدی و مهم :

  • استفاده از سیب زمینی در تهیه سوسیس بندری کاملا اختیاری می باشد و می توانید آن را از لیست مواد اولیه حذف نمایید.
  • شما می توانید در صورت تمایل از مواد دیگری همچون قارچ و فلفل دلمه ای در تهیه این غذا استفاده کنید.
  • سیب زمینی را می توان به شکل آب پز نیز در تهیه این غذا استفاده نمود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بیش از حد سیب زمینی ها را نباید آب پز کنید، چرا که در این صورت در هنگام تفت دادن با سوسیس و پیاز له خواهند شد.
  • افزودن ادویه کاری به این غذا باعث طعم بی نظیر و خوشمزه آن خواهد شد. بنابراین اگر تمایل دارید می توانید در کنار نمک و فلفل از این ادویه نیز در تهیه این غذا استفاده نمایید.
  • به جای استفاده نمودن از رب گوجه فرنگی می توانید گوجه فرنگی خرد شده یا پوره گوجه فرنگی را جایگزین نمایید.
  • در آخرین مرحله پخت می توانید در صورت تمایل کمی پنیر پیتزا به مواد اضافه نموده تا طعم لذیذ و خوشمزه تری به غذایتان بدهید.

نحوه پخت سوسیس بندری به روشی آسان

در مطلب ارائه شده شما را با طرز تهیه سوسیس بندری با روشی بسیار ساده و راحت به صورت گام به گام آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید در منزل مطابق با این دستور پخت این غذای لذیذ و پرطرفدار را آماده نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید