۶ روش که به انتخاب لباس زیر راحت و مناسب کمک خواهد کرد

0

انتخاب ست لباس زیر زنانه مناسب نه تنها در زیبایی ظاهر نقش دارد بلکه برای حفظ بهداشت پوست و سلامتی بدن و حفظ فرم بالاتنه نیز بسیار موثر است. رعایت نکاتی که در ادامه مقاله بیان شده است که شما کمک می کند تا لباس زیر زنانه مناسب تری برای خود انتخاب کنید و از لباس های خود بهتر نگهداری کنید.

  • برای لباس زیر پارچه مناسب انتخاب کنید

در گذشته پارچه ها از الیاف طبیعی نظیر پنبه، ابریشم و پشم و .. بافته می شدند ولی از جنگ جهانی دوم به بعد استفاده از الیاف نایلونی مرسوم شد و به مرور الیاف مصنوعی به دلیل سبکی ، استحکام بالا و خاصیت کشسانی و دوام رنگ در تولید لباس زیر جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داد.

امروزه بیشتر توصیه می شود که در خرید ست لباس خانگی راحت زنانه و لباس زیر از الیاف طبیعی نظیر پنبه استفاده کنید تا با جذب رطوبت بیشتر، خنک تر باشد و همچنین شستشوی آن نیز راحت تر باشد. البته با توجه به اینکه لباس زیر را در چه موقعیتی بکار می برید جنس پارچه متفاوت خواهد بود. مثلا لباس زیر ورزشی حتما باید از الیاف طبیعی پنبه تهیه شده باشد و درصد نایلون آن کم باشد تا به جذب رطوبت ناشی از عرق بدن کمک کند و خاصیت خنک کنندگی بالاتری داشته باشد. اما لباس زیر زنانه مجلسی به دلیل آنکه نیاز به فرم دهی بیشتری دارد معمولا الیاف نایلونی بیشتری دارد که باعث می شود بالاتنه ، فرم زیباتری داشته باشد.

  • سایز لباس زیر خود را بدانید

مهمترین نکته در انتخاب ست لباس زیر زنانه ، انتخاب سایز مناسب است. انتخاب سایز مناسب به شما کمک می کند  که همیشه احساس راحتی داشته باشید. از پوشیدن لباس زیر های تنگ یا گشاد خودداری کنید، لباس زیر زنانه تنگ به دلیل فشاری که بر عروق وارد می کند در دراز مدت می تواند باعث آسیب به بافت لنفاوی سینه شود تا جایی که از استفاده از لباس زیر تنگ را به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز سرطان سینه نام برده اند. پوشیدن لباس زیر تنگ همچنین  می تواند باعث بروز عفونت های قارچی شود.

امروزه با توجه به اینکه بسیاری از خریدها به صورت آنلاین انجام می شود، دانستن سایز مناسب تان باعث می شود خرید اینترنتی لباس زیر را به راحتی انجام دهید. سعی کنید تا جای ممکن از برندهایی خرید کنید که راهنمای سایز انتخاب لباس زیر داشته باشند.

اگر در طول روز و در زمان استفاده از لباس زیر با موارد زیر مواجه شدید بدانید که لباس زیر مناسب با سایز و فرم بدن خود را انتخاب نکرده اید:

  • اگر بند لباس زیر شما جابجا می شود و یا از روی شانه به پایین می افتد
  • اگر لباس زیر بر روی بدنتان رد می اندازد و کناره های شورت یا سوتین شما را اذیت می کند.
  • اگر بند پشت سوتین به صورت قوسی بالاتر از سینه شما قرار می گیرد .
  • در صورتی که در ناحیه کشاله ران احساس خارش یا سوزش دارید

 

  • لباس زیر را به موقع تعویض کنید

حمام کردن و تعویض به موقع لباس زیر

در صورتی که افزایش یا کاهش وزن داشتید و لباس زیر برای شما تنگ و یا گشاد شد، دیگر از آن استفاده نکنید و لباس مناسب سایز خود خریداری کنید. همچنین به مدت طولانی از ست لباس زیر استفاده نکنید، معمولا توصیه می شود سوتین را هر ۶ ماه و شورت را هر ۳ ماه عوض کنید چون لباس زیر به دلیل شستشوی زیاد سریع تر از سایر لباس ها از فرم افتاده و بی رنگ و رو می شود و تعویض به موقع آن باعث می شود که همیشه لباس زیرهای خوش فرم و زیبا داشته باشید. از پوشیدن لباس زیر کهنه و وارفته و شل خودداری کنید چون علاوه بر ظاهر نازیبا به لحاظ بهداشتی هم مناسب نیست.

  • در انتخاب لباس زیر درگیر مد نشوید

راحتی لباس زیر نکته بسیار مهمی است، راحتی را فدای مد نکنید، برای خرید یک ست لباس زیر زنانه از بین جدیدترین مدل ها، راحتی و کاربردی بودن را در اولویت قرار دهید. گاهی مدل های لباس زیر بسیار زیبایی طراحی می شوند که واقعا در زیر لباس قابل استفاده نیستند، شما که نمی خواهید کلکسیونی از لباس زیر زنانه فانتزی داشته باشید که فقط نمای کشو را زیبا کنند و در عمل قابل استفاده نباشند.

  • لباس زیر را بر حسب کاربرد انتخاب کنید

لباس زیرهای زنانه در طرح ها و مدل های مختلف تولید می شوند و کاربردهای مختلفی داشتند. ست لباس زیر ورزشی با ست لباس زیر راحتی که برای رفتن به محل کار استفاده می کنید بسیار متفاوت هستند. جنس لباس زیر عموما از الیاف طبیعی پنبه ای تهیه می شود که قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد و رنگ نمی گیرد و بدن را خنک نگه می دارد. در تهیه لباس زیر روزمره معمولا الیاف مصنوعی بیشتری استفاده می شود. ست لباس زیر زنانه فانتزی اغلب رنگ های شاد و جذاب دارد و در طرح های متنوع تهیه می شود ولی برای استفاده روزمره مناسب نیست. ست لباس زیر مجلسی اغلب جنس ابریشمی و رنگ های خاص دارند و روش های شستشوی متفاوتی دارند.

  • از لباس زیرهای خود به خوبی مراقبت کنید

نکات مهم برای شستن لباس زیر

تا جایی که می توانید سعی کنید لباس زیرهای بهتر و مرغوب تری تهیه کنید تا مدت زمان طولانی تری بتوانید از لباس هایتان استفاده کنید و پولتان را دور نریخته باشید. برای شستن لباس زیر می‌توانید به چند روش عمل کنید، سعی کنید لباس زیر را جدا از سایر لباس ها بشوئید و تا حد امکان لباس های زیر را در ماشین لباس شویی نیندازید چون  به دلیل درجه حرارت بالای ماشین لباسشویی، حالت کشسانی لباس از بین می رود و به مرور زمان گشاد و وارفته می شود.

اگر لباس های زیر خودتان را در ماشین لباس شویی می شوئید حتما از دور و زمان کم ماشین  لباسشویی استفاده کنید و به صورت جدا از سایر لباس ها آنها را بشوئید. خشک کردن لباس های زیر در هوای آزاد به لحاظ بهداشتی بسیار مناسب است اما در نظر داشته باشید اگر لباس های زیر به مدت طولانی در زیر نور آفتاب و در مجاورت هوا قرار بگیرند زودتر از بین می روند.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید