دوخت دستکش پارچه ای با آموزش ساده و راحت

0

دستکش های پارچه ای را می توان یکی از اقلام ضروری دانست که علاوه بر مصارف شخصی، نقش مهمی در رعایت بهداشت و جلوگیری از بروز بیماری ها دارد. با توجه به کاربردهای آن، یادگیری دوخت دستکش پارچه ای می تواند برای شما نیز بسیار جالب و کاربردی باشد، بر این اساس در این مطلب به آموزش آن خواهیم پرداخت، پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

آموزش دوخت دستکش پارچه ای

دستکش ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند و جنس آن ها متناسب با نوع نیاز و هم چنین موقعیتی که قصد استفاده از آن را دارید متفاوت می باشد. از جمله جنس های دستکش می توان به انواع چرم، فوتر، پارچه ای، توری و … اشاره کرد. مدل های دستکش بسیار متنوع بوده و در رنگ ها و طرح های مختلفی موجود می باشد. شما می توانید با استفاده از روشی بسیار ساده و راحت با اندک مهارتی که در خیاطی دارید با استفاده از پارچه هایی که در دسترس دارید به دوخت دستکش پارچه ای بپردازید و در مواقع مختلف از آن استفاده نمایید. این آموزش همچون دوخت ماسک می تواند در روزهای شیوع بیماری نقش مثبتی در سلامت شما داشته باشد. دوختن این سبک دستکش ها همچون دوخت دستگیره می باشد و به راحتی انجام می گیرد.

نحوه خیاطی دستکش پارچه ای به روشی ساده

اگر که تمایل دارید با روش دوخت یک دستکش بسیار ساده با کمک یک الگوی آسان آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید و طبق این الگوی ارائه شده هر نوع دستکشی را با هر طرح و رنگی که دوست دارید در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

وسایل لازم :

  • پارچه کشی ۳۰ سانتی متر
  • قیچی
  • سوزن ته گرد
  • چرخ خیاطی

مراحل دوخت :

در ابتدا باید الگوی موردنیاز را آماده کنید.

 

نحوه دوخت دستکش پارچه ایبه منظور این کار باید چهار انگشت خود را بر روی کاغذ گذاشته و دور تا دور آن را خط کشی نمایید. سپس قرینه شکل رسم شده را در طرف دیگر مجددا تکرار کنید.

بعد از آن بار دیگر دست خود را بر روی الگوی رسم شده بگذارید و محل شصت را علامت گذاری نمایید. دقت کنید که باید محل شصت را به شکل بیضی مانند خالی کنید و تنها در یک طرف الگو برش داده می شود.

طرفی که محل شصت بر روی آن علامت گذاری شده است بخش کف دست است. الگوی دو دست باید کاملا حالت قرینه داشته باشد. باید به این نکته دقت نمایید که نباید از یک الگو برای هر دو دست خود استفاده کنید و باید برای هر کدام از دست ها الگویی جداگانه بکشید.

نحوه دوخت دستکش نخی به روشی ساده

در مرحله بعدی کاغذ دیگری به صورت نواری شکل برش دهید و لا به لای انگشتتان بگذارید. از این کاغذ به جای الگوی بخش میانی انگشتان استفاده نمایید. برای قسمت انگشت شصت نیز الگوی دیگری رسم کنید. باید به این نکته دقت نمایید که دور کفی انگشت شصت باید از لحاظ اندازه با حلقه بیضی ایجاد شده بر روی الگو یکسان باشد.

آموزش خیاطی دستکش پارچه ای

باید این نکته را در نظر داشته باشید که پارچه موردنیاز برای این کار باید حالت کشی داشته باشد. سپس الگوهای آماده شده را بر روی پارچه قرار دهید و با مشخص کردن محل دوخت در اطراف الگو پارچه را برش بزنید. بخش های مختلف مورد نیاز برای دوختن را در تصویر مشاهده می نمایید.

طرز دوخت دستکش نخی در خانه

در این مرحله الگوهای موردنظر را بر روی پارچه بگذارید و سپس آن را برش دهید. برای این کار باید دو سری پارچه برش خورده به صورت قرینه داشته باشید. یک سری برای قسمت دست راست و سری دیگر برای دست چپ موردنیاز است. در ابتدای کار نوار میانی لای انگشتان را به یک طرف دوخت بزنید.

نحوه دوخت دستکش نخی

بعد از آن دو سمت دستکش را به یکدیگر بدوزید. دوختن نواری که در میان انگشتان قرار دارد بسیار اهمیت دارد. چرا که اگر به درستی دوخته نشود اندازه انگشتان دستکش دقیق و کاملا یکسان نخواهد بود. در نهایت درز تکه مربوط به قسمت شصت را دوخت بزنید و سپس آن را به دستکش متصل نمایید.

روش دوختن دستکش در خانه در این مرحله دوخت دستکش به انتها رسیده است ولی در صورت تمایل می توانید برای تزیین نمودن دستکش از خز یا مروارید و یا گلدوزی استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید از این دستکش در مراسم و مکان خاصی استفاده نمایید احتیاج به تزیین آن دارید. به منظور این کار می توانید از وسایلی هم چون روبان، سنگ، مروارید و تور استفاده کنید.

آموزش دوخت دستکش پارچه ای به روشی آسان

امیدواریم در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت دستکش پارچه ای به روشی بسیار ساده و راحت آشنا شده باشید و بتوانید طبق آنچه یاد گرفتید در صورت نیاز این دستکش را در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید. حال می توانید برای مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه به بخش خیاطی مجله هنر در خانه مراجعه کنید و از دیگر مطالب آموزنده و جالب ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید