ماسک پوست پرتقال برای از بین بردن لک های صورت و درخشش پوست

0

یکی از ایده ها و راهکارهای جالب و مفید برای داشن پوستی سالم و درخشان و از بین بردن آلودگی ها و لک های پوستی استفاده از انواع ماسک های خانگی تهیه شده از مواد طبیعی می باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما را با نحوه ساخت ماسک پوست پرتقال به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

آموزش ساخت ماسک پوست پرتقال

یکی از انواع ماسک های طبیعی که تاثیر بسزایی بر روی درخشندگی و شفافیت پوست دارد و به نوعی باعث از بین بردن جوش و لک های پوستی می شود ماسک پوست پرتقال است که می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه نمایید و برای پاکسازی پوست صورت نیز از آن استفاده نمایید. بنابراین اگر تمایل دارید تغییراتی اساسی و موثر به منظور داشتن پوستی شاداب و جوان در صورت خود ایجاد نمایید این نوع ماسک برای لک صورت و درخشش پوست گزینه بسیار مناسبی می باشد.

آموزش درست کردن ماسک صورت با پوست پرتقال

پوست پرتقال در واقع ماده ای است که سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان می باشد و از این طریق در سفت و سفید شدن پوست موثر می باشد. هم چنین با توجه به خواص و مزایای فراوانی که دارد نقش مثبتی در رفع جای جوش و جوان سازی پوست صورت دارد. اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال به دلیل دارا بودن خاصیت لایه برداری در شفافیت و درخشندگی پوست نقش موثری دارد. در ادامه این مطلب برای آشنایی شما عزیزان به نحوه ساخت این نوع ماسک به چند طریق مختلف پرداخته ایم.

مواد مورد نیاز :

  • پرتقال ۳ عدد
  • ماست به میزان لازم
  • عسل به میزان لازم
  • دستگاه آسیاب

نحوه ساخت ماسک پوست پرتقال در خانه

نحوه آماده سازی :

در ابتدا پوست پرتقال ها را گرفته و آن ها را به شکل تکه های کوچک خرد کنید و حدود ۳ روز در زیر نور خورشید قرار دهید و صبر کنید تا به طور کامل خشک شوند.

پس از آن پوست خشک شده پرتقال را جمع کرده و سپس آن ها را در دستگاه مخلوط کن بریزید. حدود ۳ الی ۵ دقیقه با دور تند مخلوط کن آن ها را خرد کنید تا کاملا شبیه پودر شوند. بعد از آن حدود ۲ قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال، ۲ قاشق چای خوری ماست ساده و یک قاشق غذا خوری عسل را با همدیگر مخلوط نمایید.

اکنون ماسک خانگی شما آماده شده است و می توانید از آن استفاده نمایید. در صورتی که پودر شما اضافه آمد می توانید آن را در یک ظرف درب دار نگه داری نمایید و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

نحوه آماده سازی ماسک صورت با پوست پرتقال

روش استفاده از ماسک :

در ابتدا صورت خود را به طور کامل بشویید. سپس ماسک آماده شده را بر روی صورت و گردن خود به آهستگی ماساژ بدهید. حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. در آخر کمی آب سرد برای باز شدن منافذ پوست بر روی صورت خود بپاشید. در هفته ۲ الی ۳ مرتبه می توانید از این ماسک استفاده نمایید.

نکات کلیدی :

  • برای این که نتیجه بهتری در هنگام استفاده از این ماسک داشته باشید بهترین کار این است که قبل از استفاده، به منظور باز شدن منافذ پوستتان، از قبل پوست خود را با آب ساده بخور دهید.
  • برای این که از پودر پوست پرتقال به عنوان یک پاک کننده طبیعی استفاده نمایید می توانید آن را با کمی آب به شکل خمیری در آورده و سپس آن را به آرامی بر روی پوست خود بمالید تا هنگامی که کاملا خشک شود و در پایان آن را با استفاده از آب گرم شستشو دهید.

آموزش ساخت ماسک پوست پرتقال برای رفع لک پوستی

نحوه درست کردن ماسک طبیعی از پرتقال و شیر

در مرحله اول ابتدا باید پوست پرتقال را خشک نمایید و سپس آن را در دستگاه آسیاب خرد کنید. حدود ۲ قاشق از پودر پوست پرتقال را داخل شیر بریزید و آن را بر روی صورت خود بمالید. باید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بر روی صورتتان بماند در طی این مدت به طور مداوم پوست صورت خود را با این مخلوط به آرامی ماساژ دهید. پس از سپری شدن مدت زمان لازم صورت خود را شستشو دهید. از این مخلوط می توانید در طول روز چند بار بر روی پوست خود بمالید تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

نحوه درست کردن ماسک خانگی با پوست پرتقال

روش آماده سازی ماسک جوش شیرین و پرتقال

یکی از خواص مهمی که پوست پرتقال دارد باعث حذف جوش های مزاحم می شود. در واقع یک پوشش از پودر پوست پرتقال تاثیر بسزایی در لایه برداری پوست شما خواهد داشت. موادی هم چون جوش شیرین و جودو سر نیز در پاکسازی پوست بسیار عالی عمل می کنند.

روش ساخت ماسک طبیعی با پوست پرتقال

مواد مورد نیاز :

  • پودر پوست پرتقال ۲ قاشق چای خوری
  • جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
  • بلغور جودو سر ۱ قاشق چای خوری

روش تهیه :

در ابتدا تمامی مواد گفته شده را در داخل یک کاسه با یکدیگر مخلوط نمایید. پس از آن کم کم و به آرامی آب را به مواد بیفزایید تا در نهایت خمیری تشکیل شود. سپس با کمک نوک انگشتتان مخلوط آماده شده را بر روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید و حدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز آن را خشک نمایید. قطعا پس از استفاده از این مخلوط پوست شما حالت خیلی نرم و مرطوبی به خود خواهد گرفت و چنانچه این نرمی را بر روی پوست خود احساس نکردید خیلی سریع حدود چند قطره روغن زیتون به پوستتان بزنید.

نحوه درست کردن ماسک روشن کننده پوست صورت با پوست پرتقال

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت ماسک پوست پرتقال به چند روش مختلف با استفاده از مواد گوناگون آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید در منزل طبق دستور ارائه شده ماسک موردنظر را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید و از این طریق باعث رفع  آلودگی ها و لک های پوستی موجود بر روی صورت خود شوید و پوستی شفاف و زیبا را برای خود به ارمغان آورید. حال برای آشنایی با دیگر ماسک های دست ساز عالی و موثر بر روی ماسک صورت کلیک نمایید و از بهترین و جدیدترین مطالب ما دیدن کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید