طرز تهیه کیک موزی خانگی بسیار خوشمزه با دستور آسان

0
کیک موزی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که دارای عطر و طعمی بی نظیر می باشد. بافت این نوع کیک  به دلیل وجود موز بسیار لطیف و نرم است و در واقع گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه است، از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه کیک موزی به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با توجه به مواد اولیه ایی که در تهیه آنها استفاده می شود مزه متنوعی دارند، به طور مثال کیک اسفناج که با سبزی اسفناج تهیه می گردد رنگی سبز و جذاب و مزه ایی بی نظیر دارد و یا کیک نارگیلی که با پودر نارگیل تهیه می شود و عطر و طعم فوق العاده ایی دارد. در کل می توان گفت تمامی کیک هایی که با میوه ها و یا سبزیجات مختلف تهیه می شوند دارای مزه و حتی ظاهری متفاوت هستند که هر یک طرفداران خاص خود را دارند.

طرز تهیه کیک موزی خوشمزه

 یکی از انواع کیک که به دلیل طعم و عطر فوق العاده ای که دارد بسیار محبوب و مورد علاقه افراد می باشد کیک موزی است. طرز تهیه کیک موزی، همانند طرز تهیه پنکیک موز بسیار ساده و راحت می باشد که شما می توانید به سادگی آن را در منزل تهیه نموده و به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار چای نوش جان نمایید.

دستور تهیه کیک موزی خانگی

کیک موزی از جمله کیک هایی است که با توجه به علاقه مندی اکثر افراد به آن می توان در مناسبت ها و مراسم مختلف آن را با یک دستور پخت خانگی ساده خیلی راحت و سریع آماده نمود و برای پذیرایی سرو نمود. اگر مایل هستید که این کیک خوشمزه را در منزل تهیه نمایید و با روش پخت آن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

مواد مورد نیاز :

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره نصف پیمانه
  • شکر یک پیمانه
  • موز له شده ۳ عدد
  • گردو خرد شده نصف پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا باید کره را در دمای محیط قرار دهید تا بافت آن کمی نرم گردد. پس از آن داخل یک ظرف کره را به همراه وانیل و شکر بریزید و با یکدیگر مخلوط نمایید و آن ها را هم بزنید تا کاملا یکنواخت گردند و مواد حالت کرم رنگ به خود بگیرند.

نحوه پخت کیک موزی لذیذ و دلچسب

سپس در گام بعدی تخم مرغ ها را به نوبت و یکی یکی به دیگر مواد اضافه نمایید و آن ها را به خوبی هم بزنید. بعد از آن موز له شده را به مخلوط موردنظر بیفزایید و آرد را همراه با بیکینگ پودر و گردو ترکیب نموده و سپس به مایه کیک اضافه نمایید و آن را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست گردد.

مواد آماده شده را داخل یک قالب چرب شده ریخته و قالب را داخل فر که آن را قبلا با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده بودید حدود ۴۵ دقیقه بگذارید و صبر کنید تا کیک به طور کامل پخته شود، بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده کیک را از داخل فر خارج کنید و پس از این که کمی خنک شد آن را از داخل قالب بیرون آورده و درون یخچال بگذارید و سپس به صورت دلخواه و کاملا سلیقه ای با استفاده از موز یا سس شکلات آن را تزیین نمایید و به عنوان یک دسر یا عصرانه خوشمزه نوش جان کنید.

روش پخت کیک موزی در خانه

نکات مهم و کلیدی :

  • می توانید در ترکیب مواد اولیه کیک موزی به جای استفاده نمودن از کره در صورت تمایل از مارگارین استفاده کنید.
  • اگر مایل باشید می توانید کیک را به شکل دو قسمتی برش بزنید و در بخش میانی کیک و یا در سطح آن خامه فرم گرفته و موز قرار دهید.
  • برای این که کیک شما طعم بهتر و خوشمزه تری به خود بگیرد می توانید کمی ژله موز تهیه کرده و برای تزیین نمودن کیک از آن استفاده کنید.
  • برای تزیین کیک خانگی موزی می توانید از برش های موز، خامه های رنگی، شکلات های مختلف، پاستیل و… استفاده نمایید و زیبایی بیشتری به کیک تان ببخشید.

طرز تهیه کیک موزی خوشمزه و لذیذ

امیدواریم که با طرز تهیه کیک موزی به طور کامل همراه با شرح جزئیات مراحل پخت آن آشنا شده بودید و این بخش آموزشی مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و هم چنین بتوانید در منزل این کیک خوشمزه و دلچسب را تهیه نموده و از خوردن آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید