طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای خانگی خوشمزه

0

پیتزا فلفل دلمه ای یکی از انواع پیتزا می باشد که دارای طعمی لذیذ و خوشمزه است و از میزان کالری بسیار کمی برخوردار است. این پیتزا از نظر ظاهری بسیار زیبا و خوش رنگ است که می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای عالی و خوش طعم استفاده نمایید، به همین منظور قصد داریم در این زمینه شما را با طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.خوشمزه

انواع مختلف پیتزا، گراتن، پیراشکی و… از جمله غذاهای پرطرفدار است که از محبوبیت خاصی خصوصا بین جوان ها دارند و دارای تنوع بسیار بالایی می باشند، همانطور که می دانید به طور مثال از بین پیتزاهای متنوع می توان به پیتزا استیک، پیتزا سبزیجات، پیتزا مرغ و گوشت، پیتزا قارچ، پیتزا فلفل دلمه ای و… اشاره نمود که هر یک طعم و مزه خاص خود را دارند و قبلا نحوه پخت برخی از آنها را آموزش داده ایم.

طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای در منزل

پیتزا فلفل دلمه ای یک غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که دارای طعم بی نظیری می باشد و به راحتی نیز تهیه می شود. در تهیه این پیتزا از گوشت استفاده نمی شود و می توان آن را نوعی پیتزای سبزیجات نامید. در تهیه پیتزا با فلفل دلمه ای می توان از خمیر آماده استفاده نمود یا اقدام به تهیه خمیر پیتزا کرد.

روش پخت پیتزا فلفل دلمه ای خانگی

شما می توانید هم چنین در مهمانی ها و مجالس خود این پیتزای بی نظیر را آماده کرده و برای پذیرایی از مهمان های خود سرو نمایید. اگر تمایل دارید با نحوه پخت این پیتزا آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

مواد مورد نیاز :

  • فلفل دلمه ای زرد رنگ بزرگ ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز رنگ بزرگ ۲ عدد
  • جعفری تازه خرد شده یک چهارم فنجان
  • پنیر پیتزای ایتالیایی ۴۵۰ گرم
  • پنیر پارمسان تازه رنده شده ۶ قاشق غذا خوری
  • سرکه قرمز ۲ قاشق چای خوری
  • زیتون سبز خرد شده یک دوم فنجان
  • فلفل سیاه یک هشتم قاشق چای خوری
  • روغن زیتون سه چهارم قاشق غذا خوری

روش تهیه پیتزا فلفل دلمه ای خوشمزه و عالی

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا فر را بر روی درجه گریل بگذارید تا قبل از استفاده به خوبی گرم شود. سپس فلفل دلمه ای ها را به حالت طولی و درازا از وسط نصف کرده و غشا و دانه های موجود در آن را به طور کامل خالی کنید.

سپس نیمی از فلفل دلمه ای ها را به شکلی که پوستشان رو به سمت بالا باشد در داخل یک ورق پخت فویل گذاشته و با کمک دست آن ها را کاملا صاف کنید و حدود ۱۵ دقیقه در داخل فر بگذارید تا به خوبی پخته شوند.

سپس فلفل دلمه ای ها را پس از این که کاملا پخته شدند و زمانی که مقداری خنک تر شدند و از بخار آن ها کم شد، آن ها را درون یک کیسه زیپ دار گذاشته و درب آن را کامل ببندید.

طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای به روشی ساده

پس از آن صبر کنید تا فلفل دلمه ای ها حدود ۱۵ دقیقه درون کیسه بمانند، سپس فلفل ها را پوست گرفته و آن ها را تکه تکه کنید.

در مرحله بعدی در داخل یک ظرف مناسب فلفل دلمه ای ها را به همراه زیتون سبز، روغن زیتون، سرکه قرمز، جعفری خرد شده و فلفل سیاه مخلوط نمایید و به شکل کاملا یکنواخت بر روی خمیر پیتزا که از قبل آماده کرده اید ریخته و پس از آن لایه ای پنیر بر روی آن ها بپاشید.

در مرحله پایانی فر را بر روی درجه حرارت ۳۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم نموده و اجازه دهید تا پیتزا به مدت ۷ دقیقه به طور کامل بپزد و پنیر رویه آن به خوبی ذوب گردد. پس از این که پیتزا کاملا پخت و آماده شد آن را به قسمت های مساوی برش بزنید و سپس سرو نمایید.

طرز پخت پیتزا فلفل دلمه ای با طعمی خوشمزه و لذیذ

در این مطلب با طرز تهیه پیتزا فلفل دلمه ای به صورت مرحله به مرحله به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل این غذای خوشمزه را تهیه نموده و به عنوان پیش غذایی دلچسب و لذیذ در کنار خانواده میل نمایید. از این که با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید